Silniki elektryczne asynchroniczne
W zakresie mocy 0,12 – 30 kW. Momenty obrotowe 0,82 – 194 Nm. Prądy znamionowe 0,35 – 54 A. Znamionowe prędkości obrotowe 1400 – 1480 obr/min. Dwa rodzaje wykonania IEC i MGS. Opcjonalnie wykonania z enkoderami, z wentylatorami, hamulcami, czujnikami temperatury, z przekładniami, przeciwwybuchowe ATEX i inne. IE3 – klasa efektywności energetycznej zgodnie z EN60034-30-1.
SILNIKI ELEKTRYCZNE ASYNCHRONICZNE STOBER
Właściwości silników elektrycznych asynchronicznych:
- Zbudowane jako elektryczne silniki klatkowe,
- Charakteryzują się dobrą wydajnością w szerokim zakresie zastosowań od 0 do 100Hz
- Idealne do regulacji stałomomentowej od 0 do 87Hz z falownikiem wektorowym Stober
- Doskonale sprawdzają się w technologii przenośników, podnośników, w podajnikach, w napędach pomp czy wentylatorów.
- W klasie ochrony IP56 opcjonalnie IP65 / IP66
- 4-polowe
- Temperatura otoczenia od – 20° C do +40° C (inny zakres na zapytanie)
- Klasa izolacji: F (155 °C) / opcjonalnie H
- Zakres regulacji prędkości obrotowej od 0 do 100Hz
- Możliwość przesunięcia punktu pracy stałomomentowego z 50Hz na 87Hz
- Zalecane sterowniki silników: SD6, SC6 / SI6 / FDS5000 / MDS5000 / SDS5000)
- Polecane falowniki wektorowe INVEOR firmy Kostal bryzgoszczelne i kurzoszczelne w IP65
- Termiczna ochrona silnika – zintegrowany termistor PTC
- Obudowa z żeliwa
- Napięcie zasilania silników trójfazowych 3 x 230/400V (AC) lub 3 x400V (AC) 50Hz, opcjonalne 60Hz 3x460V
- IE3 – klasa efektywności energetycznej zgodnie z EN60034-30-1
- Certyfikaty: CE, cURus, EISA CC-Nummer inklusive cURus (60 Hz, 265 V/460 V)
- Opcjonalnie wykonanie przeciwwybuchowe ATEX do pracy w przestrzeniach zagrożonych wybuchem.
- Z przekładniami walcowymi, stożkowymi bez adaptera i sprzęgła
Konstrukcja wału silnika Stober:
- MGS: wał drążony do mocowania zębnika do bezpośredniego montażu na przekładni STOEBER bez adaptera i sprzęgła
- IEC: pełny wał z klinem
Chłodzenie silnika elektrycznego:
- Chłodzenie własne z plastikowymi łopatkami
- Opcjonalnie wentylacja wymuszona (szczególnie zalecana przy pracy z przetwornicą częstotliwości przy niskich prędkościach).
- Możliwość doposażenia – także w silnikach z hamulcem.
- Zasilanie wentylatora silnika 1-fazowe lub 3-fazowe
- Opcjonalnie wentylator z metalowymi łopatkami
Hamulec bezpieczeństwa silnika:
- Hamulec sprężynowy
- Zwalniany elektromagnetycznie
- Okładzina cierna posiada wypust prowadzący pomiędzy tarczą hamulcową a piastą i nie zawiera azbestu.
- Zasilanie hamulca 24V(DC) lub 1x230V(AC)
- Opcjonalnie ręczny luzownik hamulca lub podwyższona ochrona antykorozyjna
Zasada działania hamulca bezpieczeństwa:
Hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny, gdy system nie jest zasilany. Hamulec jest zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego, zanim silnik zostanie zasilony – lub, w stanie spoczynku, za pomocą ręcznego urządzenia zwalniającego (opcja).
Opcjonalne enkoderowe sprzężenie zwrotne:
- W przypadku pracy sterownika napędu sterowanego wektorowo, standardowo przewidziano zastosowanie enkodera inkrementalnego
- Wieloobrotowy enkoder wartości bezwzględnych SSI tylko w połączeniu z wymuszoną wentylacją.
- Enkodery inkremetalne, optyczne, max.2048imp/obr, HTL 24VDC
- Enkodery abolutne EQN425 SSI max.8192imp/obr, obowiązkowo z wentylatorem
Katalogi
443136_en_03_KAT_Asynchronous_geared_motors_web.pdf – Katalog motoreduktorów i silników firmy Stober, przekładni z silnikami asynchronicznymi IE3 w j.angielskim