Przekładnia walcowa C-ME

Precyzyjna przekładnia walcowa C z adapterem ME serwosilnika. Zakres przełożeń 2:1 – 276:1. Momenty obrotowe 25 – 8 000 Nm. Luz obrotowy 10 – 20 arcmin. Sprawność 96 – 97 %. Klasa ochrony IP65 / IP66. Opcjonalnie z serwosilnikiem, z hamulcem bezpieczeństwa, przeciwwybuchowe ATEX. Obudowa z żeliwa.
PRZEKŁADNIA WALCOWA C-ME
Właściwości przekładni walcowych C:
- Przekładnia do trudnych warunków przemysłowych, produkcyjnych
- Konstrukcja z jednego odlewu, bez lini podziału
- Monoblokowa konstrukcja zapewnia wysoką sztywność i szczelność
- Uzębienie śrubowe i łożyska o niskim współczynniku tarcia
- Wysoka sprawność, małe nagrzewanie
- Mały standardowy luz obrotowy
- Precyzyjne – przełożenie przekładni w postaci ułamka, brak błędów pozycjonowania
- Bezobsługowe – nie wymaganą wymiany oleju, ani konserwacji dla wielkości od C0 do C5
- Cichobieżne – koła zębate o śrubowym uzębieniu
- Standardowo uszczelnienie FKM na wejściu / NBR na wyjściu
- Małe momenty bezwładności
- Praca ciągła bez dodatkowego chłodzenia
- Temperatura otoczenia od 0° C do 40° C (inny zakres temperatur na zapytanie)
- Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 80 °C
- Klasa ochrony IP65
- Ilość oleju zależna od pozycji pracy
- Przy zapytaniu i zamawianiu należy podawać pozycje pracy
- Gotowe do pracy i zalane syntetycznym olejem przekładniowym typu CLP HC ISO VG 150.
- Jedna warstwa lakieru podkładowego w kolorze RAL7001 lub RA9005
Opcjonalne wykonania przekładni walcowych C-ME
- Uszczelnienie FKM VITON
- Klasa ochrony IP66
- Zbiorniczek wyrównawczy oleju dla pozycji montażowe EL5
- Wzmocnione łożyskowanie osiowe i radialne wału wyjściowego dla wielkości C5 – C8
- Specjalne oleje dla przemysłu spożywczego na życzenie klienta
- Dwie lub więcej lakierów i w dowolnym kolorze RAL
- Antykorozyjne wały ze stali nierdzewnej
- Kompaktowe wykonanie z serwosilnikiem EZ/LM bez adaptera i sprzęgła
- Konstrukcja przeciwwybuchowa zgodnie z dyrektywą ATEX 2014/34/UE
Różne formy wałów wyjściowych:
P – pełny wał z klinem, G – pełny gładki wał
Różne formy mocowania przekładni walcowej C-ME
G – koło osi otworów gwintowanych w obudowie, F – kołnierz okrągły, Q – kołnierz kwaratowy, N – łapy (stopy)
Tabela przekładni walcowych C-ME
Typ przekładni | Zakres przełożeń | Momenty przypieszeniowe | Luz obrotowy | Rozm. wału wyj. |
i | [Nm] | [arcmin] | [mm] | |
C002 | 2:1 – 70:1 | 47 – 72 | 16-20 | 20×40 |
C102 | 2:1 – 70:1 | 47 – 138 | 15-18 | 25×50 |
C103 | 82:1 – 276:1 | 138 | 15 | 25×50 |
C202 | 2:1 – 70:1 | 91 – 230 | 14-17 | 30×60 |
C203 | 80:1 – 275:1 | 230 | 14 | 30×60 |
C302 | 2:1 – 70:1 | 181 – 400 | 13-16 | 30×60 |
C303 | 80:1 – 274:1 | 350 – 400 | 13 | 30×60 |
C402 | 2:1 – 70:1 | 227 – 600 | 12-15 | 40×80 |
C403 | 81:1 – 270:1 | 550 – 600 | 12 | 40×80 |
C502 | 2:1 – 70:1 | 269 – 920 | 12-14 | 40×80 |
C503 | 81:1 – 216:1 | 850 – 920 | 12 | 40×80 |
C612 | 4,2:1 – 69:1 | 1012 – 1650 | 10 | 50×100 |
C613 | 49:1 – 266:1 | 913 – 1650 | 10 | 50×100 |
C712 | 4,3:1 – 70:1 | 1240 – 2760 | 10 | 60×120 |
C713 | 51:1 – 223:1 | 2257 – 2760 | 10 | 60×120 |
C812 | 6,7:1 – 69:1 | 1942 – 4800 | 10 | 70×140 |
C813 | 49:1 – 270:1 | 2486 – 4800 | 10 | 70×140 |
C912 | 20:1 – 70:1 | 5520 – 7211 | 10 | 90×170 |
C913 | 65:1 – 215:1 | 5630 – 8000 | 10 | 90×170 |
Przykłady zastosowań przekładni walcowych C-ME
- Nawijarki, przewijarki
- Systemy magazynowania, składowania
- Podajniki
- Napędy siłowników
- Napędy podnośników, dźwigników
Właściwości adapterów przekładni walcowych C-ME
- Szybkie i łatwe mocowanie każdego serwosilnika
- Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania
- Najniższe momenty bezwładności masy dla najwyższej dynamiki pracy
- Wyważone dla cichej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
- Szeroki zakres wyboru średnic i długości wałów silników
- Bezbłędne dopasowane dzięki dokładnemu centrowaniu silnika
- Silnik można zdemontować w dowolnej pozycji
- Opcjonalnie podwójne uszczelnienie adaptera dla dużych modeli przekładni
- Opcjonalnie bez adaptera i sprzęgła – bezpośrednia zabudowa serwosilnika EZ lub LM
- Aby zmniejszyć luz, łożysko wału silnika musi mieć konstrukcję osiowo pozbawioną luzów
EasyAdapt (ME/MEL)
- Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania
FlexiAdapt (MF):
- Wytrzymałe, spawane laserowo sprzęgło mieszkowe z funkcją rozprężania
- Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje rozszerzalność liniową wału silnika
- Wał silnika oddzielony od sił osiowych
Adapter serwosilnika ServoStop z hamulcem bezpieczeństwa (MB)
Katalogi
443054_en_05_KAT_Servogetriebe.pdf – Katalog precyzyjnych serwo przekładni firmy Stober
Formularz_przekladnie_STOBER_26082024.pdf – formularz zapytania o serwo przekładnie z adapterem serwosilnika w j.polskim/nimieckim/angielskim