Elektryczne silniki asynchroniczne STOBER

IE3 – klasa efektywności energetycznej zgodnie z EN60034-30-1. W zakresie mocy 0,12 – 30 kW, momenty obrotowe 0,82 – 194 Nm, prądy znamionowe 0,35 – 44 A, prędkości obrotowe 1400 – 1480obr/min. Dwa rodzaje wykonania IEC i MGS. Opcjonalnie wykonania z enkoderami, z wentylatorami, hamulcami, czujnikami temperatury, z przekładniami, przeciwwybuchowe ATEX i inne.

ELEKTRYCZNE SILNIKI ASYNCHRONICZNE FIRMY STOBER ANTRIEBSTECHNIK

Typ Moc znamionowa (kW) Obroty znamionowe (rpm) Prąd znamionowy  (A) Masa (kg)
IE3D063K04 0,12 1400 0,35 6,3
IE3D063M04 0,18 1415 0,55 7,1
IE3D071K04 0,25 1430 0,66 9,9
IE3D071L04 0,37 1430 0,98 11,0
IE3D080K04 0,55 1440 1,27 14,5
IE3D080L04 0,75 1445 1,7 17,0
IE3D090S04 1,1 1440 2,5 22,5
IE3D090LX04 1,5 1455 3,4 31,0
IE3D100KX04 2,2 1450 4,55 45,0
IE3D100LX04 3,0 1450 6,35 50,0
IE3D112M04 4,0 1465 7,9 56,0
IE3D132SX04 5,5 1465 10,0 90,0
IE3D132MX04 7,5 1470 16,0 88,0
IE3D160MX04 11,0 1465 21,0 105,0
IE3D160LX04 15,0 1475 27,5 165,0
IE3D180MX04 18,5 1475 34,5 160,0
IE3D180LX04 22,0 1475 41,0 206,0
IE3D200LX04 30,0 1480 54,0 304,0
IE3D225SX04 37,0 1475 67,0 341,0
IE3D225MX04 45,0 1475 83,0

 

377,0

Właściwości silników elektrycznych: 

  • Zbudowane jako asynchroniczne silniki klatkowe,
  • Silniki asynchroniczne STOBER charakteryzują się dobrą wydajnością w szerokim zakresie zastosowań.
  • Silniki te doskonale sprawdzają się w technologii przenośników, w podajnikach, w napędach pomp czy w wentylatorach.
  • W klasie ochrony IP56 opcjonalnie IP65/IP66
  • 4-polowe
  • Temperatura otoczenia od ≤ 20° C do 40° C
  • Klasa izolacji: F (155 °C)
  • Zakres regulacji od 0 do 100Hz
  • Zalecane sterowniki silników: SD6, SC6/SI6 i cała seria przetwornic 5000: (FDS5000/MDS5000/SDS5000)
  • Termiczna ochrona silnika – zintegrowany termistor PTC
  • Obudowa z żeliwa
  • Napięcie zasilania silników trójfazowych 3 x 230/400V (AC) lub 3 x400V (AC) 50Hz, opcjonalne 60Hz 3x460V
  • IE3 – klasa efektywności energetycznej zgodnie z EN60034-30-1
  • Certyfikaty: CE, cURus, EISA CC-Nummer inklusive cURus (60 Hz, 265 V/460 V)
  • Opcjonalnie silniki asynchroniczne do pracy w przestrzeniach zagrożonych wybuchem.
  • Opcjonalnie z przekładniami walcowymi, stożkowymi bez adaptera i sprzęgła

Konstrukcja wału silnika:

  • MGS: Wał drążony do mocowania zębnika do bezpośredniego montażu na przekładni STOEBER bez adaptera i sprzęgła
  • Wersja IEC z pełnym wałem z klinem

Chłodzenie silnika:

  • Chłodzenie własne z plastikowymi
  • Opcjonalnie wentylacja wymuszona (szczególnie zalecana przy pracy z przetwornicą częstotliwości przy niskich prędkościach).
  • Możliwość doposażenia – także w silnikach z hamulcem.
  • Zasilanie wentylatora silnika 1-fazowe lub 3-fazowe
  • Dodatkowy wentylator z metalowymi łopatkami

Opcjonalnie hamulec bezpieczeństwa silnika:

  • Hamulec sprężynowy
  • Zwalniany elektromagnetycznie
  • Okładzina cierna posiada wypust prowadzący pomiędzy tarczą hamulcową a piastą i nie zawiera azbestu.
  • Zasilanie hamulca 24V(DC) lub 1x230V(AC)
  • Opcjonalnie ręczny luzownik hamulca lub podwyższona ochrona antykorozyjna

Zasada działania hamulca bezpieczeństwa:

Hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny, gdy system nie jest zasilany. Hamulec jest zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego, zanim silnik zostanie zasilony – lub, w stanie spoczynku, za pomocą ręcznego urządzenia zwalniającego (opcja).

Opcjonalne sprzężenie zwrotne:

  • W przypadku pracy sterownika napędu sterowanego wektorowo, standardowo przewidziano zastosowanie enkodera inkrementalnego
  • Wieloobrotowy enkoder wartości bezwzględnych SSI tylko w połączeniu z wymuszoną wentylacją.
  • Enkodery inkremetalne, optyczne, max.2048imp/obr, HTL 24VDC
  • Enkodery abolutne EQN425 SSI max.8192imp/obr, obowiązkowo z wentylatorem

Katalogi

443136_en_03_KAT_Asynchronous_geared_motors_web.pdf – Katalog motoreduktorów firmy Stober, przekładni z silnikami asynchronicznymi IE3 w j.angielskim