Elektryczne silniki asynchroniczne

silniki elektryczne, silniki asynchroniczne

W zakresie mocy 0,12 – 30 kW, momenty obrotowe 0,82 – 194 Nm, prądy znamionowe 0,35 – 44 A, prędkości obrotowe 1400 – 1480 obr/min. Dwa rodzaje wykonania IEC i MGS. Opcjonalnie wykonania z enkoderami, z wentylatorami, hamulcami, czujnikami temperatury, z przekładniami, przeciwwybuchowe ATEX i inne. IE3 – klasa efektywności energetycznej zgodnie z EN60034-30-1.

ELEKTRYCZNE SILNIKI ASYNCHRONICZNE FIRMY STOBER

Właściwości asynchronicznych silników elektrycznych:

  • Zbudowane jako elektryczne silniki klatkowe,
  • Charakteryzują się dobrą wydajnością w szerokim zakresie zastosowań od 0 do 100Hz
  • Doskonale sprawdzają się w technologii przenośników, podnośników, w podajnikach, w napędach pomp czy wentylatorów.
  • W klasie ochrony IP56 opcjonalnie IP65 / IP66
  • 4-polowe
  • Temperatura otoczenia od ≤ 20° C do 40° C (inny zakres na zapytanie)
  • Klasa izolacji: F (155 °C) / opcjonalnie H
  • Zakres regulacji prędkości obrotowej od 0 do 100Hz
  • Możliwość przesunięcia punktu pracy stałomomentowego z 50Hz na 87Hz
  • Zalecane sterowniki silników: SD6, SC6 / SI6 / FDS5000 / MDS5000 / SDS5000)
  • Polecane falowniki wektorowe INVEOR firmy Kostal bryzgoszczelne i kurzoszczelne w IP65
  • Termiczna ochrona silnika – zintegrowany termistor PTC
  • Obudowa z żeliwa
  • Napięcie zasilania silników trójfazowych 3 x 230/400V (AC) lub 3 x400V (AC) 50Hz, opcjonalne 60Hz 3x460V
  • IE3 – klasa efektywności energetycznej zgodnie z EN60034-30-1
  • Certyfikaty: CE, cURus, EISA CC-Nummer inklusive cURus (60 Hz, 265 V/460 V)
  • Opcjonalnie wykonanie przeciwwybuchowe ATEX do pracy w przestrzeniach zagrożonych wybuchem.
  • Z przekładniami walcowymi, stożkowymi bez adaptera i sprzęgła

Konstrukcja wału silnika Stober:

  • MGS: wał drążony do mocowania zębnika do bezpośredniego montażu na przekładni STOEBER bez adaptera i sprzęgła
  • IEC: pełny wał z klinem

Chłodzenie silnika elektrycznego:

  • Chłodzenie własne z plastikowymi łopatkami
  • Opcjonalnie wentylacja wymuszona (szczególnie zalecana przy pracy z przetwornicą częstotliwości przy niskich prędkościach).
  • Możliwość doposażenia – także w silnikach z hamulcem.
  • Zasilanie wentylatora silnika 1-fazowe lub 3-fazowe
  • Opcjonalnie wentylator z metalowymi łopatkami

Hamulec bezpieczeństwa silnika:

  • Hamulec sprężynowy
  • Zwalniany elektromagnetycznie
  • Okładzina cierna posiada wypust prowadzący pomiędzy tarczą hamulcową a piastą i nie zawiera azbestu.
  • Zasilanie hamulca 24V(DC) lub 1x230V(AC)
  • Opcjonalnie ręczny luzownik hamulca lub podwyższona ochrona antykorozyjna

Zasada działania hamulca bezpieczeństwa:

Hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny, gdy system nie jest zasilany. Hamulec jest zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego, zanim silnik zostanie zasilony – lub, w stanie spoczynku, za pomocą ręcznego urządzenia zwalniającego (opcja).

Opcjonalne enkoderowe sprzężenie zwrotne:

  • W przypadku pracy sterownika napędu sterowanego wektorowo, standardowo przewidziano zastosowanie enkodera inkrementalnego
  • Wieloobrotowy enkoder wartości bezwzględnych SSI tylko w połączeniu z wymuszoną wentylacją.
  • Enkodery inkremetalne, optyczne, max.2048imp/obr, HTL 24VDC
  • Enkodery abolutne EQN425 SSI max.8192imp/obr, obowiązkowo z wentylatorem
silniki elektryczne, silniki asynchroniczne, silniki 3-fazowe, silniki stober

Katalogi

443136_en_03_KAT_Asynchronous_geared_motors_web.pdf – Katalog motoreduktorów i silników firmy Stober, przekładni z silnikami asynchronicznymi IE3 w j.angielskim