Serwonapędy planetarne PHQ-MB-EZ z 2-hamulcami
Przekładnia planetarna Quattro PHQ z wałem kołnierzowym, obrotowym, adapterem MB, serwosilnikiem EZ i dwoma hamulcami bezpieczeństwa ServoSTOP STOBER. W zakresie mocy 1,5 – 16,0 kW. Zakres przełożeń 5,5:1 – 168:1. Momenty znamionowe hamulca 8 – 100 Nm. Max. momenty dynamiczne 153 – 19 575 Nm. Luz obrotowy 1,0 – 3,0 arcmin. Sprawność 90 – 96 %. Opcjonalnie z wentylatorem, enkoderem absolutnym, jednokablowym serwosilnikiem, ręcznym luzownikiem hamulca, z modułowym kołem zębatym, ze zredukowanym luzem obrotowym, serwonapędem SD6/SDS5000.
Przekładnie planetarne PHQ:
- Wyższe momenty obrotowe od standardowych przekładni planetarnych.
- Większe przełożenia max. do 600:1.
- Ziększona sztywnośc skrętna i promieniowea (radialna).
- Wał wyjściowy: wał kołnierzowy obrotowy.
- Precyzyjne – do wyboru standardowy lub zredukowany luz obrotowy.
- Brak błędów pozycjonowania – przełożenie przekładni w postaci ułamka.
- Bezobsługowe – nie wymaganą wymiany oleju, ani konserwacji.
- Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu, max 59 – 64 dB.
- Niskie momenty bezwładności.
- Sztywne łożysko wyjściowe z powodu napięcia wstępnego.
- Praca ciągła bez dodatkowego chłodzenia.
- Temperatura otoczenia od 0° C do 40° C (inny zakres temperatur na zapytanie).
- Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 90 °C.
- Klasa ochrony IP65.
- Dowolna pozycja pracy.
- Syntetyczny olej przekładniowy typu CLP HC ISO VG 150.
- Jedna warstwa lakieru podkładowego w kolorze RAL7001 lub RA9005.
- Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wejściowy FKM / wyjściowy NBR.
- W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy na wyjściu promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM.
Wykonania opcjonalne przekładni planetarnych PHQ:
- Wzmocnione łożyskowanie osiowe i radialne wału wyjściowego dla wielkości PHQ4-PHQ5.
- Podwójne uszczelnienie adaptera serwosilnika.
- Uszczelnienie FKM VITON dla wysokich temperatur.
- Z modułowym kołem zębatym o skośnym uzębieniu.
- Konstrukcja przeciwwybuchowa zgodnie z dyrektywą ATEX 2014/34/UE.
- Specjalne oleje dla przemysłu spożywczego na życzenie klienta.
- Dwie lub więcej lakierów i w dowolnym kolorze RAL.
- Wykonanie antykorozyjne Washdown.
- Klasa ochrony IP66.
- Bez adaptera – bezpośrednio z serwosilnikami EZ/LM.
- Z hamulcem bezpieczeństwa w adapterze przekładni.
- Zmiana ilości oleju przy pracy dwu-kierunkowej w zakresie ruchu od ±20° do ±90°.
- Cykliczna praca rewersyjna ≤ ± 20° na ZAPYTANIE.
Adapter serwosilnika (MB) z hamulcem ServoSTOP
- Hamulec prądu spoczynkowego jest zintegrowany z adapterem silnika.
- Posiada funkcję hamulca trzymającego.
- Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
- Może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
- Uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
- Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
- Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
- Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza.
- Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi.
- Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku.
- System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1.
- Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia).
- W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
- Zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
- Złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
- Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.
Serwosilniki EZ
- Elektryczne silniki synchroniczne z magnesami trwałymi.
- Obrotowe złącza wtykowe z szybką blokadą.
- Praca w zakresie temperatur otoczenia od -15° C do +40° C.
- Standardowo w klasie ochrony IP56, opcjonalnie IP66.
- Klasa temperaturowa F (155°C).
- Elektroniczna tabliczka znamionowa dla szybkiego rozpoznania parametrów serwosilnika.
- Łożysko toczne z dożywotnim smarowaniem i uszczelnieniem bezdotykowym.
- Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM VITON.
- Bicie promieniowe i osiowe standardowo w klasie tolerancji zgodnie z IEC 60072-1.
- Wartości dopuszczalne poziomu hałasu zgodnie z normą EN 60034-9.
- Nie nadają się do stosowania w strefach zagrożonych wybuchem.
- Certyfikaty CE, UKCA, opcjonalnie cURus.
- Zintegrowany termistor PTC, opcjonalnie czujnik temperatury PT1000.
- W kolorze czarnym RAL9005, opcjonalnie każdy kolor RAL.
- Opcjonalnie eliminacja refowania w przypadku wieloobrotowych enkoderów absolutnych Multiturn.
- Z wentylatorem zewnętrznym dla wyższej temperatury otoczenia, zwiększenia mocy ciągłej lub o 30% większego momentu obrotowego.
- Z elektromagnetycznym hamulcem bezpieczeństwa 24VDC.
Enkodery w serwosilnikch EZ:
- resolwer
- enkoder absolutny EnDAT 2.1/2.2, indukcyjne / optyczne, Multiturn / Singleturn
- opcjonalnie jednokablowe rozwiązanie OCS z enkoderem absolutnym EnDat 3.0 – EQI 1131- dla max. długości kabla 100mb
Współpraca serwosilników EZ z serwonapędami:
Katalogi
443311_en_02_KAT_Synchron-Servogetriebemotoren_MBEZ.pdf – Katalog serwomotoreduktorów z podwójnym hamulcem bezpieczeństwa firmy STOBER w j.angielskim
serwomotoreduktory_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwomotoreduktory firmy Stober w j.polskim/angielskim/niemieckim