Serwomotoreduktory planetarne PHQ-MB-EZ
z 2-hamulcami
Przekładnia planetarna PHQ z wałem kołnierzowym, obrotowym, z serwosilnikiem EZ i max. dwoma hamulcami bezpieczeństwa. W zakresie mocy 1,5 – 16,0 kW. Zakres przełożeń 5,5:1 – 168:1. Momenty znamionowe hamulca 8 – 100 Nm. Max. momenty dynamiczne 153 – 19 575 Nm. Luz obrotowy 1,0 – 3,0 arcmin. Sprawność 90 – 96%. Opcjonalnie z wentylatorem, z enkoderem absolutnym, z jednokablowym serwosilnikiem, z ręcznym luzownik hamulca, z modułowym kołem zębatym, z serwonapędami SD6/SDS5000.
SERWOMOTOREDUKTORY PLANETARNE PHQ-MB-EZ STOBER Z 2-HAMULCAMI
- Hamulec bezpieczeństwa jest zintegrowany z adapterem silnika.
- Posiada funkcję hamulca postojowego.
- Hamowanie z pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub awaryjnego wyłączenia w sytuacjach niebezpiecznych, jest nadal możliwe.
- Hamulec może być używany jako pojedynczy hamulec lub razem z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
- Bezpieczne hamowanie zapewnia w przypadku awarii zasilania.
- Bezpieczne utrzymywanie ładunku na osiach obciążonych grawitacyjnie za pomocą dwóch hamulców
- Hamulce zainstalowane w adapterze silnika to uruchamiane elektrycznie hamulce sprężynowe do pracy na sucho.
- W stanie bez napięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
- Hamulec jest zwalniany przez elektromagnetyczną cewkę prądu stałego przed włączeniem silnika.
Właściwości przekładni planetarnych PHQ:
- Wyższe momenty obrotowe od standardowych przekładni planetarnych
- Większe przełożenia max. do 600:1
- Wysokowydajne przekładnie serwo o zwiększonej sztywności skrętnej i promieniowej (radialnej)
- Wał wyjściowy: wał kołnierzowy obrotowy.
- Precyzyjne – luz obrotowy standardowy lub zredukowany.
- Brak błędów pozycjonowania – przełożenie przekładni w postaci ułamka.
- Bezobsługowe – nie wymaganą wymiany oleju, ani konserwacji.
- Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu, max 59 – 64 dB.
- Niskie momenty bezwładności.
- Sztywne łożysko wyjściowe z powodu napięcia wstępnego.
- Praca ciągła bez dodatkowego chłodzenia.
- Temperatura otoczenia od 0° C do 40° C (inny zakres temperatur na zapytanie).
- Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 90 °C.
- Klasa ochrony IP65.
- Dowolna pozycja pracy.
- Syntetyczny olej przekładniowy typu CLP HC ISO VG 150.
- Jedna warstwa lakieru podkładowego w kolorze RAL7001 lub RA9005.
- Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wejściowy FKM / wyjściowy NBR.
- W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy na wyjściu promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM.
Wykonania opcjonalne przekładni planetarnych PHQ:
- Wzmocnione łożyskowanie osiowe i radialne wału wyjściowego dla wielkości PHQ4-PHQ5.
- Podwójne uszczelnienie adaptera serwosilnika
- Uszczelnienie FKM VITON dla wysokich temperatur.
- Z modułowym kołem zębatym o skośnym uzębieniu.
- Konstrukcja przeciwwybuchowa zgodnie z dyrektywą ATEX 2014/34/UE.
- Specjalne oleje dla przemysłu spożywczego na życzenie klienta.
- Dwie lub więcej lakierów i w dowolnym kolorze RAL.
- Wykonanie antykorozyjne Washdown.
- Klasa ochrony IP66.
- Bez adaptera – bezpośrednio z serwosilnikami EZ/LM
- Z hamulcem bezpieczeństwa w adapterze przekładni
- Zmiana ilości oleju przy pracy dwu-kierunkowej w zakresie ruchu od ±20° do ±90°.
- Cykliczna praca rewersyjna ≤ ± 20° na ZAPYTANIE.
Właściwości adapterów silnika (MB) z hamulcem ServoSTOP
- Hamulec prądu spoczynkowego jest zintegrowany z adapterem silnika.
- Posiada funkcję hamulca trzymającego.
- Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
- Hamulec może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
- Hamulec sprężynowy uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
- Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
- Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
- Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
- Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
- Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku
- System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1
- Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia)
- W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
- Hamulec jest zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
- Standardowo złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
- Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.
Właściwości serwosilników EZ Stober:
- elektryczne silniki synchroniczne z magnesami trwałymi
- obrotowe złącza wtykowe z szybką blokadą
- praca w zakresie temperatur otoczenia od -15° C do +40° C
- standardowo w klasie ochrony IP56, opcjonalnie IP66
- klasa temperaturowa F (155°C)
- elektroniczna tabliczka znamionowa dla szybkiego rozpoznania parametrów serwosilnika
- łożysko toczne z dożywotnim smarowaniem i uszczelnieniem bezdotykowym
- promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM VITON
- bicie promieniowe standardowo w klasie tolerancji zgodnie z IEC 60072-1
- bicie osiowe standardowo w klasie tolerancji zgodnie z IEC 60072-1
- wartości dopuszczalne poziomu hałasu zgodnie z normą EN 60034-9
- nie nadają się do stosowania w strefach zagrożonych wybuchem.
- certyfikaty CE, UKCA, opcjonalnie cURus
- zintegrowany termistor PTC, opcjonalnie czujnik temperatury PT1000
- w kolorze czarnym RAL9005, opcjonalnie każdy kolor RAL
- opcjonalnie eliminacja refowania w przypadku wieloobrotowych enkoderów absolutnych Multiturn
- opcjonalnie z wentylatorem zewnętrznym dla wyższej temperatury otoczenia, zwiększenia mocy ciągłej lub o 30% większego momentu obrotowego
- opcjonalnie z elektromagnetycznym hamulcem bezpieczeństwa 24VDC
Interfejs enkoderowy w serwosilnikch EZ:
- resolwer
- enkoder absolutny EnDAT 2.1/2.2, indukcyjne / optyczne, Multiturn / Singleturn
- opcjonalnie jednokablowe rozwiązanie OCS z enkoderem absolutnym EnDat 3.0 – EQI 1131- dla max. długości kabla 100mb
Współpraca serwosilników EZ z serwonapędami:
Katalogi
443311_en_01_KAT_Synchron-Servogetriebemotoren_MBEZ.pdf – Katalog serwomotoreduktorów z podwójnym hamulcem bezpieczeństwa firmy STOBER w j.angielskim
serwomotoreduktory_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwomotoreduktory firmy Stober w j.polskim/angielskim/niemieckim