Serwomotoreduktory planetarne PHQ-MB-EZ

z 2-hamulcami

Serwomotoreduktory z dwoma hamulcami, stober phq-mb-ez,

Przekładnia planetarna PHQ z wałem kołnierzowym, obrotowym, z serwosilnikiem EZ i  max. dwoma hamulcami bezpieczeństwa. W zakresie mocy 1,5 – 16,0 kW. Zakres przełożeń 5,5:1 – 168:1. Momenty znamionowe hamulca 8 – 100 Nm. Max. momenty dynamiczne 153 – 19 575 Nm. Luz obrotowy 1,0 – 3,0 arcmin. Sprawność 90 – 96%. Opcjonalnie z wentylatorem, z enkoderem absolutnym, z jednokablowym serwosilnikiem, z ręcznym luzownik hamulca, z modułowym kołem zębatym, z serwonapędami SD6/SDS5000.

SERWOMOTOREDUKTORY PLANETARNE PHQ-MB-EZ STOBER Z 2-HAMULCAMI

  • Hamulec bezpieczeństwa jest zintegrowany z adapterem silnika.
  • Posiada funkcję hamulca postojowego.
  • Hamowanie z pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub awaryjnego wyłączenia w sytuacjach niebezpiecznych, jest nadal możliwe.
  • Hamulec może być używany jako pojedynczy hamulec lub razem z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
  • Bezpieczne hamowanie zapewnia w przypadku awarii zasilania.
  • Bezpieczne utrzymywanie ładunku na osiach obciążonych grawitacyjnie za pomocą dwóch hamulców
  • Hamulce zainstalowane w adapterze silnika to uruchamiane elektrycznie hamulce sprężynowe do pracy na sucho.
  • W stanie bez napięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
  • Hamulec jest zwalniany przez elektromagnetyczną cewkę prądu stałego przed włączeniem silnika.

Właściwości przekładni planetarnych PHQ:

  • Wyższe momenty obrotowe od standardowych przekładni planetarnych
  • Większe przełożenia max. do 600:1
  • Wysokowydajne przekładnie serwo o zwiększonej sztywności skrętnej i promieniowej (radialnej)
  • Wał wyjściowy: wał kołnierzowy obrotowy.
  • Precyzyjne – luz obrotowy standardowy lub zredukowany.
  • Brak błędów pozycjonowania – przełożenie przekładni w postaci ułamka.
  • Bezobsługowe – nie wymaganą wymiany oleju, ani konserwacji.
  • Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu, max 59 – 64 dB.
  • Niskie momenty bezwładności.
  • Sztywne łożysko wyjściowe z powodu napięcia wstępnego.
  • Praca ciągła bez dodatkowego chłodzenia.
  • Temperatura otoczenia od 0° C do 40° C (inny zakres temperatur na zapytanie).
  • Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 90 °C.
  • Klasa ochrony IP65.
  • Dowolna pozycja pracy.
  • Syntetyczny olej przekładniowy typu CLP HC ISO VG 150.
  • Jedna warstwa lakieru podkładowego w kolorze RAL7001 lub RA9005.
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wejściowy FKM / wyjściowy NBR.
  • W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy na wyjściu promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM.

    Wykonania opcjonalne przekładni planetarnych PHQ:

    • Wzmocnione łożyskowanie osiowe i radialne wału wyjściowego dla wielkości PHQ4-PHQ5.
    • Podwójne uszczelnienie adaptera serwosilnika
    • Uszczelnienie FKM VITON dla wysokich temperatur.
    • Z modułowym kołem zębatym o skośnym uzębieniu.
    • Konstrukcja przeciwwybuchowa zgodnie z dyrektywą ATEX 2014/34/UE.
    • Specjalne oleje dla przemysłu spożywczego na życzenie klienta.
    • Dwie lub więcej lakierów i w dowolnym kolorze RAL.
    • Wykonanie antykorozyjne Washdown.
    • Klasa ochrony IP66.
    • Bez adaptera – bezpośrednio z serwosilnikami EZ/LM
    • Z hamulcem bezpieczeństwa w adapterze przekładni
    • Zmiana ilości oleju przy pracy dwu-kierunkowej w zakresie ruchu od ±20° do ±90°.
    • Cykliczna praca rewersyjna ≤ ± 20° na ZAPYTANIE.

    Właściwości adapterów silnika (MB) z hamulcem ServoSTOP

    • Hamulec prądu spoczynkowego jest zintegrowany z adapterem silnika.
    • Posiada funkcję hamulca trzymającego.
    • Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
    • Hamulec może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
    • Hamulec sprężynowy uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
    • Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
    • Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
    • Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
    • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
    • Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku
    • System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1
    • Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia)
    • W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
    • Hamulec jest zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
    • Standardowo złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
    • Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.

    Właściwości serwosilników EZ Stober:

    • elektryczne silniki synchroniczne z magnesami trwałymi
    • obrotowe złącza wtykowe z szybką blokadą
    • praca w zakresie temperatur otoczenia od -15° C do +40° C
    • standardowo w klasie ochrony IP56, opcjonalnie IP66
    • klasa temperaturowa F (155°C)
    • elektroniczna tabliczka znamionowa dla szybkiego rozpoznania parametrów serwosilnika
    • łożysko toczne z dożywotnim smarowaniem i uszczelnieniem bezdotykowym
    • promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM VITON
    • bicie promieniowe standardowo w klasie tolerancji zgodnie z IEC 60072-1
    • bicie osiowe standardowo w klasie tolerancji zgodnie z IEC 60072-1
    • wartości dopuszczalne poziomu hałasu zgodnie z normą EN 60034-9
    • nie nadają się do stosowania w strefach zagrożonych wybuchem.
    • certyfikaty CE, UKCA, opcjonalnie cURus
    • zintegrowany termistor PTC, opcjonalnie czujnik temperatury PT1000
    • w kolorze czarnym RAL9005, opcjonalnie każdy kolor RAL
    • opcjonalnie eliminacja refowania w przypadku wieloobrotowych enkoderów absolutnych Multiturn
    • opcjonalnie z wentylatorem zewnętrznym dla wyższej temperatury otoczenia, zwiększenia mocy ciągłej lub o 30% większego momentu obrotowego
    • opcjonalnie z elektromagnetycznym hamulcem bezpieczeństwa 24VDC

    Interfejs enkoderowy w serwosilnikch EZ:

    • resolwer
    • enkoder absolutny EnDAT 2.1/2.2, indukcyjne / optyczne, Multiturn / Singleturn
    • opcjonalnie jednokablowe rozwiązanie OCS z enkoderem absolutnym EnDat 3.0 – EQI 1131- dla max. długości kabla 100mb

    Współpraca serwosilników EZ z serwonapędami:

    • standardowo SDS5000, MDS5000, SI6 / SC6, SD6 firmy STOBER
    • opcjonalnie Acopos firmy B&R
    • opcjonalnie AX5000 firmy Beckhoff
    • opcjonalnie AKD, S300, S400, S600 firmy KOLLMORGEN
    • opcjonalnie Sinamics S120 firmy SIEMENS
    • opcjonalnie Bosh Rexroth
    • opcjonalnie Allen-Bradley

    Katalogi

    443311_en_01_KAT_Synchron-Servogetriebemotoren_MBEZ.pdf – Katalog serwomotoreduktorów z podwójnym hamulcem bezpieczeństwa firmy STOBER w j.angielskim

    serwomotoreduktory_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwomotoreduktory firmy Stober w j.polskim/angielskim/niemieckim