PLANETARNE PRZEKŁADNIE DWUBIEGOWE PS

PLANETARNE PRZEKŁADNIE DWUBIEGOWE PS FIRMY STOBER

logo stober configurator

  • Przekładnie PS są idealne do wszystkich obrabiarek wymagających wyrafinowanych koncepcji napędu głównych posuwów: maszyn bramowych, tokarek pionowych i poziomych lub centrów frezarskich i wiertarskich.
  • Dwie grupy wielkości PS25, PS30
  • Niezwykle energooszczędne
  • Z podwójny przełożeniem 4:1 (5,5:1) i 1:1 idealne do napędów głównych wrzecion.
  • Szybkie zmiany przełożenia w przekładni między wysokimi prędkościami obrotowymi do dokładnej obróbki a wysokim momentem obrotowym do ciężkiej obróbki.
  • Temperatura przekładni pozostaje również na stale niskim poziomie, nawet przy częstych zmianach biegów lub maksymalnym obciążeniu silnika.
  • Przekładnia dwubiegowa ze zintegrowanym siłownikiem do zmiany przełożenia
  • Jednostka przełączająca z funkcją SensorShift
  • Położenie siłownika jest wykrywane przez SensorShift (czujnik elektroniczny).
  • Do wyboru standardowy lub zredukowany luz obrotowy
  • Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) ≤ 80 °C
  • Klasa ochrony IP65
  • Łatwa i bezpieczna adaptacja silnika poprzez bezluzowe sprzęgło zaciskowe

Maksymalne prędkości przekładni dwubiegowych PS:

  • z obiegowym układem smarowania
  • ze smarowaniem rozbryzgowym w wersji S (łożysko kulkowe skośne)
  • ze smarowaniem rozbryzgowym w wykonaniu R (łożysko kulkowe zwykłe) lub Z (łożysko walcowe)

Opcjonalne wykonania przekładni dwubiegowych PS:

  • smarowanie cyrkulacyjne z zewnętrznym zbiornikiem
  • wziernik poziomu oleju lub wskaźnik poziomu oleju
  • smarowanie obiegowe dla ekstremalnie wysokich prędkości
przekładnie dwubiegowe, przekładnie dwuzmianowe, stober ps

Jednostka przełączająca z płytką PCB SensorShift przekładni dwu-biegowej:

  • SensorShift to innowacyjny czujnik magnetyczny o wysokiej rozdzielczości, który precyzyjnie rejestruje położenie zębów selektora podczas ich łączenia podczas zmiany biegów, co chwilowo zmniejsza prędkość, aby zapewnić płynne zazębienie.
  • Jeśli z jakiegoś powodu zęby przekładni nie łączą się płynnie, mechanizm SensorShift rozpoznaje to i silnik przełączający wykonuje krótki „ruch wstecz”, aby rozwiązać problem. Jeśli poziom błędu przełączania spadnie poniżej 0,01%, procedurę powtarza się, w razie potrzeby kilka razy.
  • Jest połączona z systemem sterowania maszyny za pomocą wbudowanego złącza.
  • Instrukcja obsługi zawiera uwagi dotyczące logiki przełączania, którą należy zaprogramować do zmiany biegów.
  • Położenie siłownika jest określane za pomocą czujnika elektronicznego.
  • System sterowania siłownikiem zintegrowany z jednostką przełączającą analizuje sygnały położenia i precyzyjnie uruchamia silnik przełączający.
  • Napięcie znamionowe 24 V DC −10%, +20%
  • Prąd znamionowy przy zmianie biegów 0,6 A
  • Prąd rozruchowy przy zmianie biegów 5 A
  • Maksymalny prąd styków S1 – S3 2 A (należy zastosować bezpiecznik 2 A (zwłoczny) jako zabezpieczenie bezpiecznikowe)
  • Oczekiwana żywotność S1 – S3 500000 cykli łączeniowych (30 V DC, 1 A obciążenie rezystancyjne)
  • Wejścia cyfrowe niskiego poziomu 0 – 8 V DC
  • Wejścia cyfrowe wysokiego poziomu 12 – 30 V DC
  • Prąd wejściowy dla wejść cyfrowych < 10 mA
  • Czas odbicia dla wejść cyfrowych 100 ms
  • Odporność na wstrząsy 20 g (10 Hz ≤ f ≤ 500 Hz)

Zalety jednostki przełączającej z SensorShift:

  • Nie ma potrzeby stosowania przekaźnika po stronie klienta ani okablowania w szafie sterowniczej
  • Niska złożoność programowania procesu zmiany biegów
  • Proces zmiany biegów nie jest zależny od czasu dla systemu sterowania maszyny i może przebiegać w tle
  • Automatyczne powtórzenie procesu zmiany biegów w przypadku błędu zmiany biegów
  • Niezużywające się, bezdotykowe wykrywanie pozycji
  • Zintegrowany układ łagodnego rozruchu chroni części mechaniczne
  • Możliwość zmiany biegu na neutralny z dowolnego biegu
  • Wersja z płytką SensorShift PCB posiada kompatybilne połączenia z poprzednią konstrukcją z mikroprzełącznikami.
przekładnie dwubiegowe, przekładnie dwuzmianowe, stober ps

Konstrukcje wału wyjściowego przekładni dwubiegowej PS

  • Konstrukcja wału G (wał pełny bez wpustu pasowanego)
  • Konstrukcja wału P (wał pełny z dwoma wpustami pasowanymi)
  • Konstrukcja wału F (wał kołnierzowy)

Łożyskowania wału wyjściowego przekładni 2-biegowej PS:

  • Standardowe (łożysko kulkowe zwykłe)
  • Wzmocnione osiowo (łożysko kulkowe skośne)
  • Łożysko wzmocnione promieniowo (łożysko walcowe)

442712_en_08_KAT_Zweigang-Schaltgetriebe_PS.pdf – Katalog planetarnych przekładni dwubiegowych PS firmy Stober w j.angielskim

442639_en_12_BAL_Zweigang-Schaltgetriebe_PS.pdf – Instrukcja obsługi dwubiegowych przekładni zmianowych PS firmy Stober w j.angielskim