Serwomotoreduktory stożkowe K-MB-EZ z 2-hamulcami

Kątowe przekładnie stożkowe K z serwosilnikami EZ i  dwoma hamulcami bezpieczeństwa. Zakres przełożeń 4:1 – 97:1. Momenty znamionowe hamulca 8 – 100 Nm. Max. momenty dynamiczne 62 – 7 700 Nm. Luz  obrotowy ≤ 1,5 – 12 arcmin. Sprawność 96 – 97%.  Opcjonalnie z wentylatorem, z enkoderem absolutnym, jednokablowym serwosilnikiem, ręcznym luzownikiem hamulca, serwonapędem SD6, z modułowym kołem zębatym.

KĄTOWE SERWOMOTOREDUKTORY STOŻKOWE K-MB-EZ Z 2-HAMULCAMI

Właściwości kątowych serwomotoreduktorów stożkowych K-MB-EZ:

  • Hamulec bezpieczeństwa jest zintegrowany z adapterem silnika.
  • Posiada funkcję hamulca postojowego.
  • Hamowanie z pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub awaryjnego wyłączenia w sytuacjach niebezpiecznych, jest nadal możliwe.
  • Hamulec może być używany jako pojedynczy hamulec lub razem z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
  • Bezpieczne hamowanie zapewnia w przypadku awarii zasilania.
  • Bezpieczne utrzymywanie ładunku na osiach obciążonych grawitacyjnie za pomocą dwóch hamulców
  • Hamulce zainstalowane w adapterze silnika to uruchamiane elektrycznie hamulce sprężynowe do pracy na sucho.
  • W stanie bez napięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
  • Hamulec jest zwalniany przez elektromagnetyczną cewkę prądu stałego przed włączeniem silnika.

Właściwości kątowych przekładni stożkowych K:

  • Precyzyjne – standardowy i zredukowany luz obrotowy
  • Przełożenie w postaci ułamka – brak błędów pozycjonowania
  • Cichobieżne – skośne uzębienie
  • Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju
  • Nasmarowane na cały okres eksploatacji
  • Pozycja pracy do określenia przy zamówieniu
  • Różne formy mocowania przekładni: G: otwory gwintowane, N: łapy; F: kołnierz okrągły; D: ramię reakcyjne
  • Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie)
  • Wypełnione smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150,
  • Opcjonalnie olej mineralny do użytku w przemyśle spożywczym, napojów i farmaceutycznym
  • Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) 80 °C
  • Klasa ochrony IP65, opcjonalnie IP66
  • Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR, opcjonalnie FKM.
  • W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
  • Wzmocnione łożysko wyjściowe dla przekładnie K5 – K8
  • Obudowa przekładni z żeliwa.
  • Opcjonalnie bezpośredni montaż serwosilnika firmy STOBER serii EZ/LM bez adaptera, sprzęgła i podwójnego hamulca
  • Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory na zapytanie

Właściwości serwosilników EZ:

  • do wyboru sprzężenia zwrotne: enkodery absolutne EnDat 2.1/2.2/3.0, resolwer
  • złącza wtykowe dowolnie obrotowe
  • temperatury otoczenia od 15° C do +40° C
  • standardowo w klasie ochrony IP56, opcjonalnie IP66
  • klasa temperaturowa F (155)
  • opcjonalnie jednokablowe rozwiązanie OCS z enkoderem absolutnym EnDat 3.0
  • elektroniczna tabliczka znamionowa dla szybkiego rozpoznania serwosilnika
  • standardowo dla serwonapędów SDS5000MDS5000SI6 / SC6SD6 firmy STOBER
  • opcjonalnie dla serwonapędów Siemens, B&R, Beckhoff, Kollmorgen, Bosch Rexroth, Allen Bradley
  • opcjonalnie z wentylatorem, który może zapewnić 30% wzrost momentu obrotowego
  • opcjonalnie z elektromagnetycznym hamulcem bezpieczeństwa
  • certyfikaty CE, UKCA, opcjonalnie cURus
  • zintegrowany termistor PTC, opcjonalnie czujnik temperatury KTY
  • standardowo w kolorze czarnym RAL9005, opcjonalnie każdy kolor RAL

Właściwości hamulców w adapterze ServoSTOP (MB):

  • Hamulec sprężynowy uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho
  • Adapter MB Wyposażony w bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) do łatwego demontażu silnika wraz z osią hamowany w dowolnej pozycji
  • Połączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe
  • Monitorowanie wyzwalania elektrycznego w skrzynce zaciskowej adaptera silnika
  • Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
  • Opcjonalnie elektryczna kontrola wyzwalania w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i nieścieralnego łącznika zbliżeniowego
  • Opcjonalnie ręczny luzownik hamulca
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
  • Cztery otwory spustowe oleju chroniące hamulec przed zaolejeniem w przypadku wycieku
  • Redundantny system zgodny z normą EN ISO 13849-1

Różne formy wałów wyjściowych kątowych serwomotoreduktorów stożkowych:

  • A – wał drążony z wpustem (opcjonalnie z osłoną),
  • V – pełny wał z klinem,
  • V2 – pełny wał z klinem z dwóch stron
  • S – wał drążony gładki z pierścieniem zaciskowym (opcjonalnie z osłoną)

Katalogi

443311_en_01_KAT_Synchron-Servogetriebemotoren_MBEZ.pdf – Katalog serwomotoreduktorów z podwójnym hamulcem bezpieczeństwa firmy STOBER w j.angielskim

443234_en_02_KAT_ServoStop.pdf – Katalog ServoSTOP przekładni firmy Stober z hamulcami w adapterze MB serwosilnika w j.angielskim

443054_en_05_KAT_Servogetriebe.pdf – Katalog serwo przekładni firmy Stober w j.angielskim

443137_en_05_KAT_Zahnstangentriebe.pdf – Katalog liniowych napędów zębatkowych Stober & Atlanta z przekładniami