Przekładnia planetarna P-MB z hamulcem
Precyzyjna przekładnia planetarna P z hamulcem bezpieczeństwa w adapterze MB serwosilnika. Zakres przełożeń 3:1 – 100:1. Momenty obrotowe 109 – 3 450 Nm. Momenty znamionowe hamulców 8 – 300 Nm. Luz obrotowy 1,0 – 4,0 arcmin. Sprawność 95 – 97 %. Bezpieczne hamowanie w przypadku braku zasilania. Opcjonalnie z serwosilnikiem, z modułowym kołem zębatym, ze zredukowanym luzem obrotowym.
Właściwości przekładni planetarnych P:
- Różne formy wałów wyjściowych: G – pełny gładki wał, P – pełny wał z klinem.
- Mocowanie przekładni poprzez kołnierz kwadratowy.
- Precyzyjne – luz obrotowy standardowy lub zredukowany.
- Brak błędów pozycjonowania – przełożenie przekładni w postaci ułamka.
- Bezobsługowe – nie wymaganą wymiany oleju, ani konserwacji.
- Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu.
- Dowolna pozycja pracy.
- Wysoka sztywność skrętna.
- Niskie momenty bezwładności.
- Ciągła praca bez chłodzenia.
- Uszczelnienie FKM na wejściu / NBR na wyjściu (opcjonalnie FKM VITON).
- Opcjonalnie wzmocnione łożyskowanie osiowe i radialne wału wyjściowego.
- Sztywne łożysko wyjściowe z powodu napięcia wstępnego.
- Temperatura otoczenia od 0° C do 40° C (inny zakres temperatur na zapytanie).
- Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 90 °C.
- Klasa ochrony IP65, opcjonalnie IP66.
- Syntetyczny olej przekładniowy typu CLP HC ISO VG 150.
- Jedna warstwa lakieru podkładowego w kolorze RAL7001 lub RA9005.
- Opcjonalnie dwie lub więcej lakierów i w dowolnym kolorze RAL.
- Specjalne oleje dla przemysłu spożywczego na życzenie klienta.
- Opcjonalnie konstrukcja przeciwwybuchowa zgodnie z dyrektywą ATEX 2014/34/EU
Tabela przekładni planetarnych P
Zakresy przełożeń | Max. momenty | Rozmiar wału wyj. | Luz obrotowy | |
Typ | i | Nm | mm | arcmin |
P231 / P221 / P211 | 4:1 – 10:1 | 25 | 12×22 | 6,0 |
P232 / P222 / P212 | 16:1 – 100:1 | 25 | 12×22 | 8,0 |
P331 / P321 / P311 | 3:1 – 10:1 | 80 | 16×28 | 2,0 – 4,0 |
P332 / P322 / P312 | 12:1 – 100:1 | 75 | 16×28 | 3,0 – 5,0 |
P431 / P421 / P411 | 3:1 – 10:1 | 145 | 22×36 | 2,0 – 4,0 |
P432 / P422 / P412 | 12:1 – 100:1 | 139 | 22×36 | 3,0 – 5,0 |
P531 / P521 / P511 | 4:1 – 10:1 | 385 | 32×58 | 1,0 – 3,0 |
P532 / P522 / P512 | 12:1 – 100:1 | 364 | 32×58 | 2,0 – 4,0 |
P731 / P721 / P711 | 3:1 – 10:1 | 840 | 40×82 | 1,0 – 3,0 |
P732 / P722 / P712 | 12:1 – 100:1 | 805 | 40×82 | 2,0 – 4,0 |
P831 / P821 / P811 | 3:1 – 10:1 | 2 000 | 55×82 | 1,0 – 3,0 |
P832 / P822 / P812 | 12:1 – 100:1 | 2 000 | 55×82 | 2,0 – 4,0 |
P931 / P921 | 4:1 – 10:1 | 3 450 | 75×105 | 3,0 |
P932 / P922 | 16:1 – 100:1 | 3 450 | 75×105 | 4,0 |
Właściwości adapterów MB z hamulcem ServoSTOP
- Adapter z hamulcem zintegrowany z przekładnią planetarną.
- Pełni funkcję hamulca trzymającego.
- Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
- Może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
- Hamulec sprężynowy uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
- Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
- Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
- Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
- Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
- Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku
- System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1
- Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia)
- W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
- Hamulec jest zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
- Standardowo złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
- Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.
Katalogi
443234_en_02_KAT_ServoStop.pdf – Katalog ServoSTOP przekładni firmy Stober z hamulcami w adapterze MB serwosilnika w j.angielskim
Formularz_przekladnie_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwo przekładnie Stober w j.polskim/niemieckim/angielskim