Przekładnie planetarne P-MB z hamulcami

Precyzyjna przekładnia planetarna z hamulcem bezpieczeństwa w adapterze serwosilnika. Zakres przełożeń: 3:1 – 100:1. Momenty przyspieszeniowe 109 – 3 450 Nm. Momenty znamionowe hamulca 8 – 300 Nm. Luz obrotowy 1,0 – 4,0 arcmin. Sprawność 95 – 97 %. Bezpieczne hamowanie w przypadku braku zasilania. Opcjonalnie z serwosilnikiem, z napędem zębatkowym.

PRZEKŁADNIE PLANETARNE P-MB Z HAMULCAMI

 

Właściwości przekładni planetanych P firmy STOBER:

  • Różne formy wałów wyjściowych: G – pełny gładki wał, P – pełny wał z klinem.
  • Mocowanie przekładni poprzez kołnierz kwadratowy.
  • Precyzyjne – luz obrotowy standardowy lub zredukowany.
  • Brak błędów pozycjonowania – przełożenie przekładni w postaci ułamka.
  • Bezobsługowe – nie wymaganą wymiany oleju, ani konserwacji.
  • Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu.
  • Dowolna pozycja pracy.
  • Wysoka sztywność skrętna.
  • Niskie momenty bezwładności.
  • Ciągła praca bez chłodzenia.
  • Uszczelnienie FKM na wejściu / NBR na wyjściu (opcjonalnie FKM VITON).
  • Opcjonalnie wzmocnione łożyskowanie osiowe i radialne wału wyjściowego.
  • Sztywne łożysko wyjściowe z powodu napięcia wstępnego.
  • Temperatura otoczenia od 0° C do 40° C (inny zakres temperatur na zapytanie).
  • Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 90 °C.
  • Klasa ochrony IP65, opcjonalnie IP66.
  • Syntetyczny olej przekładniowy typu CLP HC ISO VG 150.
  • Jedna warstwa lakieru podkładowego w kolorze RAL7001 lub RA9005.
  • Opcjonalnie dwie lub więcej lakierów i w dowolnym kolorze RAL.
  • Specjalne oleje dla przemysłu spożywczego na życzenie klienta.
  • Opcjonalnie konstrukcja przeciwwybuchowa zgodnie z dyrektywą ATEX 2014/34/EU

Tabela precyzyjny przekładni planetarnych P firmy STOBER

Przełożenia Max. moment dynamiczny Rozmiar wału wyj. Luz obrotowy
Typ i Nm mm arcmin
P231 / P221 / P211 4:1 – 10:1 25 12×22 6,0
P232 / P222 / P212 16:1 – 100:1 25 12×22 8,0
P331 / P321 / P311 3:1 – 10:1 80 16×28 2,0 – 4,0
P332 / P322 / P312 12:1 – 100:1 75 16×28 3,0 – 5,0
P431 / P421 / P411 3:1 – 10:1 145 22×36 2,0 – 4,0
P432 / P422 / P412 12:1 – 100:1 139 22×36 3,0 – 5,0
P531 / P521 / P511 4:1 – 10:1 385 32×58 1,0 – 3,0
P532 / P522 / P512 12:1 – 100:1 364 32×58 2,0 – 4,0
P731 / P721 / P711 3:1 – 10:1 840 40×82 1,0 – 3,0
P732 / P722 / P712 12:1 – 100:1 805 40×82 2,0 – 4,0
P831 / P821 / P811 3:1 – 10:1 2 000 55×82 1,0 – 3,0
P832 / P822 / P812 12:1 – 100:1 2 000 55×82 2,0 – 4,0
P931 / P921 4:1 – 10:1 3 450 75×105 3,0
P932 / P922 16:1 – 100:1 3 450 75×105 4,0

 

Właściwości adapterów silnika (MB) z hamulcem ServoSTOP

  • Hamulec prądu spoczynkowego jest zintegrowany z adapterem silnika.
  • Posiada funkcję hamulca trzymającego.
  • Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
  • Hamulec może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
  • Hamulec sprężynowy uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
  • Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
  • Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
  • Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
  • Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku
  • System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1
  • Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia)
  • W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
  • Hamulec jest zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
  • Standardowo złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
  • Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.

Katalogi

443234_en_02_KAT_ServoStop.pdf – Katalog ServoSTOP przekładni firmy Stober z hamulcami w adapterze MB serwosilnika w j.angielskim

Formularz_przekladnie_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwo przekładnie Stober w j.polskim/niemieckim/angielskim