Napęd zębatkowy ZV-KS-ME kątowy

Modułowa listwa i koło zębate ZV z przekładnią kątową KS i adapterem ME. Moduły koła zębatego 2 – 4. Liczby zębów 16 – 25. Zakres przełożeń 2:1 – 400:1. Siły posuwu max. 1,5 – 11 kN. Prędkości liniowe max. 0,03 – 7,0 m/s. Luz liniowy 30 – 44 µm. 6 klasa jakości uzębienia. Napęd zębatkowy opcjonalnie z serwosilnikiem EZ / LM.
Napęd zębatkowy ZV-KS-ME kątowy
Właściwości napędów zębatkowych ZV-KS-ME kątowych
- Przekładnie serwo kątowe z modułową listwą i kołem zębatym i adapterem silnika elektrycznego
- Modułowe koła zębate o skośnym uzębieniu,
- Utwardzane powierzchniowo i wygładzane 6 klasy jakości
- Precyzyjne przekładnie z małym luzem obrotowym 5-6 minut kątowych
- Posuwy liniowe precyzyjne na poziomie 30 – 44 μm
- Wysokie prędkości liniowe max do 7 m/s.
- Precyzyjne – standardowo niski luz obrotowy,
- Przełożenie w postaci ułamka – brak błędów pozycjonowania,
- Cichobieżne – skośne uzębienie,
- Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju,
- Nasmarowane na cały okres eksploatacji,
- Pozycja pracy do określenia przy zamówieniu,
- Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie),
- Wypełniona smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150,
- Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) ≤ 90 °C
- Klasa ochrony IP65
- Łożyskowanie: standardowe
- Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR na wejściu FKM Viton
- Obudowa przekładni z żeliwa.
- Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory na zapytanie)
- Solidne i trwałe dzięki żeliwnej obudowie przekładni serwo kątowej
- Możliwość zabudowy każdego silnika dzięki odpowiednio dopasowanemu kołnierzowi i sprzęgłu
Opcjonalne wykonania napędów zębatkowych ZV-KS-ME kątowych
- Wzmocnione łożyskowanie
- Uszczeleniei FKM Viton
- Klasa ochrony IP66
- Olej mineralny do użytku w przemyśle spożywczym, farmaceutycznym i innym
- Zbiornik wyrównawczy oleju przy pionowej pozycji pracy EL5
- W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
- Z serwosilnikiem EZ / LM firmy Stober
- Bez adaptera i sprzęgła tylko bezpośrednio z serwosilnikiem czyli serwonapęd zębatkowy ZV-KS-EZ
Właściwości modułowych kół zębatych ZV
- 6 klasa jakości uzębienia według DIN3962
- Uzębienie śrubowe, utwardzone powierzchniowo i szlifowane (lewe 19° 31′ 42″).
- Bezluzowe połączenie wał-piasta, klejone kurczliwie i skręcane na wpust
- Odpowiednia zębatka musi mieć konstrukcję prawostronną (19° 31′ 42″), minimalna jakość 8, materiał C45 hartowana indukcyjne
- Za smarowanie odpowiada klient; polecamy wysokiej jakości smary na bazie oleju syntetycznego, klasa NLGI 0
- Do wyboru dwie pozycje mocowania zębnika: (E) uzębienie na końcu wału wyjściowego, (S) uzębienie zaraz przy przekładni zapewniające wyższe dopuszczalne siły posuwu.
Właściwości modułowych listew zębatych ZS
- precyzyjne o skośnym uzębieniu
- 6 klasy jakości uzębienia zgodna z DIN 3962-1,
- zęby spiralne, hartowane i szlifowane
- moduły w zakresie wielkości 2 – 6
- podwójna liczba otworów montażowych co 62,5mm
- max. siła posuwu 12,6 do 83,1 kN
- dwie grupy długości 500 i 1000 mm
Właściwości adapterów napędów zębatkowych ZV-KS-ME kątowych
- Szybkie i łatwe mocowanie każdego serwosilnika
- Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania
- Najniższe momenty bezwładności masy dla najwyższej dynamiki pracy
- Wyważone dla cichej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
- Szeroki zakres wyboru średnic i długości wałów silników
- Bezbłędne dopasowane dzięki dokładnemu centrowaniu silnika
- Silnik można zdemontować w dowolnej pozycji
- Opcjonalnie podwójne uszczelnienie adaptera dla dużych modeli przekładni
- Opcjonalnie bez adaptera i sprzęgła – bezpośrednia zabudowa serwosilnika EZ lub LM
- Aby zmniejszyć luz, łożysko wału silnika musi mieć konstrukcję osiowo pozbawioną luzów
EasyAdapt (ME/MEL)
- Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania
FlexiAdapt (MF):
- Wytrzymałe, spawane laserowo sprzęgło mieszkowe z funkcją rozprężania
- Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje rozszerzalność liniową wału silnika
- Wał silnika oddzielony od sił osiowych
Katalogi
443137_en_07_KAT_Zahnstangentriebe.pdf – Katalog napędów zębatkowych Stober w j.angielskim
Formularz_przekladnie_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwo przekładnie Stober w j.polskim/niemieckim/angielskim