Napędy zębatkowe kątowe ZV-KL-MQ
Modułowa listwa i koło zębate ZV z kątową przekładnią stożkową KL i adapterem MQ serwosilnika. Moduły koła zębatego 2. Liczby zębów 16 -20. Przełożenia przekładni: 4:1, 8:1, 16:1 i 32:1. Siły posuwu max. 1,3 – 2,7 kN. Prędkości liniowe max. 0,33 – 3,3 m/s. Luz liniowy 99 – 123 µm. 6 klasa jakości uzębienia. Opcjonalnie z serwosilnikiem.
NAPĘDY ZĘBATKOWE KĄTOWE ZV-KL-MQ
Kompaktowe przekładnie kątowe z wtykanym zębnikiem
Modułowe koła zębate ZV:
- 6 klasa jakości uzębienia według DIN3962
- Uzębienie śrubowe, utwardzone powierzchniowo i szlifowane (lewe 19° 31′ 42″).
- Bezluzowe połączenie wał-piasta, klejone kurczliwie i skręcane na wpust
- Odpowiednia zębatka musi mieć konstrukcję prawostronną (19° 31′ 42″), minimalna jakość 8, materiał C45 hartowana indukcyjne
- Do wyboru dwie pozycje mocowania zębnika: (E) uzębienie na końcu wału wyjściowego, (S) uzębienie zaraz przy przekładni zapewniające wyższe dopuszczalne siły posuwu.
- Zębnik i zębatka ZV: za smarowanie odpowiada klient; polecamy wysokiej jakości smary na bazie oleju syntetycznego, klasa NLGI 0
Modułowe listwy zębate ZS:
- precyzyjne o skośnym uzębieniu 6 klasy jakości,
- zęby spiralne, hartowane i szlifowane
- moduły w zakresie wielkości 2 – 6
- podwójna liczba otworów montażowych co 62,5mm
- max. siła posuwu 12,6 do 83,1 kN
- dwie grupy długości 500 i 1000 mm
Właściwości kątowych przekładni stożkowych KL-MQ:
- Standardowy mały luz obrotowy
- Precyzyjne pozycjonowanie – przełożenie w postaci ułamka
- Cichobieżne – skośne uzębienie
- Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju
- Nasmarowane na cały okres eksploatacji
- Pozycja pracy do określenia przy zamówieniu
- Różne formy mocowania przekładni: G: otwory gwintowane, N: łapy
- Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie)
- Przekładnie standardowo wypełnione smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150
- Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) ≤ 80 °C
- Klasa ochrony IP65 opcjonalnie IP66
- Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR, opcjonalnie FKM.
- W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
- Obudowa przekładni z żeliwa.
- Olej mineralny do użytku w przemyśle spożywczym, napojów i farmaceutycznym na życzenie klienta
- Opcjonalnie bezpośredni montaż serwosilnika firmy STOBER serii EZ/LM bez adaptera i sprzęgła
- Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory na zapytanie
Właściwości adapterów kątowych przekładni stożkowych KL-MQ
- Szybkie i łatwe mocowanie każdego serwosilnika
- Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania
- Najniższe momenty bezwładności masy dla najwyższej dynamiki pracy
- Wyważone dla cichej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
- Szeroki zakres wyboru średnic i długości wałów silników
- Bezbłędne dopasowane dzięki dokładnemu centrowaniu silnika
- Silnik można zdemontować w dowolnej pozycji
- Podwójne uszczelnienie adaptera dla dużych modeli przekładni
- Opcjonalnie bez adaptera i sprzęgła – bezpośrednia zabudowa serwosilnika EZ lub LM
- Aby zmniejszyć luz, łożysko wału silnika musi mieć konstrukcję osiowo pozbawioną luzów
Adapter silnika z bezluzowym sprzęgłem kłowym (MQ)
- Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje rozszerzalność liniową wału silnika
Katalogi
443137_en_06_KAT_Zahnstangentriebe.pdf – Katalog przekładni Stober z napędami zębatkowymi w j.angielskim
Formularz_przekladnie_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwo przekładnie Stober w j.polskim/niemieckim/angielskim