Napędy zębatkowe kątowe ZV-K-ME
Listwy i koła zębate ZV z kątowymi przekładniami stożkowymi K-ME i adapterem serwosilnika. Moduły koła zębatego 2 – 4. Liczby zębów 18 – 25. Zakres przełożeń 4:1 – 272:1. Siły posuwu max 2,7 – 15 kN. Prędkości liniowe max. 0,06 – 3,8 m/s. Luz liniowy 12 – 111 µm. 6 klasa jakości uzębienia. Opcjonalnie z hamulcem, z serwosilnikiem, ze zredukowanym luzem obrotowym. Obudowa przekładni z żeliwa.
NAPĘDY ZĘBATKOWE KĄTOWE ZV-K-ME
Modułowe koła zębate ZV napędów zębatkowych:
- 6 klasa jakości uzębienia według DIN3962.
- Uzębienie śrubowe, utwardzone powierzchniowo i szlifowane (lewe 19° 31′ 42″).
- Bezluzowe połączenie wał-piasta, klejone kurczliwie i skręcane na wpust.
- Odpowiednia zębatka musi mieć konstrukcję prawostronną (19° 31′ 42″), minimalna jakość 8, materiał C45 hartowana indukcyjne.
- Do wyboru dwie pozycje mocowania zębnika: (E) uzębienie na końcu wału wyjściowego, (S) uzębienie zaraz przy przekładni zapewniające wyższe dopuszczalne siły posuwu.
- Zębnik i zębatka ZV: za smarowanie odpowiada klient; polecamy wysokiej jakości smary na bazie oleju syntetycznego, klasa NLGI 0.
Modułowe listwy zębate ZS napędów zębatkowych:
- Precyzyjne o skośnym uzębieniu 6 klasy jakości.
- Zęby spiralne, hartowane i szlifowane.
- Moduły w zakresie wielkości 2 – 6.
- Podwójna liczba otworów montażowych co 62,5mm.
- Max. siła posuwu 12,6 do 83,1 kN.
- Dwie grupy długości 500 i 1000 mm.
Kątowe przekładnie stożkowe K-ME napędów zębatkowych:
- Do wyboru standardowy lub zredukowany luz obrotowy.
- Przełożenie w postaci ułamka – brak błędów przy pozycjonowaniu.
- Cichobieżne – skośne uzębienie.
- Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju.
- Nasmarowane na cały okres eksploatacji.
- Pozycja pracy do określenia przy zamówieniu.
- Różne formy mocowania przekładni: G: otwory gwintowane, N: łapy.
- Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie).
- Przekładnie standardowo wypełnione smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150, opcjonalnie mineralny do użytku w przemyślespożywczym, napojów i farmaceutycznym.
- Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) ≤ 80 °C.
- Klasa ochrony IP65, opcjonalnie IP66.
- Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR, opcjonalnie FKM.
- W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
- Obudowa przekładni z żeliwa.
- Opcjonalnie bezpośredni montaż serwosilnika firmy STOBER serii EZ/LM bez adaptera i sprzęgła.
- Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory na zapytanie.
Właściwości motoadapterów przekładni Stober
- Szybkie i łatwe mocowanie każdego serwosilnika.
- Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania.
- Najniższe momenty bezwładności masy dla najwyższej dynamiki pracy.
- Wyważone dla cichej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach.
- Szeroki zakres wyboru średnic i długości wałów silników.
- Bezbłędne dopasowane dzięki dokładnemu centrowaniu silnika.
- Silnik można zdemontować w dowolnej pozycji.
- Podwójne uszczelnienie adaptera dla dużych modeli przekładni.
- Opcjonalnie bez adaptera i sprzęgła – bezpośrednia zabudowa serwosilnika EZ lub LM.
- Aby zmniejszyć luz, łożysko wału silnika musi mieć konstrukcję osiowo pozbawioną luzów.
EasyAdapt (ME/MEL)
- Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania.
FlexiAdapt (MF):
- Wytrzymałe, spawane laserowo sprzęgło mieszkowe z funkcją rozprężania.
- Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje rozszerzalność liniową wału silnika.
- Wał silnika oddzielony od sił osiowych
Ze sprzęgłem kłowym (MQ)
- Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje rozszerzalność liniową wału silnika.
Adapter serwosilnika ServoStop z hamulcem bezpieczeństwa (MB)
Katalogi
443137_en_06_KAT_Zahnstangentriebe.pdf – Katalog przekłądni Stober z napędami zębatkowymi w j.angielskim
Formularz_przekladnie_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwo przekładnie Stober w j.polskim/niemieckim/angielskim