Przemysłowe dźwigniki śrubowe MJ/BJ

11 grup wielkości ślimakowych przekładni śrubowych z wysuwaną śrubą lub ruchomą nakrętką jezdną, dla obciążeń w zakresie od 250kg do 50 ton. Max. dop. obciążenia statyczne 500 kN. Większe rozmiary na zapytanie.
ŚLIMAKOWE PRZEKŁADNIE ŚRUBOWE MJ/BJ FIRMY GROB ANTRIEBSTECHNIK
- Seria dźwigników śrubowych MJ/BJ o sześciennym kształcie obudowy łączy koncepcję przemiany ruchu obrotowego na ruchu osiowy posuwisto-zwrotny
- Dwa rodzaje wykonania przekładni śrubowych: z wysuwaną śrubą lub z ruchomą nakrętką jezdną
- Przekładnie standardowo wyposażone są w wrzeciono z gwintem trapezowym wykonane z C35 lub C45.
- Gładka sześcienna obudowa gotowa do montażu z każdej strony
- Wszystkie podnośniki śrubowe GROB są standardowo wyposażone we wskaźnik temperatury (+80°C)
- Przekładnie wypełnione są smarem.
- Zaletą konstrukcji ślimakowego podnośnika śrubowego jest minimalizacja wymaganych komponentów przy jednoczesnej maksymalizacji skuteczności tych części. W ten sposób stosunkowo duże siły podnoszenia i regulacji mogą być realizowane na najmniejszej przestrzeni, co oznacza, że współdziałanie przekładni ślimakowej jako elementu napędowego z solidnym gwintowanym wrzecionem z gwintem trapezowym jako wyjściem oznacza, że tylko trzy istotne elementy są wymagane jako elementy zasilania i przenoszenia mocy.
- Stabilna obudowa przekładni śrubowej ze zintegrowanym łożyskiem osiowo-promieniowym i dodatkowym prowadzeniem wrzeciona.
- Dodatkowe zabezpieczenia przekładni śrubowej: AS (zabezpieczenie przed obrotem śruby), VS (zabezpieczenie przed skręceniem z kwadratową rurką ochronną), SFM (nakrętka zabezpieczająca)
- Szeroki wybór akcesoriów: ES (wyłączniki krańcowe), FB (osłona mieszkowa), HR (pokrętło ręczne), KP (płyta kardana), MG (adapter silnika), RP (sprzęgło), SF (osłona spiralna), BL (łapy montażowe), przekładnie kątowe, wały mechaniczne dystansowe ze sprzęgłami i inne
Opcjonalne wykonania dźwigników śrubowych:
- wykonania antykorozyjne
- wykonania obudowy ze stali nierdzewnej V2A/V4A
- wykonania przeciw wybuchowe Ex dla stref zagrożonych wybuchem
- możliwe są inne rodzaje smarowania przekładni śrubowych np. olejem
Opcjonalne wykonania śrub dla dźwigników śrubowych:
- Śruba kulowa KGT
- Napęd śrubowy z rolką gwintowaną GRT
- Napęd śrubowy z pierścieniem tocznym WGT
- Walcowana precyzyjna śruba pociągowa RPTS
- Śruba pociągowa WTS kręcona z końcówką szczytową
Grupa wielkości | MJ0 | MJ1 | MJ2 | MJ3 | MJ4 | MJ5 | BJ1 | BJ2 | BJ3 | BJ4 | BJ5 | |
Max. statyczne obciążenie | kN | 2,5 | 5,0 | 10 | 25 | 50 | 100 | 150 | 200 | 250 | 350 | 500 |
Wlk. śruby trapezowej | TR | 16×4 | 18×4 | 20×4 | 30×6 | 40×7 | 55×9 | 60×9 | 70×10 | 80×10 | 100×10 | 120×14 |
Max.moc silnika | kW | 0,18 | 0,3 | 0,5 | 1,1 | 2,2 | 4,5 | 6,0 | 8,0 | 9,0 | 11,0 | 20,0 |
Znam. moment obrotowy | Nm | 1,5 | 3,2 | 7,0 | 16 | 34 | 69 | 105 | 150 | 205 | 300 | 425 |
Max. moment obrotowy | Nm | 10,7 | 13,7 | 32,1 | 75,8 | 110,6 | 240 | 240 | 290 | 290 | 410 | 1580 |
Sprawność śruby | 0,459 | 0,427 | 0,399 | 0,399 | 0,365 | 0,348 | 0,328 | 0,316 | 0,286 | 0,241 | 0,272 | |
Rodzaj obudowy | Aluminium | Żeliwo GGG50 | ||||||||||
Przełożenie przekładni N | 4:1 | 4:1 | 4:1 | 6:1 | 7:1 | 9:1 | 9:1 | 10:1 | 10:1 | 10:1 | 14:1 | |
mm/1obr | 1 | |||||||||||
Sprawność przekładni | 0,334 | 0,332 | 0,311 | 0,305 | 0,282 | 0,234 | 0,22 | 0,24 | 0,217 | 0,172 | 0,181 | |
Przełożenie przekładni L | 20:1 | 16:1 | 16:1 | 24:1 | 28:1 | 36:1 | 36:1 | 40:1 | 40:1 | 40:1 | 56:1 | |
mm/1obr | 0,2 | 0,25 | ||||||||||
Sprawność przekładni | 0,187 | 0,281 | 0,248 | 0,219 | 0,215 | 0,179 | 0,166 | 0,175 | 0,158 | 0,131 | 0,136 |
Nakrętka zabezpieczająca SFM
W niektórych zastosowaniach (gdy w systemie/w systemie znajdują się ludzie) zalecane jest stosowanie nakrętki zabezpieczającej SFM. Można te informacje znaleźć w normie zharmonizowanej obowiązującej dla danego zastosowania. (np. DIN 56950 „Technologia zdarzeń – Wyposażenie mechaniczne”)
Ponieważ nakrętka bezpieczeństwa SFM nie przejmuje żadnych obciążeń osiowych, pracuje z nakrętką nośną praktycznie bez zużycia. W ten sposób możliwa jest wizualna kontrola zużycia w stanie zmontowanym.
Jeśli gwint nakrętki nośnej ulegnie uszkodzeniu (nadmierne zużycie, brak smaru, zanieczyszczenie, przegrzanie, ….), nakrętka zabezpieczająca przejmuje obciążenie.
Zagrożenie:
• Przy zamawianiu należy podać kierunek obciążenia.
• Przy zamawianiu części zamiennych nakrętka zabezpieczająca może być dostarczona tylko w połączeniu z kołem ślimakowym
Optyczna kontrola zużycia
Ponieważ nakrętka zabezpieczająca nie przejmuje żadnego obciążenia osiowego, pracuje z kołem ślimakowym praktycznie bez zużycia. Odległość „S” zmniejsza się wraz ze zużyciem gwintu przekładni ślimakowej.
Jeśli odległość S pokrywa się z pokrywą łożyska / szyjką obudowy, przekładnię ślimakową należy wymienić ze względów bezpieczeństwa. Jeśli gwinty przekładni ślimakowej ulegną awarii (przewymiarowane)
Zużycie, brak smaru, zanieczyszczenie, przegrzanie, …) nakrętka zabezpieczająca przejmuje obciążenie. Należy zamontować czujnik, który uruchamia sygnał ostrzegawczy w przypadku nadmiernego zużycia.
Zagrożenie:
• Przy zamawianiu należy podać kierunek obciążenia.
• Nakrętka zabezpieczająca dostępna tylko w połączeniu z kołem ślimakowym.
Katalogi
katalog_3GROB_hubgetriebe_kubisch.pdf – Katalog 3 rozdział ślimakowych przekładni śrubowych MJ/BJ firmy GROB
3_MJBJ_DEEN-94_96.pdf – Formularz zapytania o ślimakowe przekładnie śrubowe MJ/BJ firmy GROB
betriebsanleitung_hubgetriebe_kub_grund.pdf – Instrukcja obsługi ślimakowych przekładni śrubowych MJ/BJ z wysuwaną śrubą firmy GROB
betriebsanleitung_hubgetriebe_kub_laufmutter.pdf – Instrukcja obsługi ślimakowych przekładni śrubowych MJ/BJ z ruchomą nakrętką firmy GROB
FORMULARZ_ZAPYTANIA_MJ_BJ.pdf – Formularz zapytania o ślimakowych przekładni śrubowych MJ/BJ firmy GROB w j. polskim