Dźwigniki śrubowe klasyczne MC
14 grup wielkości ślimakowych przekładni śrubowych z wysuwaną śrubą lub ruchomą nakrętką jezdną. Max. obciążenia w zakresie 50 kg – 200 ton. Max. siły podnoszenia w zakresie 5,0 – 2 000 kN. Możliwe są wersje specjalne dla wszystkich warunków środowiskowych i zastosowań.
DŹWIGNIKI ŚRUBOWE KLASYCZNE MC FIRMY GROB
- Podstawowa idea przekształcenia ruchu obrotowego w ruch osiowy za pomocą koła ślimakowego i gwintowanego trzpienia obrotowego, a także realizacja tego w możliwie najmniejszej przestrzeni, pozostaje dziś tak samo błyskotliwa, jak 40 lat temu.
- Standardowe dźwigniki śrubowe Classic z serii MC o klasycznym kształcie obudowy są od 1965 roku ważnym elementem w biurach projektowych i projektowych. Podstawowa idea zamiany ruchu obrotowego na ruch osiowy za pomocą ślimacznicy i wrzeciona gwintowanego i zrealizowania tego na najmniejszej możliwej przestrzeni pozostaje dziś równie genialna jak wtedy.
- Zalety tej konstrukcji mechanizmu podnoszenia opierają się na możliwości przejmowania i przenoszenia stosunkowo dużych sił podnoszenia i regulacji oraz na utworzeniu funkcjonalnej jednostki poprzez współdziałanie przekładni ślimakowej jako elementu napędowego i solidnego gwintowanego trzpienia z gwintem trapezowym jako wyjście z zaledwie trzema dostawcami usług i solidnym łożyskiem. Całość dopełnia stabilna obudowa z dodatkowym prowadzeniem wrzeciona.
- Standardowe dźwigniki śrubowe Classic serii MC nadają się szczególnie do zadań w elektromechanicznej technologii napędów liniowych ze średnimi i dużymi siłami osiowymi, w których
Częstotliwość ruchów podnoszenia i wysokość prędkości podnoszenia nie są decydujące. - Ze względu na konstrukcję nie można mocować żadnych elementów konstrukcyjnych do obudowy.
- Dwa rodzaje wykonania do wyboru: z wysuwaną śrubą lub z ruchomą nakrętką
Tabela klasycznych dźwigników śrubowych MC:
Typ | Max. stat.siła | Max.stat. obciążenie | Wlk.śruby | Przełożenie przekładni N | Posuw | Przełożenie przekładni L | Posuw | Max.moc wej. ED=20/10% | Max. moment wej. |
kN | ton | TR | i | mm/1obr | i | mm/1obr | kW | Nm | |
MC0,5 | 5 | 0,5 | 18 x 6 | 10:1 | 0,6 | 20:1 | 0,3 | 0,17/0,25 | 12,0 |
MC1 | 10 | 1,0 | 22 x 5 | 5:1 | 1,0 | 20:1 | 0,25 | 0,35/0,55 | 29,4 |
MC2 | 20 | 2,0 | 26 x 6 | 6:1 | 1,047 | 24:1 | 0,262 | 0,50/0,75 | 36,0 |
MC2,5 | 25 | 2,5 | 60 x 6 | 6:1 | 1,0 | 24:1 | 0,25 | 0,65/0,90 | 46,5 |
MC5 | 50 | 5,0 | 40 x 7 | 6:1 | 1,167 | 24:1 | 0,292 | 1,15/1,65 | 92,0 |
MC15 | 150 | 15 | 60 x 12 | 7:1 | 1,565 | 24:1 | 0,5 | 2,70/3,85 | 195 |
MC20 | 200 | 20 | 65 x 12 | 8:1 | 1,5 | 24:1 | 0,5 | 3,80/5,40 | 280 |
MC25 | 250 | 25 | 90 x 16 | 10:1 | 1,5 | 32:1 | 0,5 | 5,0/7,2 | 480 |
MC35 | 350 | 35 | 100 x 16 | 10:1 | 1,5 | 32:1 | 0,5 | 6,0/8,6 | 705 |
MC50 | 500 | 50 | 120 x 16 | 10:1 | 1,5 | 32:1 | 0,5 | 7,4/10,4 | 840 |
MC75 | 750 | 75 | 140 x 20 | 12:1 | 4,667 | 36:1 | 0,556 | 9,0/12,6 | 2660 |
MC100 | 1000 | 100 | 160 x 20 | 12:1 | 1,263 | 36:1 | 0,556 | 12,5/17,5 | 2660 |
MC150 | 1500 | 150 | 190 x 24 | 19:1 | 1,263 | – | – | 18,5/26,0 | 4260 |
MC200 | 2000 | 200 | 220 x 28 | 17,5:1 | 1,6 | – | – | – | 4880 |
Akcesoria klasycznych dźwigników śrubowych MC:
- ES – wyłączniki krańcowe,
- FB – osłona mieszkowa śruby,
- SF -osłona spiralna śruby,
- BL – łapy montażowe,
- KP – płyta kardana,
- SFK – obrotowe łapy do płyty kardana,
- Nowość: przegub kardana z adapterem czopowym,
- KAD/KAN – adapter kardana dla nakrętki ruchomej po śrubie,
- MKS/MKN – wspornik nakrętki ruchomej po śrubie,
- GX/GXZ – elastyczny wał dystansowy ze sprzęgłami kłowymi,
- ALRP – aluminiowy wał dystansowy ze sprzęgłami kłowymi,
- VR – dystansowy wał kardana ze sprzęgłami kłowymi,
- Podpory wałów dystansowych łożyskowane DIN736,
- RP – sprzęgła kłowe,
- MG – adaptery silnik,
- HR – pokrętła ręczne,
- przekładnie kątowe wielowałowe,
- silniki elektryczne z hamulcami, wentylatorami, enkoderami, z termistorami.
Opcjonalne wykonania dźwigników śrubowych klasycznych MC:
- wykonania antykorozyjne,
- wykonania obudowy ze stali nierdzewnej V2A/V4A,
- wykonania przeciw wybuchowe Ex dla stref zagrożonych wybuchem
- możliwe są inne rodzaje smarowania przekładni śrubowych np. olejem
Opcjonalne wykonania śrub dla podnośników śrubowych MC:
- Śruba kulowa KGT,
- Napęd śrubowy z rolką gwintowaną GRT,
- Napęd śrubowy z pierścieniem tocznym WGT,
- Walcowana precyzyjna śruba pociągowa RPTS,
- Śruba pociągowa WTS kręcona z końcówką szczytową
Różne zakończenia wrzeciona dźwignika śrubowego MC:
- FP – płyta kołnierzowa,
- FPL – łożyskowana płyta kołnierzowa
- GE – wał gwintowany
- GK – głowica przegubu męskiego
- GS – głowica przegubu widełkowego
- KGK – głowica przegubu kulowego w wersji A i B
- Z – pełny gładki wał
Katalogi
katalog_GROB.pdf – Katalog 4 rozdział ślimakowych przekładni śrubowych MC firmy GROB
betriebsanleitung_hubgetriebe_classic_grund.pdf – Instrukcja obsługi ślimakowych dźwigników śrubowych MC z wysuwaną śrubą firmy GROB
betriebsanleitung_hubgetriebe_classic_lauf.pdf– Instrukcja obsługi ślimakowych dźwigników śrubowych MC z ruchomą nakrętką firmy GROB
4_MC_1509_7_DEEN-114_118.pdf – Formularz zapytania dla ślimakowych dźwigników śrubowych MC firmy GROB