Dźwigniki śrubowe klasyczne MC

dźwigniki śrubowe, przekładnie śrubowe, dźwigniki pomostowe, grob mc

14 grup wielkości ślimakowych przekładni śrubowych z wysuwaną śrubą lub ruchomą nakrętką jezdną. Max. obciążenia w zakresie 50 kg – 200 ton. Max. siły podnoszenia w zakresie 5,0 – 2 000 kN. Możliwe są wersje specjalne dla wszystkich warunków środowiskowych i zastosowań.

DŹWIGNIKI ŚRUBOWE KLASYCZNE MC FIRMY GROB

  • Podstawowa idea przekształcenia ruchu obrotowego w ruch osiowy za pomocą koła ślimakowego i gwintowanego trzpienia obrotowego, a także realizacja tego w możliwie najmniejszej przestrzeni, pozostaje dziś tak samo błyskotliwa, jak 40 lat temu.
  • Standardowe dźwigniki śrubowe Classic z serii MC o klasycznym kształcie obudowy są od 1965 roku ważnym elementem w biurach projektowych i projektowych. Podstawowa idea zamiany ruchu obrotowego na ruch osiowy za pomocą ślimacznicy i wrzeciona gwintowanego i zrealizowania tego na najmniejszej możliwej przestrzeni pozostaje dziś równie genialna jak wtedy.
  • Zalety tej konstrukcji mechanizmu podnoszenia opierają się na możliwości przejmowania i przenoszenia stosunkowo dużych sił podnoszenia i regulacji oraz na utworzeniu funkcjonalnej jednostki poprzez współdziałanie przekładni ślimakowej jako elementu napędowego i solidnego gwintowanego trzpienia z gwintem trapezowym jako wyjście z zaledwie trzema dostawcami usług i solidnym łożyskiem. Całość dopełnia stabilna obudowa z dodatkowym prowadzeniem wrzeciona.
  • Standardowe dźwigniki śrubowe Classic serii MC nadają się szczególnie do zadań w elektromechanicznej technologii napędów liniowych ze średnimi i dużymi siłami osiowymi, w których
    Częstotliwość ruchów podnoszenia i wysokość prędkości podnoszenia nie są decydujące.
  • Ze względu na konstrukcję nie można mocować żadnych elementów konstrukcyjnych do obudowy.
  • Dwa rodzaje wykonania do wyboru: z wysuwaną śrubą lub z ruchomą nakrętką

Tabela klasycznych dźwigników śrubowych MC:

Typ Max. stat.siła Max.stat. obciążenie Wlk.śruby Przełożenie przekładni N Posuw Przełożenie przekładni L Posuw Max.moc wej. ED=20/10% Max. moment wej.
kN ton TR i mm/1obr i mm/1obr kW Nm
MC0,5 5 0,5 18 x 6 10:1 0,6 20:1 0,3 0,17/0,25 12,0
MC1 10 1,0 22 x 5 5:1 1,0 20:1 0,25 0,35/0,55 29,4
MC2 20 2,0 26 x 6 6:1 1,047 24:1 0,262 0,50/0,75 36,0
MC2,5 25 2,5 60 x 6 6:1 1,0 24:1 0,25 0,65/0,90 46,5
MC5 50 5,0 40 x 7 6:1 1,167 24:1 0,292 1,15/1,65 92,0
MC15 150 15 60 x 12 7:1 1,565 24:1 0,5 2,70/3,85 195
MC20 200 20 65 x 12 8:1 1,5 24:1 0,5 3,80/5,40 280
MC25 250 25 90 x 16 10:1 1,5 32:1 0,5 5,0/7,2 480
MC35 350 35 100 x 16 10:1 1,5 32:1 0,5 6,0/8,6 705
MC50 500 50 120 x 16 10:1 1,5 32:1 0,5 7,4/10,4 840
MC75 750 75 140 x 20 12:1 4,667 36:1 0,556 9,0/12,6 2660
MC100 1000 100 160 x 20 12:1 1,263 36:1 0,556 12,5/17,5 2660
MC150 1500 150 190 x 24 19:1 1,263 18,5/26,0 4260
MC200 2000 200 220 x 28 17,5:1 1,6 4880

 

Akcesoria klasycznych dźwigników śrubowych MC:

  • ES – wyłączniki krańcowe,
  • FB – osłona mieszkowa śruby,
  • SF -osłona spiralna śruby,
  • BL – łapy montażowe,
  • KP – płyta kardana,
  • SFK – obrotowe łapy do płyty kardana,
  • Nowość: przegub kardana z adapterem czopowym,
  • KAD/KAN – adapter kardana dla nakrętki ruchomej po śrubie,
  • MKS/MKN – wspornik nakrętki ruchomej po śrubie,
  • GX/GXZ – elastyczny wał dystansowy ze sprzęgłami kłowymi,
  • ALRP – aluminiowy wał dystansowy ze sprzęgłami kłowymi,
  • VR – dystansowy wał kardana ze sprzęgłami kłowymi,
  • Podpory wałów dystansowych łożyskowane DIN736,
  • RP – sprzęgła kłowe,
  • MG – adaptery silnik,
  • HR – pokrętła ręczne,
  • przekładnie kątowe wielowałowe,
  • silniki elektryczne z hamulcami, wentylatorami, enkoderami, z termistorami.

Opcjonalne wykonania dźwigników śrubowych klasycznych MC:

  • wykonania antykorozyjne,
  • wykonania obudowy ze stali nierdzewnej V2A/V4A,
  • wykonania przeciw wybuchowe Ex dla stref zagrożonych wybuchem
  • możliwe są inne rodzaje smarowania przekładni śrubowych np. olejem

Opcjonalne wykonania śrub dla podnośników śrubowych MC:

  • Śruba kulowa KGT,
  • Napęd śrubowy z rolką gwintowaną GRT,
  • Napęd śrubowy z pierścieniem tocznym WGT,
  • Walcowana precyzyjna śruba pociągowa RPTS,
  • Śruba pociągowa WTS kręcona z końcówką szczytową

Różne zakończenia wrzeciona dźwignika śrubowego MC:

  • FP – płyta kołnierzowa,
  • FPL – łożyskowana płyta kołnierzowa
  • GE – wał gwintowany
  • GK – głowica przegubu męskiego
  • GS – głowica przegubu widełkowego
  • KGK – głowica przegubu kulowego w wersji A i B
  • Z – pełny gładki wał

Katalogi

katalog_GROB.pdf – Katalog 4 rozdział ślimakowych przekładni śrubowych MC firmy GROB

betriebsanleitung_hubgetriebe_classic_grund.pdf – Instrukcja obsługi ślimakowych dźwigników śrubowych MC z wysuwaną śrubą firmy GROB

betriebsanleitung_hubgetriebe_classic_lauf.pdf– Instrukcja obsługi ślimakowych dźwigników śrubowych MC z ruchomą nakrętką firmy GROB

4_MC_1509_7_DEEN-114_118.pdf – Formularz zapytania dla ślimakowych dźwigników śrubowych MC firmy GROB