Serwonapędy SD6 z funkcjami bezpieczeństwa
Serwonapędy SD6 to sterowniki ruchu elektrycznych silników synchronicznych (serwosilników) i asynchronicznych (indukcyjnych) z modułem bezpieczeństwa SE6, który jest produktem wspólnego opracowania firm STOBER i Pilz GmbH & Co. KG. Dzięki dużej mocy obliczeniowej SD6 przelicza położenie, prędkość i sterowanie momentem obrotowym osi serwo co 62,5 μs. Prąd znamionowy w zakresie 2,3 – 85,0 A.
Właściwości serwonapędów SD6:
- Zintegrowany 32-bitowy procesor dwurdzeniowy.
- Zintegrowane funkcje pozycjonowania, synchronizacji, latającej piły, elektrycznej przekładni, regulacji prędkosci i momentu.
- Wysoka dynamika sterowania położeniem, momentem i prędkością obliczana w cyklu 62,5mikrosekundowym (16kHz).
- Max. rozdzielczość pozycjonowania 33 mln.imp./1 obrót serwosilnika.
- Praca w pętli sprzężenia zwrotnego.
- Zakres regulacji częstotliwości wyjściowej 0 – 700Hz.
- Technologia bezpieczeństwa: Safe Torque Off (STO) w standardzie.
- Praca w trybie CiA 402.
- Komunikacja ProfiNET IO, EtherCAT lub CANopen.
- SD6 obsługuje komunikację ProfiNET IO-RT.
- Wewnętrzna magistrala systemowa IGB do parametryzacji, programowania i synchronizacji wielo-osiowych aplikacji napędowych.
- Wykorzystanie energii zwrotnej w aplikacjach wielo-osiowych poprzez szyne sprzężenia DC-link.
- Sterowanie zintegrowane zarządzanie hamulcem 24 V(DC).
- Opcjonalnie cyfrowe i analogowe wejścia i wyjścia.
- Zarządzanie hamulcem z cyklicznym testem hamulca i funkcjami docierania hamulca.
- Bezpłatny software DriveControlSuite dla szybkiego uruchomienia, programowania i diagnostyki aplikacji.
- Dowolne programowanie zgodne z plc-open.
- Paramodul – wymienna karta pamięci z parametrami aplikacji.
- Automatyczna parametryzacja silnika dzięki elektronicznej tabliczce znamionowej serwomotoru.
- Niezależne zasilanie części mocy i sterującej.
- Zintegrowany filtr sieciowy.
- Spełniają wymagania dyrektywy: maszynowej, niskonapięciowej i EMC.
- W klasie ochrony IP20 – przeznaczone do zabudowy w szafie elektrycznej.
- Obudowa ocynkowana z blachy stalowej.
- Certyfikaty CE, UL (UL508C i UL840), cUL (CSA-UL).
Współpraca serwonapędów SD6 z enkoderami:
- absolutne EnDat® 2.1/2.2 Multiturn/Singleturn
- absolutne EnDat® 3.0 – jednokablowe OCS,
- absolutne SSI,
- inkrementalne,
- resolwery,
- opcjonalnie EnDat® 2.1 sin/cos
Możliwości komunikacyjne serwonapędów SD6:
- EtherCAT®,
- PROFINET®,
- CANopen®,
Rozszerzona technologia bezpieczeństwa w serwonapędach SD6/SE6:
- Serwonapędy SD6 z modułem bezpieczeństwa SE6 oferują innowacyjne, niezależne od enkodera funkcje bezpieczeństwa i bezpieczne zarządzanie max. dwoma hamulcami.
- Kompleksowe funkcje bezpieczeństwa spełniają wymagania normy EN 61800-5-2 i są certyfikowane zgodnie z SIL 3, PL e (kat. 4).
- Oprócz funkcji Safe Torque Off (STO) dostępne są funkcje bezpieczeństwa zgodne z normą EN 61800-5-2 w tym rozbudowane funkcje zatrzymania i monitorowania.
Rozszerzone funkcje bezpieczeństwa (SIL 3, PL e, Kategoria 4)
-
- STO – bezpieczne wyłaczenie momentu
- SS1 – bezpieczne zatrzymanie (Safe STOP1)
- SS2 – bezpieczne zatrzymanie (Safe STOP2)
- SLS – bezpieczna ograniczona prędkość
- SBC – bezpieczne sterowanie hamulcem
- SBT – bezpieczny testa hamowania
- SDI – bezpieczny kierunek obrotów
- SLI – bezpieczne ograniczenie pozycji
Rozbudowane funkcje zatrzymania i ruchu w serwonapędach SD6 z modułem SE6:
- SS1, SS2, SDI, SLI, SLS, SOS, SSR, SLP.
- Oprócz SS1 można parametryzować i elastycznie przypisywać dziesięć dalszych funkcji bezpieczeństwa.
Bezpieczne zarządzanie hamulcami w serwonapędach SD6/SE6:
- Bezpieczne sterowanie maksymalnie dwoma hamulcami (SBC)
- Testowanie i niezbędne monitorowanie cyklu testowego (SBT)
- Spełnia wymogi bezpieczeństwa DGUV dla osi pionowych obciążonych grawitacyjnie
Bezpieczny monitoring w serwonapędach SD6/SE6:
- SDI, SLI, SLS, SOS, SSR, SLP dostępne również jako funkcje monitoringu
Kontrolowane zatrzymanie w serwonapędach SD6/SE6:
- Specyficzne dla aplikacji zatrzymanie napędów w przypadku przekroczenia wartości granicznej lub zatrzymania awaryjnego
Opcjonalne bezpośrednie sterowanie lub bezpieczne monitorowanie rampy hamowania
Czy twoje ruchy napędów są bezpieczne?
Moduł bezpieczeństwa SE6 firmy STOBER oferuje funkcje bezpieczeństwa do zastosowań związanych z bezpieczeństwem do poziomu SIL 3, PL e (kat. 4) zgodnie z normami DIN EN 61800-5-2 i DIN EN ISO 13849-1.
- SE6 zapewnia funkcje bezpieczeństwa oprócz podstawowej funkcji bezpieczeństwa: Bezpieczne wyłączanie momentu (STO). Oprócz funkcji bezpiecznego zatrzymania Bezpieczny stop 1 (SS1) i Bezpieczny stop 2 (SS2) obejmują one również Bezpieczne ograniczenie prędkości (SLS), Bezpieczne sterowanie hamulcem (SBC), Bezpieczny kierunek (SDI) i Bezpieczne ograniczenie przyrostu ( SLI). Te normatywne funkcje bezpieczeństwa są uzupełnione praktycznymi funkcjami dodatkowymi, takimi jak Bezpieczny test hamulca (SBT).
Czy Twoje napędowe osie pionowe są bezpieczne?
Bezpieczne zarządzanie hamulcami to coś więcej niż tylko bezpieczne sterowanie!
Stowarzyszenie Kas Ubezpieczeń od Wypadków Przy Pracy (DGUV) w Niemczech opisuje wymagania dotyczące zabezpieczenia osi pionowych obciążonych grawitacyjnie.
- Bezpieczne zarządzanie hamulcami: Wraz z opcjonalnym modułem bezpieczeństwa SE6 zorientowany na praktykę SD6 spełnia wymagania bezpieczeństwa DGUV dla osi pionowych obciążonych grawitacyjnie. Bezpieczne zarządzanie hamulcami obsługuje bezpieczne sterowanie maksymalnie dwoma hamulcami, a także ich testowanie i niezbędne monitorowanie cyklu testowego.
Czy twoje funkcje bezpieczeństwa są wystarczająco elastyczne?
Wybierz komponenty napędowe z dowolnego produktu z asortymentu STOBER do zastosowań związanych z bezpieczeństwem.
- Interfejsy wielu producentów umożliwiają swobodny dobór silników i enkoderów (serwosilniki synchroniczne, silniki asynchroniczne, silniki liniowe, synchroniczne serwomotory z wałem drążonym itp.). Kontynuuj używanie silnika, enkodera i kabla lub dokonaj wyboru najlepszego dla siebie!
- Dowolnie łączona funkcjonalność. Oprócz podstawowej funkcji bezpieczeństwa SS1 można skonfigurować i elastycznie przypisać 10 dodatkowych funkcji bezpieczeństwa do bezpiecznych wejść i wyjść.
- Prosta koncepcja usługi. W przypadku serwisu wystarczy wymienić, zweryfikować i przetestować Paramodul – to wszystko. Nie są wymagane żadne specjalne umiejętności!
- Bezpieczny monitoring. Bezpieczne zgłoszenie zamiast przymusowego zatrzymania. Ta funkcja umożliwia elastyczne rozwiązania w rolce sterującej bezpieczeństwa, szczególnie w złożonych systemach.
- Kontrolowane wyłączanie. Skorzystaj z krótkich czasów reakcji, mniejszych odległości bezpieczeństwa i szybszego powrotu do zdrowia. SE6 oferuje możliwość zatrzymania napędów w sposób specyficzny dla aplikacji w przypadku przekroczenia wartości granicznej lub podczas zatrzymania awaryjnego. Masz możliwość bezpośredniego kontrolowania rampy hamowania lub jej bezpiecznego monitorowania.
Czy musisz poświęcić wydajność lub dostępność?
Moduł bezpieczeństwa STOBER SE6 oferuje proste, usprawnione rozwiązanie. Oszczędź miejsce, czas i pieniądze!
- Korzystaj z tego, co jest dostępne. Nie potrzebujesz żadnych specjalnych silników, enkoderów, kabli ani przełączników wykrywających utknięcie lub prędkość.
- Reaguj szybko. Krótki czas reakcji w najgorszym przypadku, poniżej 10 ms, umożliwia szybkie zatrzymanie i bezpieczną odległość.
- Zapobiegaj przypadkowej aktywacji. Monitoruj swoje wartości graniczne na podstawie pozycji i ukrywaj określone impulsy zakłócające za pomocą okien o zmiennej tolerancji.
- Monitoruj w sposób ciągły. Ciągłe, niezależne od sterownika monitorowanie zmniejsza liczbę bezpiecznych wejść i wyjść nadrzędnego sterownika bezpieczeństwa.
- Łatwo i szybko uruchom system. Oprogramowanie do konfiguracji i uruchamiania projektu DriveControlSuite wygodnie prowadzi użytkownika przez wybór i parametryzację funkcji bezpieczeństwa za pomocą kreatorów, a także zapewnia wsparcie w monitorowaniu i diagnostyce ruchów
Instrukcje
443186_09_IBAL_SD6_pl.pdf – Instrukcja obsługi serwonapędu SD6 firmy Stober w j.polskim
442796_03_HB_SE6_en.pdf – Instrukcja obsługi modułu bezpieczeństwa SE6 w serwonapędach SD6 w j.angielskim