Serwonapędy SE6 jako sterowniki serwosilników z rozszerzonymi funkcjami bezpieczeństwa.

Najczęściej spotykanym rozwiązaniem bezpieczeństwa w sterownikach napędu jest funkcja STO – bezpieczne wyłączenie momentu. Na jej podstawie można wykonać również funkcję SS1 – bezpieczny stop 1. Co w sytuacji kiedy potrzebujemy więcej funkcji bezpieczeństwa- Z odpowiednim rozwiązaniem przychodzi firma Stober wprowadzając sterownik silnika SE6, który posiada więcej funkcji bezpieczeństwa. Poniżej przedstawiony jest schemat tradycyjnego systemu bezpieczeństwa (schemat z lewej) oraz nowego rozwiązania (schemat po prawej). Rozwiązanie z SE6 nie wymaga w aplikacji tak dużej liczby komponentów co pociąga za sobą redukcję kosztów.

Poniżej opis funkcji jakie realizują serwonapędy SE6 wynikające z normy DIN EN 61800-5-2:

Funkcje bezpiecznego zatrzymania w serwonapędach SE6:

  • STO – Safe Torque Off, bezpieczne wyłączenie momentu
  • SS1 – Safe Stop 1, hamowanie silnika, a następnie aktywacja STO
  • SS2 – Safe Stop 2, hamowanie silnika, a następnie aktywacja SOS

Funkcje bezpiecznego ruchu w serwonapędach SE6:

  • SLS – Safety- Limited Speed, bezpiecznie ograniczona prędkości silnika
  • SSR – Safe Speed Range, bezpieczny zakres prędkości
  • SDI – Safe Direction, bezpieczny kierunek obrotów
  • SOS – Safe operating Stop, podobne do funkcji STO jednak moment nie jest wyłączany
  • SLI – Safety- Limited Increment, bezpiecznie ograniczony przyrost inkrementów
  • SPL – Safety -Limited Position, bezpiecznie ograniczona pozycja

Funkcje bezpiecznego hamowania w serwonapędach SE6:

  • SBC – Safe Brake Control, bezpieczne sterowanie hamulcem

Funkcje wynikające z normy DIN EN 14118:

  • SRL – Safe Restart Lock, bezpieczny restart

Funkcje nie opisane jako standardy, jest to najczęściej monitorowanie danej funkcji

  • SLS-M – Safe Limited Speed – monitoring
  • SSR-M – Safe Speed Range- monitoring
  • SDI-M – Safe Direction -monitoring
  • SOS-M – Safe operating Stop- monitoring
  • SLI-M – Safety- Limited Increment – monitoring
  • SLP-M – Safety -Limited Position- monitoring
  • SBT – Safe brake test, bezpieczny test hamulca.

Więcej informacji na stronie www.demero.pl lub w instrukcji Manual SE6 safety technology.