Aktualności
SE6 jako sterownik silnika z rozszerzonymi funkcjami bezpieczeństwa.
Najczęściej spotykanym rozwiązaniem bezpieczeństwa w sterownikach napędu jest funkcja STO – bezpieczne wyłączenie momentu. Na jej podstawie można wykonać również funkcję SS1 – bezpieczny stop 1. Co w sytuacji kiedy potrzebujemy więcej funkcji bezpieczeństwa? Z odpowiednim rozwiązaniem przychodzi firma Stober wprowadzając sterownik silnika SE6, który posiada więcej funkcji bezpieczeństwa. Poniżej przedstawiony jest schemat tradycyjnego systemu bezpieczeństwa (schemat z lewej) oraz nowego rozwiązania (schemat po prawej). Rozwiązanie z SE6 nie wymaga w aplikacji tak dużej liczby komponentów co pociąga za sobą redukcję kosztów.

Poniżej opis funkcji jakie realizuje napęd SE6 wynikające z normy DIN EN 61800-5-2:
Funkcje bezpiecznego zatrzymania:
-
STO – Safe Torque Off, bezpieczne wyłączenie momentu
-
SS1 – Safe Stop 1, hamowanie silnika, a następnie aktywacja STO
-
SS2 – Safe Stop 2, hamowanie silnika, a następnie aktywacja SOS
Funkcje bezpiecznego ruchu:
-
SLS – Safety- Limited Speed, bezpiecznie ograniczona prędkości silnika
-
SSR – Safe Speed Range, bezpieczny zakres prędkości
-
SDI – Safe Direction, bezpieczny kierunek obrotów
-
SOS – Safe operating Stop, podobne do funkcji STO jednak moment nie jest wyłączany
-
SLI – Safety- Limited Increment, bezpiecznie ograniczony przyrost inkrementów
-
SPL- Safety -Limited Position, bezpiecznie oganiczona pozycja
Funkcje bezpiecznego hamulca
-
SBC – Safe Brake Control, bezpieczne sterowanie hamulcem
Funkcje wynikające z normy DIN EN 14118
-
SRL – Safe Restart Lock, bezpieczny restart
Funkcje nie opisane jako standardy, jest to najczęściej monitorowanie danej funkcji
-
SLS-M – Safe – Limited Speed – monitoring
-
SSR-M – Safe Speed Range- monitoring
-
SDI-M – Safe Direction -monitoring
-
SOS-M – Safe operating Stop- monitoring
-
SLI-M – Safety- Limited Increment – monitoring
-
SLP-M – Safety -Limited Position- monitoring
-
SBT – Safe brake test, bezpieczny test hamulca.