Serwonapędy planetarne P-MB-EZ z 2-hamulcami

Przekładnia planetarna P z adapterem MB, serwosilnikiem EZ i dwoma hamulcami bezpieczeństwa ServoSTP STOBER. Serwomotoreduktory w zakresie mocy 1,5 – 31,0 kW. Zakres przełożeń 3:1 – 50:1. Momenty statyczne hamulca 8 – 100 Nm. Momenty obrotowe max. 84 – 3 450 Nm. Luz obrotowy 1,0 – 4,0 arcmin. Sprawność 95 – 97 %. Opcjonalnie wentylator, jednokablowy serwosilnik, ręczny luzownik hamulca, zredukowany luz obrotowy. W komplecie serwonapęd ze sterownikiem ruchu SB6, SD6, SC6, SI6.

Serwonapędy planetarne P-MB-EZ z 2-hamulcami ServoSTOP

 

Przekładnie planetane P

  • Różne formy wałów wyjściowych: G – pełny gładki wał, P – pełny wał z klinem.
  • Mocowanie przekładni poprzez kołnierz kwadratowy.
  • Precyzyjne – do wyboru standardowy lub zredukowany luz obrotowy.
  • Brak błędów pozycjonowania – przełożenie przekładni w postaci ułamka.
  • Bezobsługowe – nie wymaganą wymiany oleju, ani konserwacji.
  • Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu.
  • Dowolna pozycja pracy.
  • Wysoka sztywność skrętna.
  • Niskie momenty bezwładności.
  • Ciągła praca bez chłodzenia.
  • Uszczelnienie FKM na wejściu / NBR na wyjściu. 
  • Sztywne łożysko wyjściowe z powodu napięcia wstępnego.
  • Temperatura otoczenia od 0° C do 40° C (inny zakres temperatur na zapytanie).
  • Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 90 °C.
  • Klasa ochrony IP65, opcjonalnie IP66.
  • Syntetyczny olej przekładniowy typu CLP HC ISO VG 150.
  • Jedna warstwa lakieru podkładowego w kolorze RAL7001 lub RA9005.

Adapter serwosilnika (MB) z hamulcem ServoSTOP

  • Hamulec prądu spoczynkowego jest zintegrowany z adapterem silnika.
  • Posiada funkcję hamulca trzymającego.
  • Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
  • Może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
  • Uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
  • Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
  • Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
  • Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza.
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi.
  • Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku.
  • System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1.
  • Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia).
  • W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
  • Zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
  • Złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
  • Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.

Serwosilniki EZ

  • Elektryczne silniki synchroniczne z magnesami trwałymi.
  • Obrotowe złącza wtykowe z szybką blokadą.
  • Praca w zakresie temperatur otoczenia od -15° C do +40° C.
  • W klasie ochrony IP56
  • Klasa temperaturowa F (155°C).
  • Elektroniczna tabliczka znamionowa dla szybkiego rozpoznania parametrów serwosilnika.
  • Łożysko toczne z dożywotnim smarowaniem i uszczelnieniem bezdotykowym.
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM VITON.
  • Bicie promieniowe i osiowe standardowo w klasie tolerancji zgodnie z IEC 60072-1.
  • Wartości dopuszczalne poziomu hałasu zgodnie z normą EN 60034-9.
  • Nie nadają się do stosowania w strefach zagrożonych wybuchem.
  • Certyfikaty CE, UKCA, opcjonalnie cURus.
  • Zintegrowany termistor PTC
  • W kolorze czarnym RAL9005

Sprzężenie zwrotne w serwosilnikch EZ

  • Resolwery
  • Enkodery absolutne EnDAT 2.1 / 2.2,
  • Indukcyjne / optyczne enkodery
  • Multiturn / Singleturn
  • Jednokablowe rozwiązanie OCS z enkoderem absolutnym EnDat 3.0 – EQI 1131- dla max. długości kabla 100mb
  • Eliminacja refowania w przypadku wieloobrotowych enkoderów absolutnych Multiturn.

Współpraca serwosilników EZ z serwonapędami

  • Jedno-osiowe SB6, SD6, dwu-osiowe SC6, wielo-osiowe SI6 firmy STOBER
  • Acopos firmy B&R
  • AX5000 firmy Beckhoff
  • AKD, S300, S400, S600 firmy KOLLMORGEN
  • Sinamics S120 firmy SIEMENS
  • Bosh Rexroth
  • Allen-Bradley

Opcjonalne wykonania serwonapędów planetarnych P-MB-EZ z 2-hamulcami

  • Zredukowany luz obrotowy.
  • Pierścienie uszczelniające wał FKM VITON.
  • Wzmocnione łożyskowanie osiowe i radialne wału wyjściowego.
  • Klasa ochrony IP66.
  • Z olejem Mobil CIBUS 150/220 dla przemysłu spożywczego, do maszyn spożywczych, z dopuszczeniem NSF H1.
  • Z serwosilnikiem LM bez enkoderowym
  • Z olejem Mobil CIBUS 150/220 dla przemysłu spożywczego, do maszyn spożywczych, z dopuszczeniem NSF H1.
  • Dwie warstwy lakieru i dowolny kolor RAL na życzenie klienta.
  • Z modułowym kołem zębatym na wale wyjściowym przekładni.

Katalogi

443311_en_02_KAT_Synchron-Servogetriebemotoren_MBEZ.pdf – Katalog serwomotoreduktorów z podwójnym hamulcem bezpieczeństwa firmy STOBER w j.angielskim

serwomotoreduktory_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwomotoreduktory firmy Stober w j.polskim/angielskim/niemieckim