Przekładnia walcowa C-MB z hamulcem

Przekładnia walcowa C z hamulcem bezpieczeństwa w adapterze MB serwosilnika. Zakres przełożeń: 2:1 – 70:1. Momenty obrotowe max. 47 – 4 800 Nm. Momenty znamionowe hamulców 8 – 160 Nm. Luz obrotowy 10 – 20 arcmin. Sprawność 97 %. Bezpieczne hamowanie w przypadku braku zasilania. Opcjonalnie ręczny luzownik hamulca, serwosilnik, serwomotoreduktor walcowy z dwoma hamulcami.

PRZEKŁADNIA WALCOWA C-MB Z HAMULCEM

Właściwości przekładni walcowych C-MB z hamulcami

  • Wał wyjściowy: pełny wał z klinem
  • Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu
  • Precyzyjne – przełożenia w postaci ułamka, brak błędów pozycjonowania
  • Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju ani konserwacji
  • Standardowy niski luz obrotowy przekładni
  • Praca ciągła bez dodatkowego chłodzenia
  • Standardowa temperatura otoczenia w zakresie 0 °C to 40 °C (inny zakres na zapytanie)
  • Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 80 °C
  • Pierścienie uszczelnienia wału promieniowego na wyjściu wykonanym z NBR lub FKM
  • Podczas zapytania i zamówienia należy ustalić pozycje pracy
  • Sztywne łożyska wyjściowe z powodu naprężenia wstępnego
  • Przekładnie wypełnione są odpowiednią ilością oleju zależną od pozycji pracy
  • Lakierowana 1 warstwą lakieru podkładowego RAL9005 lub RAL7001
  • Obudowa żeliwna

Opcjonalne wykonania przekładni walcowych C-MB z hamulcami

  • Ręczny luzownik hamulca
  • Wiele warstw lakieru i kolory RAL na zapytanie
  • Wzmocnione łożyskowanie wyjściowe
  • Klasa ochrony IP66
  • Serwosilnik EZ / LM firmy Stober
  • Serwomotoreduktor walcowy C-MB-EZ z dwoma hamulcami bezpieczeństwa
Różne formy mocowania przekładni walcowych C-MB z hamulcami
  • G – otwory gwintowane, F – kołnierz okrągły, Q – kołnierz kwadratowy, N – łapy

Właściwości adapterów MB przekładni walowych C

  • Hamulec prądu spoczynkowego jest zintegrowany z adapterem silnika.
  • Posiada funkcję hamulca trzymającego.
  • Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
  • Hamulec może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
  • Hamulec sprężynowy uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
  • Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
  • Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
  • Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
  • Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku
  • System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1
  • Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia)
  • W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
  • Hamulec jest zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
  • Standardowo złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
  • Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.

Katalogi

443234_en_02_KAT_ServoStop.pdf – Katalog ServoSTOP przekładni firmy Stober z hamulcami w adapterze MB serwosilnika w j.angielskim

Formularz_przekladnie_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwo przekładnie Stober w j.polskim/niemieckim/angielskim