Przekładnie kątowe K-MB z hamulcem
Zakres przełożeń: 4:1 – 99:1. Max.momenty przyspieszeniowe 93 – 7 700 Nm. Momenty znamionowe hamulca 8 – 160 Nm. Luz obrotowy 1,5 – 12 arcmin. Sprawność 96 – 97 %. Bezpieczne hamowanie w przypadku braku zasilania. Opcjonalnie z modułowym kołem zębatym, z serwosilnikiem, z podwójnym hamulcem bezpieczeństwa.
KĄTOWE PRZEKŁADNIE STOŻKOWE K-MB Z HAMULCEM
Właściwości kątowych przekładni stożkowych K:
- Różne formy wału wyjściowe: V – pełny wał z klinem, V2 – pełny wał z klinem z dwóch stron, A – wał drążony z wpustem, S – wał drążony gładki z pierścieniem zaciskowym, SSV – wał drążony gładki z pierścieniem zaciskowym i osłoną
- Różne formy mocowania: G – otwory gwintowane, F – kołnierz okrągły, N – łapy, D – ramię reakcyjne
- Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu
- Precyzyjne – przełożenia w postaci ułamka, brak błędów pozycjonowania
- Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju ani konserwacji
- Standardowy lub opcjonalnie zredukowany luz obrotowy przekładni
- Opcjonalnie wzmocnione łożyskowanie wyjściowe: osiowe i radialne przekładni planetarnej
- Praca ciągła bez dodatkowego chłodzenia
- Standardowa temperatura otoczenia w zakresie 0 °C to 40 °C (inny zakres na zapytanie)
- Max. temperatura obudowy przekładni ≤80 °C
- Pierścienie uszczelnienia wału promieniowego na wyjściu wykonanym z NBR lub FKM
- Podczas zapytania i zamówienia należy ustalić pozycje pracy
- Sztywne łożyska wyjściowe z powodu naprężenia wstępnego
- Przekładnie wypełnione są odpowiednią ilością oleju zależną od pozycji pracy
- Standardowo lakierowane 1 warstwą lakieru podkładowego RAL9005
- Obudowa żeliwna
Wykonania opcjonalne kątowych przekładni stożkowych K-MB
- Wzmocnione łożyskowanie wału wyjściowego
- Uszczelnienie FKM VITON dla wysokich temperatur
- Z modułowym kołem zębatym ATLANTA o skośnym uzębieniu
- Specjalne oleje dla przemysłu spożywczego na życzenie klienta
- Dwie lub więcej lakierów i w dowolnym kolorze RAL
- Wykonanie Washdown
- Klasa ochrony IP66
- Zbiorniczek wyrównawczy oleju dla pionowej pozycji pracy
- Bez adaptera – bezpośrednio z serwosilnikami EZ/LM
- ME – adapter serwosilnika z kołnierzem kwadratowym i bezluzowym sprzęgłem zaciskowym EasyAdapt. Jednoczęściowe, wytrzymałe złącze zaciskowe z funkcją rozprężania
- MEL – adapter dużych serwosilników z kołnierzem kwadratowym i bezluzowym sprzęgłem zaciskowym EasyAdapt
- MF – adapter serwosilnika z kołnierzem kwadratowym i bezluzowym sprzęgłem zaciskowym FlexiAdapt. Wytrzymałe, spawane laserowo sprzęgło mieszkowe z funkcją rozprężania. Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje rozszerzalność liniową wału silnika. Wał silnika oddzielony od sił osiowych.
- Wiele warstw lakieru i kolory RAL na zapytanie
- Opcjonalnie z podwójnym hamulcem bezpieczeństwa
Właściwości adapterów silnika (MB) z hamulcem ServoSTOP
- Hamulec prądu spoczynkowego jest zintegrowany z adapterem silnika.
- Posiada funkcję hamulca trzymającego.
- Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
- Hamulec może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
- Hamulec sprężynowy uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
- Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
- Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
- Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
- Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
- Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku
- System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1
- Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia)
- W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
- Hamulec jest zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
- Standardowo złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
- Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.
Katalogi
443234_en_02_KAT_ServoStop.pdf – Katalog ServoSTOP przekładni firmy Stober z hamulcami w adapterze MB serwosilnika w j.angielskim
Formularz_przekladnie_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwo przekładnie Stober w j.polskim/niemieckim/angielskim