Przekładnia planetarna Quattro PHQ-MB z hamulcem

Przekładnie z hamulcem, przekładnie planetarne z hamulcem, stober phq-mb, stober servostop

Przekładnia planetarna Quattro PHQ z wałem kołnierzowym, obrotowym i hamulcem bezpieczeństwa w adapterze MB. Zakres przełożeń 5,5:1 – 300:1. Momenty obrotowe max. 198 – 35 370 Nm. Momenty znamionowe hamulców 8 – 300 Nm. Luz obrotowy 1 – 3 arcmin. Sprawność 90 – 96 %. Bezpieczne hamowanie w przypadku braku zasilania. Opcjonalnie ręczny luzownik hamulca, zredukowany luz obrotowy, serwosilniknapęd zębatkowy łożyskowany podparty.

Przekładnia planetarna Quattro PHQ-MB z hamulcem

Właściwości przekładni planetarnych PHQ-MB z hamulcem

  • Wyższe momenty obrotowe od standardowych przekładni planetarnych
  • Większe przełożenia max. do 600:1
  • Wysokowydajne przekładnie serwo o zwiększonej sztywności skrętnej i promieniowej (radialnej)
  • Wał wyjściowy: wał kołnierzowy obrotowy.
  • Precyzyjne – luz obrotowy standardowy lub zredukowany.
  • Brak błędów pozycjonowania – przełożenie przekładni w postaci ułamka.
  • Bezobsługowe – nie wymaganą wymiany oleju, ani konserwacji.
  • Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu, max 59 – 64 dB.
  • Niskie momenty bezwładności.
  • Sztywne łożysko wyjściowe z powodu napięcia wstępnego.
  • Praca ciągła bez dodatkowego chłodzenia.
  • Temperatura otoczenia od 0° C do 40° C (inny zakres temperatur na zapytanie).
  • Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 90 °C.
  • Klasa ochrony IP65.
  • Dowolna pozycja pracy.
  • Syntetyczny olej przekładniowy typu CLP HC ISO VG 150.
  • Jedna warstwa lakieru podkładowego w kolorze RAL7001 lub RA9005.
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wejściowy FKM / wyjściowy NBR.
  • W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy na wyjściu promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM.

Wykonania opcjonalne przekładni planetarnych PHQ-MB z hamulcem

  • Wzmocnione łożyskowanie osiowe i radialne wału wyjściowego dla wielkości PHQ4-PHQ5.
  • Podwójne uszczelnienie adaptera serwosilnika
  • Uszczelnienie FKM VITON dla wysokich temperatur.
  • Z modułowym kołem zębatym o skośnym uzębieniu.
  • Konstrukcja przeciwwybuchowa zgodnie z dyrektywą ATEX 2014/34/UE.
  • Specjalne oleje nietrujące dla przemysłu spożywczego na życzenie klienta.
  • Dwie lub więcej lakierów i w dowolnym kolorze RAL.
  • Wykonanie antykorozyjne Washdown.
  • Klasa ochrony IP66.
  • Zmiana ilości oleju przy pracy dwu-kierunkowej w zakresie ruchu od ±20° do ±90°.
  • Cykliczna praca rewersyjna ≤ ± 20° na ZAPYTANIE.
  • Napęd zębatkowy planetarny ZTRS-PHQ-ME łożyskowany, podparty
  • Serwosilnik EZ / LM firmy Stober
  • Serwomotoreduktor planetarnyPHQ-MB-EZ z dwoma hamulcami bezpieczeństwa

Tabela przekładni planetarnych PHQ-MB z hamulcem

Typ Przełożenia Max. momenty dynamiczne Moment awaryjny Śred. kołnierza obrotowego
i [Nm] [Nm] [mm]
PHQ431 / PHQ421 5,5:1 220 400 118
PHQ432 / PHQ422 22:1 – 55:1 247 400 118
PHQ531 / PHQ521 5,5:1 550 948 145
PHQ532 /PHQ522 22:1 – 55:1 562 948 145
PHQ731 / PHQ721 5,5:1 1 050 2100 179
PHQ732 / PHQ722 22:1 – 55:1 1 050 2100 179
PHQ733 / PHQ723 88:1 – 550:1 1 050 2100 179
PHQ831 / PHQ821 5,5:1 3 300 4964 247
PHQ832 / PHQ822 22:1 – 55:1 3 300 4964 247
PHQ833 / PHQ823 88:1 – 550:1 3 300 4964 247
PHQ942 / PHQ922 18:1 – 60:1 6 600 13200 300
PHQ943 / PHQ933 72:1 – 600:1 6 600 13200 300
PHQ1042 / PHQ1032 24:1 – 60:1 10 000 20 000 330
PHQ1043 / PHQ1033 96:1 – 600:1 10 000 20 000 330
PHQ1142 / PHQ1132 24:1 – 60:1 22 000 40 000 425
PHQ1143 / PHQ1133 96:1 – 300:1 22 000 40 000 425
PHQ1242 / PHQ1232 24:1 – 42:1 43 000 80 000 550
PHQ1243 / PHQ1233 96:1 – 420:1 43 000 80 000 550

Właściwości adapterów MB przekładni planetarnych PHQ

  • Adapter z hamulcem zintegrowany z przekładnią planetarną.
  • Pełni funkcję hamulca trzymającego.
  • Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
  • Może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
  • Hamulec sprężynowy uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
  • Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
  • Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
  • Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
  • Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku
  • System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1
  • Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia)
  • W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
  • Hamulec jest zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
  • Standardowo złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
  • Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.

Katalogi

443234_en_02_KAT_ServoStop.pdf – Katalog ServoSTOP przekładni firmy Stober z hamulcami w adapterze MB serwosilnika w j.angielskim

Formularz_przekladnie_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwo przekładnie Stober w j.polskim/niemieckim/angielskim

Przykłady zastosowań przekładni planetarnych PHQ:

  • Przemysłowe stoły obrotowe,
  • Robotyka,
  • Giętarki
  • Obrotnice przemysłowe,
  • Obrotnice spawalnicze,
  • Liniowe napędy zębatkowe,
  • Napędy obrabiarek, frezarek
  • Maszyny i urządzenia przemysłowe
  • Portale bramowe
  • Obrabiarki bramowe