Sprzęgła przeciążeniowe KBK/BAA mieszkowe

Przeciążeniowe sprzęgło bezpieczeństwa KBK/BAA z metalowym mieszkiem. Do bezluzowego połączenia 2 gładkich wałów obrotowych za pomocą samocentrującego się pierścieni zaciskowych o dużych siłach zaciskowych z obu stron. Zakres momentu obrotowego: 3 – 1400 Nm. Średnica zewnętrzna: 49 – 169 mm. Średnica otworu: 5 – 70 mm. Sprzęgło z metalowym mieszkiem.

Sprzęgła przeciążeniowe KBK/BAA mieszkowe

  • Sprzęgła bezpieczeństwa z metalowymi mieszkami
  • Sprzęgła przeciążeniowe z dwoma zewnętrznymi stożkami
  • Bezluzowy ogranicznik momentu obrotowego / sprzęgło bezpieczeństwa
  • Z samocentrującymi zewnętrznymi piastami stożkowymi
  • Zakres momentu obrotowego: 3 – 1400 Nm
  • Średnica zewnętrzna: 49 – 169mm
  • Średnice otworów: 5 – 70 mm
  • Materiał stożka zewnętrznego – stal
  • Materiał mieszka – stal nierdzewna
  • największy otwór oznaczony #
  • Zakres temperatur -30 ℃ ~ 120 ℃

 Opcjonalnie wykonania sprzęgieł BAA:

  • Rowek wpustowy opcjonalny wg. DIN 6885
  • Mieszek spawany laserowo
  • niklowany cheminicznie lub cały ze stali nierdzewnej

Funkcjonalność mieszkowych sprzęgieł bezpieczeństwa BAA:

  • Bezluzowe przenoszenie momentu obrotowego odbywa się za pomocą hartowanych kulek (1), umieszczonych w stożkowych zagłębieniach (2).
  • Kulki (1) są wciskane w zagłębienia przez sprężynę talerzową (4) i przez pierścień przesuwny.
  • Moment rozłączenia można regulować bezstopniowo za pomocą nakrętki regulacyjnej (6) zgodnie z zakresem przeciążenia podanym w katalogu.
  • W przypadku przeciążenia kulki wysuwają się ze stożkowych otworów, a pierścień przesuwny (3) jest odpychany przez sprężyny talerzowe (4). W ten sposób strona napędzająca i napędzana są oddzielone bez momentu obrotowego. Pozostały moment obrotowy wynosi < 2-5% momentu przeciążenia.
  • Osiowy ruch pierścienia przesuwającego (3) może aktywować mechaniczny wyłącznik krańcowy lub wyłącznik zbliżeniowy (5) w celu wyłączenia napędu.
  • Podczas rozłączania siła sprężyny zostaje zredukowana do bardzo małej wartości. Pozostała siła sprężyny talerzowej (4) jest wystarczająca do ponownego załączenia sprzęgła.
  • Można to zrobić tylko przy niskich obrotach po usunięciu usterki.
  • Czas odpowiedzi wynosi 2-5 ms.

Katalogi

KBK-Safetycouplingskatalog2018_en.pdf – Katalog przeciążeniowych sprzęgieł bezpieczeństwa w j.angielskim

kbk-b-aa_englisch.pdf – Strona katalogowa BAA w j. angielskim

assembly_instruction_kbk-b.pdf – Instrukcja montażu BAA w j. angielskim

Wykonania przeciążeniowych sprzęgieł bezpieczeństwa KBK z metalowy mieszkiem

  • Wersja KBK/BKK z dwoma tulejami zaciskowymi
  • Wersja KBK/BHH z dwoma tulejami zaciskowymi, dzielonymi
  • Wersja rozłaczna KBK/BKPK z dwoma tulejami zaciskowymi,
  • Wersja rozłączna KBK/BKPI z tuleją zaciskową i stożkiem wewnętrznym
  • Wersja rozłączna KBK/BKPA z tuleją zaciskową i stożkiem zewnętrznym
  • Wersja KBK/BKI z tuleją zaciskową i stożkiem wewnętrznym
  • Wersja KBK/BIK z tuleją zaciskową i stożkiem wewnętrznym
  • Wersja KBK/BAK z tuleją zaciskową i stożkiem zewnętrznym
  • Wersja KBK/BKA z tuleją zaciskową i stożkiem zewnętrznym
  • Wersja KBK/BII z dwoma stożkami wewnętrznymi
  • Wersja KBK/BAA z dwoma stożkami zewnętrznymi
  • Wersja KBK/BIA ze stożkiem wewnętrznym i zewnętrznym
  • Wersja KBK/BAI ze stożkiem wewnętrznym i zewnętrznym