Przeciążeniowe sprzęgła kłowe EPA

Sprzęgła przeciążeniowe, sprzęgła bezpieczeństwa, kbk epa

Do łączenia 2 wałów jednego z klinem i drugiego gładkiego. Zakres momentu obrotowego: 3-500Nm, średnica zewn. 49-129mm, średnica otworu: 6-55mm, z wpustem i samocentrujący stożek zewnętrzny z dużymi siłami zaciskowymi. Charakteryzuje się dobrym tłumieniem drgań, kompensacją niewspółosiowości wału.

PRZECIĄŻENIOWE SPRZĘGŁA KŁOWE EPA FIRMY KBK

  • Sprzęgło przeciążeniowe z pająkiem elastomerowym
  • Złącze bezpieczeństwa do połączenia włów z rowkiem na wpust i stożkiem zewnętrznym
  • Bezluzowe sprzęgło bezpieczeństwa / sprzęgło przeciążeniowe
  • Z połączeniem na wpust pasowany i samocentrującym stożkiem zewnętrznym o dużej sile mocowania
  • Zakres momentu obrotowego: 3 – 500 Nm
  • Średnica zewnętrzna: 49 – 129 mm
  • Średnica otworu: 6 – 55 m
  • Dobre tłumienie drgań, kompensacja niewspółosiowości wałów, wtykane osiowo!
  • Właściwości sprzęgania mogą być modyfikowane przez różne gwiazdy sprzęgające!
  • Materiał stożka zewnętrznego: stal
  • Materiał piasty: aluminium
  • Opcjonalnie niklowane lub całe ze stali nierdzewnej
  • Element pająka: standardowo poliuretan 98Sh A (czerwony)
  • Zakres temperatur otoczenia od -30stopniC do +90stopniC

Funkcjonalność przeciążeniowych sprzęgieł kłowych:

  • Bezluzowe przenoszenie momentu obrotowego odbywa się za pomocą hartowanych kulek (1), umieszczonych w stożkowych zagłębieniach (2).
  • Kulki (1) są wciskane w zagłębienia przez sprężynę talerzową (4) i przez pierścień przesuwny.
  • Moment rozłączenia można regulować bezstopniowo za pomocą nakrętki regulacyjnej (6) zgodnie z zakresem przeciążenia podanym w katalogu.
  • W przypadku przeciążenia kulki wysuwają się ze stożkowych otworów, a pierścień przesuwny (3) jest odpychany przez sprężyny talerzowe (4).
  • Strona napędzająca i napędzana są rozdzielone bez momentu obrotowego.
  • Pozostały moment obrotowy wynosi < 2-5% momentu przeciążenia.
  • Osiowy ruch pierścienia przesuwającego (3) może aktywować mechaniczny wyłącznik krańcowy lub wyłącznik zbliżeniowy (5) w celu wyłączenia napędu.
  • Podczas rozłączania siła sprężyny zostaje zredukowana do bardzo małej wartości. Pozostała siła sprężyny talerzowej (4) jest wystarczająca do ponownego załączenia sprzęgła.
  • Można to zrobić tylko przy niskich obrotach po usunięciu usterki.
  • Czas odpowiedzi wynosi 2-5ms.

Katalogi

KBK-Safetycouplingskatalog2018_en.pdf – Katalog mieszkowych sprzęgieł przeciążeniowych firmy KBK w j.angielskim

sicherheitskupplungen_datenblatt_kbk-e-pa_englisch.pdf – Strona katalogowa EPA w j. angielskim

assembly_instruction_kbk-e.pdf – Instrukcja montażu EPA w j. angielskim