Sprzęgła przeciążeniowe KBK/EAP kłowe

Przeciążeniowe sprzęgła bezpieczeństwa KBK/EAP z wkładką elastomerową. Do połączenia wału z wpustem i gładkiego samocentrującym pierścieniem zaciskowym dla szybkiej i łatwej instalacji, charakteryzuje się dobrym tłumieniem drgań, kompensacją niewspółosiowości wału. Zakres momentu obrotowego: 3-500Nm, średnica zewn. 49-129mm, średnica otworu: 6-50mm. Opcjonalnie ze stali nierdzewnej, różnej twardości wkładki elatomerowe.
Sprzęgła przeciążeniowe KBK/EAP kłowe
- Przeciążeniowe sprzęgła bezpieczeństwa z wkładkami elastomerowymi
- Kłowe sprzęgła bezpieczeństwa ze stożkiem zewnętrznym i rowkiem na wpust
- Bezluzowy ogranicznik momentu obrotowego / sprzęgło bezpieczeństwa
- Z samocentrującą zewnętrzną piastą stożkową i rowkiem na wpust
- Zakres momentu obrotowego: 3 – 500 Nm
- Średnica zewnętrzna: 49 – 129 mm
- Średnice otworów: 6 – 50 mm
- Tłumienie drgań, kompensacja niewspółosiowości wałów, wtykowe!
- Dostępne różne łączniki do modyfikowania charakterystyki sprzęgła.
- Materiał zacisku tulei zaciskowej: aluminium
- Materiał stożka zewnętrznego: stal
- Element pająka: poliuretan 98 Sh A (czerwony)
- Rowek wpustowy opcjonalny wg. DIN 6885
- największy otwór oznaczony #
- Zakres temperatur -30 ℃ ~ 90 ℃
Funkcjonalność przeciążeniowych sprzęgieł kłowych:
- Bezluzowe przenoszenie momentu obrotowego odbywa się za pomocą hartowanych kulek (1), umieszczonych w stożkowych zagłębieniach (2).
- Kulki (1) są wciskane w zagłębienia przez sprężynę talerzową (4) i przez pierścień przesuwny.
- Moment rozłączenia można regulować bezstopniowo za pomocą nakrętki regulacyjnej (6) zgodnie z zakresem przeciążenia podanym w katalogu.
- W przypadku przeciążenia kulki wysuwają się ze stożkowych otworów, a pierścień przesuwny (3) jest odpychany przez sprężyny talerzowe (4).
- Strona napędzająca i napędzana są rozdzielone bez momentu obrotowego.
- Pozostały moment obrotowy wynosi < 2-5% momentu przeciążenia.
- Osiowy ruch pierścienia przesuwającego (3) może aktywować mechaniczny wyłącznik krańcowy lub wyłącznik zbliżeniowy (5) w celu wyłączenia napędu.
- Podczas rozłączania siła sprężyny zostaje zredukowana do bardzo małej wartości. Pozostała siła sprężyny talerzowej (4) jest wystarczająca do ponownego załączenia sprzęgła.
- Można to zrobić tylko przy niskich obrotach po usunięciu usterki.
- Czas odpowiedzi wynosi 2-5ms.
Katalogi
KBK-Safetycouplingskatalog2018_en.pdf – Katalog mieszkowych sprzęgieł przeciążeniowych firmy KBK w j.angielskim
sicherheitskupplungen_datenblatt_kbk-e-ap_englisch.pdf – Strona katalogowa EAP w j. angielskim
assembly_instruction_kbk-e.pdf – Instrukcja montażu EAP w j. angielskim
Inne wersje sprzęgieł przeciążeniowych firmy KBK z wkładką elastomerową
- Wersja KBK/EPP z dwoma rowkami wpustowymi
- Wersja KBK/EPK z rowkiem wpustowym i tuleją zaciskową
- Wersja KBK/EPI z rowkiem wpustowym i stożkiem wewnętrznym
- Wersja KBK/EPA z rowkiem wpustowym i stożkiem zewnętrznym
- Wersja KBK/EAP z rowkiem wpustowym i stożkiem zewnętrznym
- Wersja KBK/EKP z rowkiem wpustowym i tuleją zaciskową
- Wersja KBK/EKK z dwoma tulejami zaciskowymi
- Wersja KBK/EHH z dwoma tulejami zaciskowymi, dzielonymi
- Wersja KBK/EKI z tuleją zaciskową i stożkiem wewnętrznym
- Wersja KBK/EKA z tuleją zaciskową i stożkiem zewnętrznym
- Wersja KBK/EAK z tuleją zaciskową i stożkiem zewnętrznym
- Wersja KBK/EAI ze stożkiem zewnętrznym i wewnętrznym
- Wersja KBK/EAA z dwoma stożkami zewnętrznymi