Serwonapędy płaskie F-MB-EZ z 2-hamulcami

Przekładnia płaska F z adapterem MB, serwosilnikiem EZ i 2-hamulcami bezpieczeństwa ServoSTOP STOBER. Zakres przełożeń 4,3:1 – 56:1. Momenty statyczne hamulca 8 – 100 Nm. Max. momenty przyspieszeniowe 67 – 1 100 Nm. Luz  obrotowy 5,0 – 11 arcmin. Sprawność 97%. Opcjonalnie wentylator, jednokablowy serwosilnik, ręczny luzownik hamulca, zredukowany luz obrotowy, serwonapęd SD6/SDS5000.

SERWONAPĘDY PŁASKIE F-MB-EZ Z 2-HAMULCAMI

Przekładnie płaskie F:

  • Do wyboru standardowy lub zredukowany luz obrotowy.
  • Przełożenie w postaci ułamka – brak błędów pozycjonowania.
  • Cichobieżne – skośne uzębienie.
  • Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju.
  • Nasmarowane na cały okres eksploatacji.
  • Pozycja pracy do określenia przy zamówieniu.
  • Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie)
  • Wypełnione smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150,
  • Olej mineralny do użytku w przemyśle spożywczym, napojów i farmaceutycznym na życzenie klienta.
  • Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) 80 °C.
  • Klasa ochrony IP65, opcjonalnie IP66.
  • Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR, opcjonalnie FKM.
  • W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
  • Obudowa przekładni z żeliwa.
  • Mozliwy bezpośredni montaż serwosilnika firmy STOBER serii EZ/LM bez adaptera, sprzęgła i podwójnego hamulca.
  • Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory na zapytanie.

Wykonania wałów wyjściowych przekładni płaskich F:

A – wał drążony z wpustem (z osłoną), V – pełny wał z klinem, S – wał drążony gładki z pierścieniem zaciskowym (z osłoną)

Mocowanie przekładni płaskich F:

G: otwory gwintowane, N: łapy; F: kołnierz okrągły; Q: kołnierz kwadratowy

Adapter serwosilnika (MB) z hamulcem ServoSTOP

  • Hamulec prądu spoczynkowego jest zintegrowany z adapterem silnika.
  • Posiada funkcję hamulca trzymającego.
  • Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
  • Może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
  • Uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
  • Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
  • Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
  • Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza.
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi.
  • Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku.
  • System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1.
  • Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia).
  • W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
  • Zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
  • Złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
  • Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.

Serwosilniki EZ

  • Elektryczne silniki synchroniczne z magnesami trwałymi.
  • Obrotowe złącza wtykowe z szybką blokadą.
  • Praca w zakresie temperatur otoczenia od -15° C do +40° C.
  • Standardowo w klasie ochrony IP56, opcjonalnie IP66.
  • Klasa temperaturowa F (155°C).
  • Elektroniczna tabliczka znamionowa dla szybkiego rozpoznania parametrów serwosilnika.
  • Łożysko toczne z dożywotnim smarowaniem i uszczelnieniem bezdotykowym.
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM VITON.
  • Bicie promieniowe i osiowe standardowo w klasie tolerancji zgodnie z IEC 60072-1.
  • Wartości dopuszczalne poziomu hałasu zgodnie z normą EN 60034-9.
  • Nie nadają się do stosowania w strefach zagrożonych wybuchem.
  • Certyfikaty CE, UKCA, opcjonalnie cURus.
  • Zintegrowany termistor PTC, opcjonalnie czujnik temperatury PT1000.
  • W kolorze czarnym RAL9005, opcjonalnie każdy kolor RAL.
  • Opcjonalnie eliminacja refowania w przypadku wieloobrotowych enkoderów absolutnych Multiturn.
  • Z wentylatorem zewnętrznym dla wyższej temperatury otoczenia, zwiększenia mocy ciągłej lub o 30% większego momentu obrotowego.
  • Z elektromagnetycznym hamulcem bezpieczeństwa 24VDC.

Enkodery w serwosilnikch EZ:

  • resolwer
  • enkoder absolutny EnDAT 2.1/2.2, indukcyjne / optyczne, Multiturn / Singleturn
  • opcjonalnie jednokablowe rozwiązanie OCS z enkoderem absolutnym EnDat 3.0 – EQI 1131- dla max. długości kabla 100mb

Współpraca serwosilników EZ z serwonapędami:

  • SDS5000, MDS5000, SI6 / SC6, SD6 firmy STOBER
  • Acopos firmy B&R
  • AX5000 firmy Beckhoff
  • AKD, S300, S400, S600 firmy KOLLMORGEN
  • Sinamics S120 firmy SIEMENS
  • Bosh Rexroth
  • Allen-Bradley

Katalogi

443311_en_02_KAT_Synchron-Servogetriebemotoren_MBEZ.pdf – Katalog serwomotoreduktorów z podwójnym hamulcem bezpieczeństwa firmy STOBER w j.angielskim

serwomotoreduktory_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwomotoreduktory firmy Stober w j.polskim/angielskim/niemieckim