Planetarne serwomotoreduktory zębatkowe ZTRS-PH-EZ

Podparte i łożyskowane koła zębate ZTRS  z przekładniami planetarnymi PH /PHV i serwosilnikami EZ. Bezpośrednia zabudowa bez adaptera i sprzęgła.  Zakres mocy 1,4 – 16,0 kW, Zakres przełożeń 4:1 – 70:1. Luz liniowy 7 – 70 μm, moduły 3 – 10, liczba zębów 15 – 32, max. siły posuwu 2,8 – 94 kN, max. prędkości liniowe 0,12 – 4,0 m/s. Opcjonalnie bicie promieniowe ≤ 10 μm, podwójny hamulec, wentylator, jednokablowy serwosilnik.

PLANETARNE SERWOMOTOREDUKTORY ZĘBATKOWE ZTRS-PH-EZ STOBER

Precyzyjne motoreduktory planetarne o wysokiej wydajności z dzwonem łożyska oporowego i kołem zębatym podpartym

Kompaktowy i bardzo dynamiczny dzięki bezpośredniemu mocowaniu silnika

Właściwości modułowych kół zębatych ZTRS:

  • 5 klasa jakości uzębienia według DIN3962
  • Koło zębate napędu zębatkowego jest utwardzane dyfuzyjnie i ma spiralne zęby (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara 19° 31′ 42″).
  • Przykręcane kołnierzowe koło zębate z dzwonem łożyska oporowego
  • Opcjonalnie z filcowym kołem zębatym do smarowania
  • Odpowiednia listwa zębata musi mieć konstrukcję prawostronną (19° 31′ 42″), minimalna jakość 5-6, materiał 16MnCr5 lub C45 hartowana indukcyjne
  • Za smarowanie koła i listwy zębatej odpowiada klient; polecamy wysokiej jakości smary na bazie oleju syntetycznego, klasa NLGI 0

Właściwości przekładni planetarnych PH/PHV:

  • Precyzyjne – standardowy i zredukowany luz obrotowy
  • Precyzyjne – przełożenie w postaci ułamka
  • Cichobieżne – skośne uzębienie kół zębatych
  • Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju
  • Nasmarowane na cały okres eksploatacji
  • Dowolna pozycja pracy
  • Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie)
  • Standardowo wypełnione smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150,
  • Opcjonalnie olej mineralny do użytku w przemyśle spożywczym, napojów i farmaceutycznym
  • Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) 90 °C
  • Klasa ochrony IP64 opcjonalnie IP66
  • Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR, opcjonalnie FKM.
  • W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
  • Obudowa przekładni z żeliwa.
  • Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory RAL na zapytanie)
  • Opcjonalnie bicie (współśrodkowość) – 10 μm
  • Opcjonalnie wzmocnione łożyskowanie dla wielkości przekładni PH3 do ph5
  • Opcjonalnie z adapterem ME/MEL i sprzęgłem pod serwosilniki dostępne na rynku
  • Opcjonalnie z hamulcem bezpieczeństwa w adapterze MB serwosilnika
  • Praca rewersyjna przekładni w zakresie 20° do 90° na zapytanie

Właściwości serwosilników EZ/LM:

  • elektryczne silniki synchroniczne z magnesami trwałymi
  • do wyboru sprzężenia zwrotne: enkodery absolutne EnDat 2.1/2.2/3.0, resolwer
  • złącza wtykowe dowolnie obrotowe
  • temperatury otoczenia od 15° C do +40° C
  • standardowo w klasie ochrony IP56, opcjonalnie IP66
  • klasa temperaturowa F (155)
  • opcjonalnie jednokablowe rozwiązanie OCS z enkoderem absolutnym EnDat 3.0
  • elektroniczna tabliczka znamionowa dla szybkiego rozpoznania serwosilnika
  • standardowo dla serwonapędów SDS5000MDS5000SI6 / SC6SD6 firmy STOBER
  • opcjonalnie dla serwonapędów Siemens, B&R, Beckhoff, Kollmorgen, Bosch Rexroth, Allen Bradley
  • opcjonalnie z wentylatorem, który może zapewnić 30% wzrost momentu obrotowego
  • opcjonalnie z elektromagnetycznym hamulcem bezpieczeństwa
  • certyfikaty CE, UKCA, opcjonalnie cURus
  • standardowo zintegrowany termistor PTC, opcjonalnie czujnik temperatury KTY
  • standardowo w kolorze czarnym RAL9005, opcjonalnie każdy kolor RAL
  • opcjonalnie z serwosilnikiem LM bez enkoderowym

Opcjonalnie ServoSTOP – adapter przekładni z hamulcem (MB)

  • Podwójne bezpieczeństwo osi pionowych obciążonych grawitacyjnie
  • Podwójny hamulec bezpieczeństwa: w adapterze przekładni i na serwosilniku
  • Redundantny układ hamowania sterowany np z serwonapędu SD6 firmy STOBER
  • Elektrycznie uruchamiany hamulec sprężynowy do pracy na sucho
  • Z bezluzowym sprzęgłem wtykowym (sprzęgło kłowe) do łatwego demontażu silnika podczas hamowania Oś w dowolnej pozycji
  • Monitorowanie wyzwalania elektrycznego w skrzynce zaciskowej adaptera silnika
  • Ręczna kontrola zużycia poprzez sprawdzanie szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
  • Jako pojedynczy hamulec lub razem z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy
  • Ręczne zwalnianie – opcjonalnie ręczny luzownik hamulca
  • Uszczelnienia promieniowe wału FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
  • Cztery otwory spustowe oleju chroniące hamulec przed zanieczyszczeniem olejem w przypadku wycieku
  • Prosty i szybki montaż silnika

Modułowe listwy zębate ZS:

  • precyzyjne o skośnym uzębieniu 6 klasy jakości,
  • zęby spiralne, hartowane i szlifowane
  • moduły w zakresie wielkości 2 – 6
  • podwójna liczba otworów montażowych co 62,5mm
  • max. siła posuwu 12,6 do 83,1 kN
  • dwie grupy długości 500 i 1000 mm

Katalogi

443286_en_03_KAT_Zahnstangentriebe_EZ.pdf – Katalog serwomotoreduktorów zębatkowych firmy STOBER w j.angielskim

443392_en_00_BAL_Zahnstangen.pdf – Instrukcja obsługi listew zębatych Stober w j.angielskim