Serwonapędy planetarne PH-MB-EZ z 2-hamulcami

Przekładnia planetarna PH z wałem kołnierzowym , obrotowym, adapterem MB, serwosilnikiem EZ i 2-hamulcami bezpieczeństwa ServoSTOP STOBER. W zakresie mocy 1,5 – 16 kW. Zakres przełożeń 4:1 – 60:1. Momenty statyczne hamulców 8 – 100 Nm. Max. momenty przyspieszeniowe 108 – 7 500 Nm. Luz obrotowy 1,0 – 3,0 arcmin. Sprawność 93 – 96 %. Opcjonalnie z wentylatorem, jednokablowym serwosilnikiem, ręcznym luzownikiem hamulca, ze zredukowanym luzem obrotowym, serwonapęd SD6/SDS5000.

SERWONAPĘDY PLANETARNE PH-MB-EZ Z 2-HAMULCAMI

Przekładnie planetarne PH:

  • Zwiększona sztywność skrętna i promieniowa (radialnej).
  • Wał wyjściowy: wał kołnierzowy obrotowy.
  • Precyzyjne – standardowy lub zredukowany luz obrotowy.
  • Brak błędów pozycjonowania – przełożenie przekładni w postaci ułamka.
  • Bezobsługowe – nie wymaganą wymiany oleju, ani konserwacji.
  • Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu, max 59 – 64 dB.
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wejściowy FKM / wyjściowy NBR.
  • Niskie momenty bezwładności.
  • Sztywne łożysko wyjściowe z powodu napięcia wstępnego.
  • Praca ciągła bez dodatkowego chłodzenia.
  • Temperatura otoczenia od 0° C do 40° C (inny zakres temperatur na zapytanie).
  • Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 90 °C.
  • Klasa ochrony IP65.
  • Dowolna pozycja pracy.
  • Syntetyczny olej przekładniowy typu CLP HC ISO VG 150.
  • Jedna warstwa lakieru podkładowego w kolorze RAL7001 lub RA9005.

Wykonania opcjonalne przekładni planetarnych PH:

  • Wzmocnione łożyskowanie osiowe i radialne wału wyjściowego dla wielkości PH3-PH5.
  • Podwójne uszczelnienie adaptera serwosilnika.
  • Uszczelnienie FKM VITON dla wysokich temperatur.
  • Z modułowym kołem zębatym o skośnym uzębieniu.
  • Konstrukcja przeciwwybuchowa zgodnie z dyrektywą ATEX 2014/34/UE.
  • Specjalne oleje dla przemysłu spożywczego na życzenie klienta.
  • Dwie lub więcej lakierów i w dowolnym kolorze RAL.
  • Wykonanie antykorozyjne Washdown.
  • Klasa ochrony IP66.
  • Zmiana ilości oleju przy pracy dwu-kierunkowej w zakresie ruchu od ±20° do ±90°.
  • Cykliczna praca rewersyjna ≤ ± 20° na zamówienie.
  • Bez adaptera – bezpośrednio z serwosilnikami EZ/LM.
  • Z hamulcem bezpieczeństwa w adapterze przekładni.

Adapter serwosilnika (MB) z hamulcem ServoSTOP

  • Hamulec prądu spoczynkowego jest zintegrowany z adapterem silnika.
  • Posiada funkcję hamulca trzymającego.
  • Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
  • Może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
  • Uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
  • Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
  • Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
  • Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza.
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi.
  • Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku.
  • System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1.
  • Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia).
  • W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
  • Zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
  • Złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
  • Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.

Serwosilniki EZ

  • Elektryczne silniki synchroniczne z magnesami trwałymi.
  • Obrotowe złącza wtykowe z szybką blokadą.
  • Praca w zakresie temperatur otoczenia od -15° C do +40° C.
  • Standardowo w klasie ochrony IP56, opcjonalnie IP66.
  • Klasa temperaturowa F (155°C).
  • Elektroniczna tabliczka znamionowa dla szybkiego rozpoznania parametrów serwosilnika.
  • Łożysko toczne z dożywotnim smarowaniem i uszczelnieniem bezdotykowym.
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM VITON.
  • Bicie promieniowe i osiowe standardowo w klasie tolerancji zgodnie z IEC 60072-1.
  • Wartości dopuszczalne poziomu hałasu zgodnie z normą EN 60034-9.
  • Nie nadają się do stosowania w strefach zagrożonych wybuchem.
  • Certyfikaty CE, UKCA, opcjonalnie cURus.
  • Zintegrowany termistor PTC, opcjonalnie czujnik temperatury PT1000.
  • W kolorze czarnym RAL9005, opcjonalnie każdy kolor RAL.
  • Opcjonalnie eliminacja refowania w przypadku wieloobrotowych enkoderów absolutnych Multiturn.
  • Z wentylatorem zewnętrznym dla wyższej temperatury otoczenia, zwiększenia mocy ciągłej lub o 30% większego momentu obrotowego.
  • Z elektromagnetycznym hamulcem bezpieczeństwa 24VDC.

Enkodery w serwosilnikch EZ:

  • resolwer
  • enkoder absolutny EnDAT 2.1/2.2, indukcyjne / optyczne, Multiturn / Singleturn
  • opcjonalnie jednokablowe rozwiązanie OCS z enkoderem absolutnym EnDat 3.0 – EQI 1131- dla max. długości kabla 100mb

Współpraca serwosilników EZ z serwonapędami:

  • SDS5000, MDS5000, SI6 / SC6, SD6 firmy STOBER
  • Acopos firmy B&R
  • AX5000 firmy Beckhoff
  • AKD, S300, S400, S600 firmy KOLLMORGEN
  • Sinamics S120 firmy SIEMENS
  • Bosh Rexroth
  • Allen-Bradley

Katalogi

443311_en_02_KAT_Synchron-Servogetriebemotoren_MBEZ.pdf – Katalog serwomotoreduktorów z podwójnym hamulcem bezpieczeństwa firmy STOBER w j.angielskim

serwomotoreduktory_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwomotoreduktory firmy Stober w j.polskim/angielskim/niemieckim