Planetarne napędy zębatkowe ZV-P-ME
Listwy i koła zębate ZV z przekładniami planetarnymi P i adapterem dopasowanym do każdego serwosilnika. Moduły koła zębatego 2 – 4. Liczby zębów 16 – 25. Zakres przełożeń 3:1 – 100:1. Max. siły dynamiczne 1,7 – 15 kN. Max. prędkości liniowe 0,14 – 5,3 m/s. Luz liniowy 8 – 44 µm. 6 klasa jakości uzębienia. Opcjonalnie z serwosilnikiem, z hamulcem.
PLANETARNE NAPĘDY ZĘBATKOWE ZV-P-ME FIRMY STOBER
Modułowe koła zębate ZV:
- 6 klasa jakości uzębienia według DIN3962
- Pozycja wałka zębatego E z łożyskiem typu S (standard)
- Pozycja wałka zębatego S z łożyskiem typu D (wzmocniona osiowo, opcja)
- Uzębienie śrubowe, utwardzone powierzchniowo i szlifowane (lewe 19° 31′ 42″).
- Bezluzowe połączenie wał-piasta, klejone kurczliwie i skręcane na wpust
- Odpowiednia zębatka musi mieć konstrukcję prawostronną (19° 31′ 42″), minimalna jakość 8, materiał C45 hartowana indukcyjne
- Do wyboru dwie pozycje mocowania zębnika: (E) uzębienie na końcu wału wyjściowego, (S) uzębienie zaraz przy przekładni zapewniające wyższe dopuszczalne siły posuwu.
- Zębnik i zębatka ZV: za smarowanie odpowiada klient; polecamy wysokiej jakości smary na bazie oleju syntetycznego, klasa NLGI 0
Modułowe listwy zębate ZS:
- precyzyjne o skośnym uzębieniu 6 klasy jakości,
- zęby spiralne, hartowane i szlifowane
- moduły w zakresie wielkości 2 – 6
- podwójna liczba otworów montażowych co 62,5mm
- max. siła posuwu 12,6 do 83,1 kN
- dwie grupy długości 500 i 1000 mm
Właściwości przekładni planetanych P-ME/P-MEL Stober:
- Różne formy wałów wyjściowych: G – pełny gładki wał, P – pełny wał z klinem.
- Mocowanie przekładni poprzez kołnierz kwadratowy.
- Precyzyjne – luz obrotowy standardowy lub zredukowany.
- Brak błędów pozycjonowania – przełożenie przekładni w postaci ułamka.
- Bezobsługowe – nie wymaganą wymiany oleju, ani konserwacji.
- Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu.
- Dowolna pozycja pracy.
- Wysoka sztywność skrętna.
- Niskie momenty bezwładności.
- Ciągła praca bez chłodzenia.
- Uszczelnienie FKM na wejściu / NBR na wyjściu (opcjonalnie FKM VITON).
- Opcjonalnie wzmocnione łożyskowanie osiowe i radialne wału wyjściowego.
- Sztywne łożysko wyjściowe z powodu napięcia wstępnego.
- Temperatura otoczenia od 0° C do 40° C (inny zakres temperatur na zapytanie).
- Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 90 °C.
- Klasa ochrony IP65, opcjonalnie IP66.
- Syntetyczny olej przekładniowy typu CLP HC ISO VG 150.
- Jedna warstwa lakieru podkładowego w kolorze RAL7001 lub RA9005.
- Opcjonalnie dwie lub więcej lakierów i w dowolnym kolorze RAL.
- Specjalne oleje dla przemysłu spożywczego na życzenie klienta.
- Opcjonalnie konstrukcja przeciwwybuchowa zgodnie z dyrektywą ATEX 2014/34/EU
Właściwości motoadapterów przekładni Stober
- Szybkie i łatwe mocowanie każdego serwosilnika
- Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania
- Najniższe momenty bezwładności masy dla najwyższej dynamiki pracy
- Wyważone dla cichej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
- Szeroki zakres wyboru średnic i długości wałów silników
- Bezbłędne dopasowane dzięki dokładnemu centrowaniu silnika
- Silnik można zdemontować w dowolnej pozycji
- Opcjonalnie podwójne uszczelnienie adaptera dla dużych modeli przekładni
- Opcjonalnie bez adaptera i sprzęgła – bezpośrednia zabudowa serwosilnika EZ lub LM
- Aby zmniejszyć luz, łożysko wału silnika musi mieć konstrukcję osiowo pozbawioną luzów
Adapter silnika ze sprzęgłem EasyAdapt (ME/MEL)
- Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania
Adapter silnika ze sprzęgłem FlexiAdapt (MF):
- Wytrzymałe, spawane laserowo sprzęgło mieszkowe z funkcją rozprężania
- Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje rozszerzalność liniową wału silnika
- Wał silnika oddzielony od sił osiowych
Adapter silnika z bezluzowym sprzęgłem kłowym (MQ)
- Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje rozszerzalność liniową wału silnika
Adapter silnika ServoStop z hamulcem bezpieczeństwa (MB)
Katalogi
443137_en_06_KAT_Zahnstangentriebe.pdf – Katalog przekłądni Stober z napędami zębatkowymi w j.angielskim
Formularz_przekladnie_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwo przekładnie Stober w j.polskim/niemieckim/angielskim