Planetarne napędy zębatkowe ZTRS-PHQ-ME

Łożyskowane i podparte koła zębate ZTRS, przekładnie planetarne QUATRO PHQ z adapterem ME serwosilnika. Moduły koła zębatego 8 – 10. Liczba zębów 15 – 19. Zakres przełożeń przekładni 24:1 – 600:1. Max. siły przyspieszeniowe 124 – 126 kN. Max. prędkości liniowe 0,06 – 1,1 m/s. Luz liniowy 69 – 70 µm. Średnica podziałowa 161,3mm. 5 klasa jakości.

PLANETARNE NAPĘDY ZĘBATKOWE ZTRS-PHQ-ME FIRMY STOBER

Precyzyjne przekładnie planetarne Quattro-Power ze wspornik łożyskowanym koła zebatego

Modułowe koła zębate ZTRS  firmy ATLANTA:

  • Opracowany przez firmę STOBER mocno przykręcony kielich łożyska nośnego z żebrami usztywniającymi na konturze wewnętrznym umożliwia po raz pierwszy pełne wykorzystanie momentu obrotowego przekładni w napędzie zębatkowym – a tym samym również optymalizację gęstości mocy i sztywności.
  • Przy określaniu napędu moment przebicia nie jest już odpowiednią zmienną, ale faktycznie wymaganym momentem obrotowym.
  • ZTRS idealnie nadaje się do stosowania w osiach posuwu obrabiarek, maszyn laserowych oraz wysoce dynamicznych i precyzyjnych systemów manipulacyjnych.
  • 5 klasa jakości uzębienia według DIN3962
  • Uzębienie śrubowe, utwardzone powierzchniowo i szlifowane (lewe 19° 31′ 42″).
  • Odpowiednia zębatka musi mieć konstrukcję prawostronną (19° 31′ 42″), minimalna jakość 5/6, materiał C45, 16MnCr5 hartowane indukcyjnie
  • Opcjonalnie bicie promieniowe zredukowane – 10 µm.
  • Zębnik i zębatka: za smarowanie odpowiada klient; polecamy wysokiej jakości smary na bazie oleju syntetycznego, klasa NLGI 0
  • Opcjonalnie z filcowym kołem zębatym do smarowania zębatki

Przekładnie planetarne QUATRO PHQ firmy STOBER:

  • Wysokowydajne precyzyjne przekładnie planetarne z podtrzymującym uchwytem łożyskowanym
  • Precyzyjne – standardowy i zredukowany luz obrotowy
  • Precyzyjne – przełożenie w postaci ułamka
  • Cichobieżne – skośne uzębienie
  • Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju
  • Nasmarowane na cały okres eksploatacji
  • Dowolna pozycja pracy
  • Opcjonalnie wzmocnione łożyskowanie osiowe
  • Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie)
  • Przekładnie standardowo wypełnione smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150
  • Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) ≤ 90 °C
  • Klasa ochrony IP65
  • Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR, opcjonalnie FKM.
  • W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
  • Obudowa przekładni z żeliwa.
  • Opcjonalnie olej mineralny do użytku w przemyśle spożywczym, napojów i farmaceutycznym
  • Opcjonalnie bezpośredni montaż serwosilnika firmy STOBER serii EZ/LM bez adaptera i sprzęgła
  • Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory na zapytanie
  • Opcjonalnie wykonania kątowe napędów zębatkowych: PHQ-K-ME

Adapter serwosilnika ze złączem EasyAdapt (ME/MEL)

  • Szybkie i łatwe mocowanie silnika
  • Jednoczęściowe, wytrzymałe złącze zaciskowe z funkcją rozszerzania
  • Najniższe masowe momenty bezwładności dla najwyższej dynamiki
  • Wyważony dla płynnej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
  • Duży wybór średnic i długości wałów silnika
  • Bezbłędne dzięki dokładnemu wyśrodkowaniu silnika
  • W celu zmniejszenia luzu łożysko wału silnika musi mieć konstrukcję bezluzową osiowo

Adapter serwosilnika ze złączem FlexiAdapt (MF)

  • Szybkie i łatwe mocowanie silnika
  • Wytrzymałe, spawane laserowo sprzęgło mieszkowe z funkcją rozpierania
  • Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje wydłużenie liniowe wału silnika
  • Wał silnika odsprzęgnięty od sił osiowych
  • Wyważony dla płynnej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
  • Duży wybór średnic i długości wałów silnika
  • Bezbłędne dzięki dokładnemu wyśrodkowaniu silnika

Adapter serwosilnika z hamulcem ServoStop (MB)

  • Elektrycznie uruchamiany hamulec sprężynowy do pracy na sucho
  • Z bezluzowym sprzęgłem wtykowym (sprzęgło kłowe) do łatwego demontażu silnika podczas hamowania Oś w dowolnej pozycji
  • Monitorowanie wyzwalania elektrycznego w skrzynce zaciskowej adaptera silnika
  • Ręczna kontrola zużycia poprzez sprawdzanie szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
  • Jako pojedynczy hamulec lub razem z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy
  • Ręczne zwalnianie – opcjonalnie ręczny luzownik hamulca
  • Uszczelnienia promieniowe wału FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
  • Cztery otwory spustowe oleju chroniące hamulec przed zanieczyszczeniem olejem w przypadku wycieku
  • Prosty i szybki montaż silnika

    Katalogi

    443137_en_05_KAT_Zahnstangentriebe.pdf – Katalog liniowych napędów zębatkowych firmy Stober&Antlanta w j.angielskim 

    442568_01_mh_einstellplatte_en.pdf – Instrukcja montażu przekładni Stober z kołem zębatym Atlanta poprzez płytę regulacyjną do zębatki

    442571_01_mh_befestigungswinkel_en.pdf Instrukcja montażu automatycznego systemu smarowania zębnika i zębatki 

    442455_1_en.pdf Instrukcja montażu listew zębatych ATLANTA