Planetarne napędy zębatkowe ZTRS-PH-ME

napędy zębatkowe, planetarne napędy zębatkowe, stober ZTRS-PH-ME

Łożyskowane i podparte koła zębate ZTRS z przekładniami planetarnymi PH/PHV i adapterem ME serwosilnika. Moduły koła zębatego 2 – 10. Liczba zębów 15 – 32. Zakres przełożeń przekładni 4:1 – 121:1. Max. siły dynamiczne 16 – 94 kN. Max. prędkości liniowe 0,18 – 4,7 m/s. Luz liniowy 7 – 70 µm. 5 klasa jakości. Opcjonalnie bicie promieniowe ≤ 10 µm, z hamulcem, z serwosilnikiem.

PLANETARNE NAPĘDY ZĘBATKOWE ZTRS-PH-ME FIRMY STOBER

Modułowe koła zębate ZTRS  firmy ATLANTA:

  • Opracowany przez firmę STOBER mocno przykręcony kielich łożyska nośnego z żebrami usztywniającymi na konturze wewnętrznym umożliwia po raz pierwszy pełne wykorzystanie momentu obrotowego przekładni w napędzie zębatkowym – a tym samym również optymalizację gęstości mocy i sztywności.
  • Przy określaniu napędu moment przebicia nie jest już odpowiednią zmienną, ale faktycznie wymaganym momentem obrotowym.
  • ZTRS idealnie nadaje się do stosowania w osiach posuwu obrabiarek, maszyn laserowych oraz wysoce dynamicznych i precyzyjnych systemów manipulacyjnych.
  • 5 klasa jakości uzębienia według DIN3962
  • Uzębienie śrubowe, utwardzone powierzchniowo i szlifowane (lewe 19° 31′ 42″).
  • Odpowiednia zębatka musi mieć konstrukcję prawostronną (19° 31′ 42″), minimalna jakość 5/6, materiał C45, 16MnCr5 hartowane indukcyjnie
  • Opcjonalnie bicie promieniowe zredukowane – 10 µm
  • Zębnik i zębatka: za smarowanie odpowiada klient; polecamy wysokiej jakości smary na bazie oleju syntetycznego, klasa NLGI 0
  • Opcjonalnie z filcowym kołem zębatym do smarowania zębatki

Przekładnie planetarne PH/PHV firmy STOBER:

  • Wysokowydajne precyzyjne przekładnie planetarne z podtrzymującym uchwytem łożyskowanym
  • Precyzyjne – standardowy i zredukowany luz obrotowy
  • Precyzyjne – przełożenie w postaci ułamka
  • Cichobieżne – skośne uzębienie
  • Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju
  • Nasmarowane na cały okres eksploatacji
  • Dowolna pozycja pracy
  • Opcjonalnie wzmocnione łożyskowanie osiowe
  • Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie)
  • Przekładnie standardowo wypełnione smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150
  • Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) ≤ 90 °C
  • Klasa ochrony IP65, opcjonalnie IP66
  • Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR, opcjonalnie FKM.
  • W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
  • Obudowa przekładni z żeliwa.
  • Opcjonalnie bezpośredni montaż serwosilnika firmy STOBER serii EZ/LM bez adaptera i sprzęgła
  • Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory na zapytanie
  • Opcjonalnie olej mineralny do użytku w przemyśle spożywczym, napojów i farmaceutycznym
  • Opcjonalnie wykonania kątowe napędów zębatkowych: PH-KX-ME, PH-K-ME

Adapter ME/MEL przekładni planetarnej ze złączem EasyAdapt

  • Szybkie i łatwe mocowanie silnika
  • Jednoczęściowe, wytrzymałe złącze zaciskowe z funkcją rozszerzania
  • Najniższe masowe momenty bezwładności dla najwyższej dynamiki
  • Wyważony dla płynnej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
  • Duży wybór średnic i długości wałów silnika
  • Bezbłędne dzięki dokładnemu wyśrodkowaniu silnika
  • W celu zmniejszenia luzu łożysko wału silnika musi mieć konstrukcję bezluzową osiowo

Adapter MF przekładni planetarnej ze złączem FlexiAdapt

  • Szybkie i łatwe mocowanie silnika
  • Wytrzymałe, spawane laserowo sprzęgło mieszkowe z funkcją rozpierania
  • Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje wydłużenie liniowe wału silnika
  • Wał silnika odsprzęgnięty od sił osiowych
  • Wyważony dla płynnej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
  • Duży wybór średnic i długości wałów silnika
  • Bezbłędne dzięki dokładnemu wyśrodkowaniu silnika

Adapter MB przekłądni planetarnej z hamulcem ServoStop

  • Elektrycznie uruchamiany hamulec sprężynowy do pracy na sucho
  • Z bezluzowym sprzęgłem wtykowym (sprzęgło kłowe) do łatwego demontażu silnika podczas hamowania Oś w dowolnej pozycji
  • Monitorowanie wyzwalania elektrycznego w skrzynce zaciskowej adaptera silnika
  • Ręczna kontrola zużycia poprzez sprawdzanie szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
  • Jako pojedynczy hamulec lub razem z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy
  • Ręczne zwalnianie – opcjonalnie ręczny luzownik hamulca
  • Uszczelnienia promieniowe wału FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
  • Cztery otwory spustowe oleju chroniące hamulec przed zanieczyszczeniem olejem w przypadku wycieku
  • Prosty i szybki montaż silnika

Katalogi

443137_en_05_KAT_Zahnstangentriebe.pdf – Katalog liniowych napędów zębatkowych firmy Stober&Antlanta w j.angielskim 

442568_01_mh_einstellplatte_en.pdf – Instrukcja montażu płytki regulacyjnej napędu zębatkowego ZTRSPHME Stober w j.angielskim

442571_01_mh_befestigungswinkel_en.pdf – Instrukcja montażu wspornika montażowego napędu zębatkowego ZTRSPHME Stober w j.angielskim

442455_1_en.pdf442455_de_en_01_BAL_Zahnstangentriebe_Atlanta.pdf – Instrukcja montażu listew zębatych ATLANTA