Planetarne napędy zębatkowe ZTRS-PH-ME

napędy zębatkowe, planetarne napędy zębatkowe, stober ZTRS-PH-ME

Łożyskowane i podparte koła zębate ZTRS z przekładniami planetarnymi PH/PHV i adapterem ME serwosilnika. Moduły koła zębatego 2 – 10. Liczba zębów 15 – 32. Zakres przełożeń przekładni 4:1 – 121:1. Max. siły dynamiczne 16 – 94 kN. Max. prędkości liniowe 0,18 – 4,7 m/s. Luz liniowy 7 – 70 µm. 5 klasa jakości. Opcjonalnie bicie promieniowe ≤ 10 µm, z hamulcem, z serwosilnikiem.

PLANETARNE NAPĘDY ZĘBATKOWE ZTRS-PH-ME FIRMY STOBER

Modułowe koła zębate ZTRS  firmy ATLANTA:

  • Opracowany przez firmę STOBER mocno przykręcony kielich łożyska nośnego z żebrami usztywniającymi na konturze wewnętrznym umożliwia po raz pierwszy pełne wykorzystanie momentu obrotowego przekładni w napędzie zębatkowym – a tym samym również optymalizację gęstości mocy i sztywności.
  • Przy określaniu napędu moment przebicia nie jest już odpowiednią zmienną, ale faktycznie wymaganym momentem obrotowym.
  • ZTRS idealnie nadaje się do stosowania w osiach posuwu obrabiarek, maszyn laserowych oraz wysoce dynamicznych i precyzyjnych systemów manipulacyjnych.
  • 5 klasa jakości uzębienia według DIN3962
  • Uzębienie śrubowe, utwardzone powierzchniowo i szlifowane (lewe 19° 31′ 42″).
  • Odpowiednia zębatka musi mieć konstrukcję prawostronną (19° 31′ 42″), minimalna jakość 5/6, materiał C45, 16MnCr5 hartowane indukcyjnie
  • Opcjonalnie bicie promieniowe zredukowane – 10 µm
  • Zębnik i zębatka: za smarowanie odpowiada klient; polecamy wysokiej jakości smary na bazie oleju syntetycznego, klasa NLGI 0
  • Opcjonalnie z filcowym kołem zębatym do smarowania zębatki

Modułowe listwy zębate ZS:

  • precyzyjne o skośnym uzębieniu 6 klasy jakości,
  • zęby spiralne, hartowane i szlifowane
  • moduły w zakresie wielkości 2 – 6
  • podwójna liczba otworów montażowych co 62,5mm
  • max. siła posuwu 12,6 do 83,1 kN
  • dwie grupy długości 500 i 1000 mm

Właściwości przekładni planetarnych PH-ME/PHV-ME:

  • Wysokowydajne przekładnie serwo o zwiększonej sztywności skrętnej i promieniowej (radialnej)
  • Wał wyjściowy: wał kołnierzowy obrotowy.
  • Precyzyjne – luz obrotowy standardowy lub zredukowany.
  • Brak błędów pozycjonowania – przełożenie przekładni w postaci ułamka.
  • Bezobsługowe – nie wymaganą wymiany oleju, ani konserwacji.
  • Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu, max 59 – 64 dB.
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wejściowy FKM / wyjściowy NBR.
  • Niskie momenty bezwładności.
  • Sztywne łożysko wyjściowe z powodu napięcia wstępnego.
  • Praca ciągła bez dodatkowego chłodzenia.
  • Temperatura otoczenia od 0° C do 40° C (inny zakres temperatur na zapytanie).
  • Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 90 °C.
  • Klasa ochrony IP65.
  • Dowolna pozycja pracy.
  • Syntetyczny olej przekładniowy typu CLP HC ISO VG 150.
  • Jedna warstwa lakieru podkładowego w kolorze RAL7001 lub RA9005.

Wykonania opcjonalne przekładni planetarnych PH-ME/PHV-ME:

  • Wzmocnione łożyskowanie osiowe i radialne wału wyjściowego dla wielkości PH3-PH5.
  • Podwójne uszczelnienie adaptera serwosilnika
  • Uszczelnienie FKM VITON dla wysokich temperatur.
  • Z modułowym kołem zębatym o skośnym uzębieniu.
  • Konstrukcja przeciwwybuchowa zgodnie z dyrektywą ATEX 2014/34/UE.
  • Specjalne oleje dla przemysłu spożywczego na życzenie klienta.
  • Dwie lub więcej lakierów i w dowolnym kolorze RAL.
  • Wykonanie antykorozyjne Washdown.
  • Klasa ochrony IP66.
  • Zmiana ilości oleju przy pracy dwu-kierunkowej w zakresie ruchu od ±20° do ±90°.
  • Cykliczna praca rewersyjna ≤ ± 20° na zamówienie.
  • Bez adaptera – bezpośrednio z serwosilnikami EZ/LM
  • Z hamulcem bezpieczeństwa w adapterze przekładni

Właściwości motoadapterów przekładni Stober

  • Szybkie i łatwe mocowanie każdego serwosilnika
  • Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania
  • Najniższe momenty bezwładności masy dla najwyższej dynamiki pracy
  • Wyważone dla cichej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
  • Szeroki zakres wyboru średnic i długości wałów silników
  • Bezbłędne dopasowane dzięki dokładnemu centrowaniu silnika
  • Silnik można zdemontować w dowolnej pozycji
  • Opcjonalnie podwójne uszczelnienie adaptera dla dużych modeli przekładni
  • Opcjonalnie bez adaptera i sprzęgła – bezpośrednia zabudowa serwosilnika EZ lub LM
  • Aby zmniejszyć luz, łożysko wału silnika musi mieć konstrukcję osiowo pozbawioną luzów

Adapter silnika ze sprzęgłem EasyAdapt (ME/MEL)

  • Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania

Adapter silnika ze sprzęgłem FlexiAdapt (MF):

  • Wytrzymałe, spawane laserowo sprzęgło mieszkowe z funkcją rozprężania
  • Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje rozszerzalność liniową wału silnika
  • Wał silnika oddzielony od sił osiowych

Adapter silnika ServoStop z hamulcem bezpieczeństwa (MB)

Katalogi

443137_en_06_KAT_Zahnstangentriebe.pdf – Katalog przekłądni Stober z napędami zębatkowymi w j.angielskim

Formularz_przekladnie_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwo przekładnie Stober w j.polskim/niemieckim/angielskim