Napędy zębatkowe planetarne ZTRS-PH-ME
Łożyskowane i podparte koła zębate ZTRS z przekładniami planetarnymi PH/PHV-ME i adapterem serwosilnika firmy STOBER. Moduły koła zębatego 2 – 10. Liczba zębów 15 – 32. Zakres przełożeń przekładni 4:1 – 121:1. Siły dynamiczne 16 – 94 kN. Prędkości liniowe 0,18 – 4,7 m/s. Luz liniowy 7 – 70 µm. 5 klasa jakości. Opcjonalnie bicie promieniowe ≤ 10 µm, z hamulcem, z serwosilnikiem, zreukowany luz obrotowy.
NAPĘDY ZĘBATKOWE PLANETARNE ZTRS-PH-ME
Modułowe koła zębate ZTRS napędów zębatkowych:
- Opracowany przez firmę STOBER mocno przykręcony kielich łożyska nośnego z żebrami usztywniającymi na konturze wewnętrznym umożliwia po raz pierwszy pełne wykorzystanie momentu obrotowego przekładni w napędzie zębatkowym – a tym samym również optymalizację gęstości mocy i sztywności.
- Przy określaniu napędu moment przebicia nie jest już odpowiednią zmienną, ale faktycznie wymaganym momentem obrotowym.
- ZTRS idealnie nadaje się do stosowania w osiach posuwu obrabiarek, maszyn laserowych oraz wysoce dynamicznych i precyzyjnych systemów manipulacyjnych.
- 5 klasa jakości uzębienia według DIN3962
- Uzębienie śrubowe, utwardzone powierzchniowo i szlifowane (lewe 19° 31′ 42″).
- Odpowiednia zębatka musi mieć konstrukcję prawostronną (19° 31′ 42″), minimalna jakość 5/6, materiał C45, 16MnCr5 hartowane indukcyjnie
- Opcjonalnie bicie promieniowe zredukowane – 10 µm
- Zębnik i zębatka: za smarowanie odpowiada klient; polecamy wysokiej jakości smary na bazie oleju syntetycznego, klasa NLGI 0
- Opcjonalnie z filcowym kołem zębatym do smarowania zębatki
Modułowe listwy zębate ZS napędów zębatkowych:
- precyzyjne o skośnym uzębieniu 6 klasy jakości,
- zęby spiralne, hartowane i szlifowane
- moduły w zakresie wielkości 2 – 6
- podwójna liczba otworów montażowych co 62,5mm
- max. siła posuwu 12,6 do 83,1 kN
- dwie grupy długości 500 i 1000 mm
Przekładnie planetarne PH-ME/PHV-ME napędów zębatkowych:
- Wysokowydajne przekładnie serwo o zwiększonej sztywności skrętnej i promieniowej (radialnej)
- Wał wyjściowy: wał kołnierzowy obrotowy.
- Precyzyjne – luz obrotowy standardowy lub zredukowany.
- Brak błędów pozycjonowania – przełożenie przekładni w postaci ułamka.
- Bezobsługowe – nie wymaganą wymiany oleju, ani konserwacji.
- Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu, max 59 – 64 dB.
- Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wejściowy FKM / wyjściowy NBR.
- Niskie momenty bezwładności.
- Sztywne łożysko wyjściowe z powodu napięcia wstępnego.
- Praca ciągła bez dodatkowego chłodzenia.
- Temperatura otoczenia od 0° C do 40° C (inny zakres temperatur na zapytanie).
- Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 90 °C.
- Klasa ochrony IP65.
- Dowolna pozycja pracy.
- Syntetyczny olej przekładniowy typu CLP HC ISO VG 150.
- Jedna warstwa lakieru podkładowego w kolorze RAL7001 lub RA9005.
Wykonania opcjonalne przekładni planetarnych PH-ME/PHV-ME:
- Wzmocnione łożyskowanie osiowe i radialne wału wyjściowego dla wielkości PH3-PH5.
- Podwójne uszczelnienie adaptera serwosilnika
- Uszczelnienie FKM VITON dla wysokich temperatur.
- Z modułowym kołem zębatym o skośnym uzębieniu.
- Konstrukcja przeciwwybuchowa zgodnie z dyrektywą ATEX 2014/34/UE.
- Specjalne oleje dla przemysłu spożywczego na życzenie klienta.
- Dwie lub więcej lakierów i w dowolnym kolorze RAL.
- Wykonanie antykorozyjne Washdown.
- Klasa ochrony IP66.
- Zmiana ilości oleju przy pracy dwu-kierunkowej w zakresie ruchu od ±20° do ±90°.
- Cykliczna praca rewersyjna ≤ ± 20° na zamówienie.
- Bez adaptera – bezpośrednio z serwosilnikami EZ/LM
- Z hamulcem bezpieczeństwa w adapterze przekładni
Właściwości motoadapterów przekładni Stober
- Szybkie i łatwe mocowanie każdego serwosilnika
- Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania
- Najniższe momenty bezwładności masy dla najwyższej dynamiki pracy
- Wyważone dla cichej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
- Szeroki zakres wyboru średnic i długości wałów silników
- Bezbłędne dopasowane dzięki dokładnemu centrowaniu silnika
- Silnik można zdemontować w dowolnej pozycji
- Podwójne uszczelnienie adaptera dla dużych modeli przekładni
- Opcjonalnie bez adaptera i sprzęgła – bezpośrednia zabudowa serwosilnika EZ lub LM
- Aby zmniejszyć luz, łożysko wału silnika musi mieć konstrukcję osiowo pozbawioną luzów
EasyAdapt (ME/MEL)
- Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania
FlexiAdapt (MF):
- Wytrzymałe, spawane laserowo sprzęgło mieszkowe z funkcją rozprężania
- Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje rozszerzalność liniową wału silnika
- Wał silnika oddzielony od sił osiowych
Adapter silnika ServoStop z hamulcem bezpieczeństwa (MB)
Katalogi
443137_en_06_KAT_Zahnstangentriebe.pdf – Katalog przekłądni Stober z napędami zębatkowymi w j.angielskim
Formularz_przekladnie_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwo przekładnie Stober w j.polskim/niemieckim/angielskim