Planetarne napędy zębatkowe ZTR-PH-ME
Listwy i koła zębate ZTR z przekładniami planetarnymi PH/PHV i adapterem ME dopasowanym do każdego serwosilnika. Moduły koła zębatego 2 – 6. Liczby zębów 12 – 32. Zakres przełożeń 4:1 – 100:1. Max. siły dynamiczne 5,8 – 67 kN. Max. prędkości liniowe 0,09 – 4,7 m/s. Luz liniowy ≤ 4 – 44 µm. 5 klasa jakości uzębienia. Opcjonalnie z hamulcem, z serwosilnikiem.
PLANETARNE NAPĘDY ZĘBATKOWE ZTR-PH-ME FIRMY STOBER
Modułowe koła zębate ZTR firmy ATLANTA:
- Bardzo precyzyjna i jednocześnie bardzo wydajna seria ZTR charakteryzuje się małymi średnicami zębników, dużą sztywnością liniową i niższymi momentami obrotowymi.
- Śrubowe koła zębate z przyspawanym kołnierzem można łatwo montować i demontować. Seria ZTR nadaje się zatem idealnie do stosowania w osiach posuwu obrabiarek, w których dzwon łożyska nośnego reprezentuje kontur kolizyjny: oznacza to maszyny bramowe, tokarki pionowe i poziome lub centra frezarskie i wiertarskie.
- 5 klasa jakości uzębienia według DIN3962
- Uzębienie śrubowe, utwardzone powierzchniowo i szlifowane (lewe 19° 31′ 42″).
- Odpowiednia zębatka musi mieć konstrukcję prawostronną (19° 31′ 42″), minimalna jakość 5/6, materiał C45, 16MnCr5 hartowane indukcyjnie
- Opcjonalnie bicie promieniowe zredukowane – 10 µm
- Zębnik i zębatka: za smarowanie odpowiada klient; polecamy wysokiej jakości smary na bazie oleju syntetycznego, klasa NLGI 0
Przekładnie planetarne PH firmy STOBER:
- Wysoko wydajne precyzyjne przekładnie planetarne z przykręcanym kołem zębatym ATLANTA
- Precyzyjne – standardowy i zredukowany luz obrotowy
- Precyzyjne – przełożenie w postaci ułamka
- Cichobieżne – skośne uzębienie
- Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju
- Nasmarowane na cały okres eksploatacji
- Dowolna pozycja pracy
- Opcjonalnie wzmocnione łożyskowanie osiowe
- Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie)
- Przekładnie standardowo wypełnione smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150
- Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) ≤ 90 °C
- Klasa ochrony IP65, opcjonalnie IP66
- Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR, opcjonalnie FKM.
- W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
- Obudowa przekładni z żeliwa.
- Opcjonalnie olej mineralny do użytku w przemyśle spożywczym, napojów i farmaceutycznym
- Opcjonalnie bezpośredni montaż serwosilnika firmy STOBER serii EZ/LM bez adaptera i sprzęgła
- Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory na zapytanie)
- Opcjonalnie wykonania kątowe napędów zębatkowych: PH-KX-ME, PH-K-ME
Adapter ME/MEL przekładni planetarnej ze złączem EasyAdapt (ME/MEL)
- Szybkie i łatwe mocowanie silnika
- Jednoczęściowe, wytrzymałe złącze zaciskowe z funkcją rozszerzania
- Najniższe masowe momenty bezwładności dla najwyższej dynamiki
- Wyważony dla płynnej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
- Duży wybór średnic i długości wałów silnika
- Bezbłędne dzięki dokładnemu wyśrodkowaniu silnika
- W celu zmniejszenia luzu łożysko wału silnika musi mieć konstrukcję bezluzową osiowo
Adapter MF przekładni planetarnej PH ze złączem FlexiAdapt
- Szybkie i łatwe mocowanie silnika
- Wytrzymałe, spawane laserowo sprzęgło mieszkowe z funkcją rozpierania
- Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje wydłużenie liniowe wału silnika
- Wał silnika odsprzęgnięty od sił osiowych
- Wyważony dla płynnej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
- Duży wybór średnic i długości wałów silnika
Adapter MB przekładni planetarnej PH z hamulcem ServoSTOP
- Elektrycznie uruchamiany hamulec sprężynowy do pracy na sucho
- Z bezluzowym sprzęgłem wtykowym (sprzęgło kłowe) do łatwego demontażu silnika podczas hamowania Oś w dowolnej pozycji
- Monitorowanie wyzwalania elektrycznego w skrzynce zaciskowej adaptera silnika
- Ręczna kontrola zużycia poprzez sprawdzanie szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
- Jako pojedynczy hamulec lub razem z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy
- Ręczne zwalnianie – opcjonalnie ręczny luzownik hamulca
- Uszczelnienia promieniowe wału FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
- Cztery otwory spustowe oleju chroniące hamulec przed zanieczyszczeniem olejem w przypadku wycieku
- Prosty i szybki montaż silnika
Modułowe listwy zębate ZS:
- precyzyjne o skośnym uzębieniu 6 klasy jakości,
- zęby spiralne, hartowane i szlifowane
- moduły w zakresie wielkości 2 – 6
- podwójna liczba otworów montażowych co 62,5mm
- max. siła posuwu 12,6 do 83,1 kN
- dwie grupy długości 500 i 1000 mm
Katalogi
443137_en_06_KAT_Zahnstangentriebe.pdf – Katalog liniowych napędów zębatkowych firmy Stober w j.angielskim
443392_en_00_BAL_Zahnstangen.pdf – Instrukcja obsługi listew zębatych Stober w j.angielskim