Planetarne napędy zębatkowe ZTR-PH-ME

Koła zębate ZTR i przekładnie planetarne PH z adapterem ME i sprzęgłem dopasowanym do serwosilnika. Moduły koła zębatego 2 – 8. Liczby zębów 12 -32. Zakres przełożeń przekładni 4:1 – 100:1. Max. siły przyspieszeniowe 5,8 – 67 kN. Max. prędkości liniowe 0,09 – 4,7 m/s. Luz liniowy 4 – 44 µm. 5 klasa jakości.
PLANETARNE NAPĘDY ZĘBATKOWE ZTR-PH-ME FIRMY STOBER
Wysokowydajne, precyzyjne przekładnie planetarne z przykręcanym kołem zębatym
Modułowe koła zębate ZTR firmy ATLANTA:
- Bardzo precyzyjna i jednocześnie bardzo wydajna seria ZTR charakteryzuje się małymi średnicami zębników, dużą sztywnością liniową i niższymi momentami obrotowymi.
- Śrubowe koła zębate z przyspawanym kołnierzem można łatwo montować i demontować. Seria ZTR nadaje się zatem idealnie do stosowania w osiach posuwu obrabiarek, w których dzwon łożyska nośnego reprezentuje kontur kolizyjny: oznacza to maszyny bramowe, tokarki pionowe i poziome lub centra frezarskie i wiertarskie.
- 5 klasa jakości uzębienia według DIN3962
- Uzębienie śrubowe, utwardzone powierzchniowo i szlifowane (lewe 19° 31′ 42″).
- Odpowiednia zębatka musi mieć konstrukcję prawostronną (19° 31′ 42″), minimalna jakość 5/6, materiał C45, 16MnCr5 hartowane indukcyjnie
- Opcjonalnie bicie promieniowe zredukowane – 10 µm
- Zębnik i zębatka: za smarowanie odpowiada klient; polecamy wysokiej jakości smary na bazie oleju syntetycznego, klasa NLGI 0
Przekładnie planetarne PH/PHV firmy STOBER:
- Wysoko wydajne precyzyjne przekładnie planetarne z przykręcanym kołem zębatym ATLANTA
- Precyzyjne – standardowy i zredukowany luz obrotowy
- Precyzyjne – przełożenie w postaci ułamka
- Cichobieżne – skośne uzębienie
- Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju
- Nasmarowane na cały okres eksploatacji
- Dowolna pozycja pracy
- Opcjonalnie wzmocnione łożyskowanie osiowe
- Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie)
- Przekładnie standardowo wypełnione smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150
- Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) ≤ 90 °C
- Klasa ochrony IP65, opcjonalnie IP66
- Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR, opcjonalnie FKM.
- W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
- Obudowa przekładni z żeliwa.
- Opcjonalnie olej mineralny do użytku w przemyśle spożywczym, napojów i farmaceutycznym
- Opcjonalnie bezpośredni montaż serwosilnika firmy STOBER serii EZ/LM bez adaptera i sprzęgła
- Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory na zapytanie)
- Opcjonalnie wykonania kątowe napędów zębatkowych: PH-KX-ME, PH-K-ME
Adapter serwosilnika ze złączem EasyAdapt (ME/MEL)
- Szybkie i łatwe mocowanie silnika
- Jednoczęściowe, wytrzymałe złącze zaciskowe z funkcją rozszerzania
- Najniższe masowe momenty bezwładności dla najwyższej dynamiki
- Wyważony dla płynnej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
- Duży wybór średnic i długości wałów silnika
- Bezbłędne dzięki dokładnemu wyśrodkowaniu silnika
- W celu zmniejszenia luzu łożysko wału silnika musi mieć konstrukcję bezluzową osiowo
Adapter serwosilnika ze złączem FlexiAdapt (MF)
• Szybkie i łatwe mocowanie silnika
• Wytrzymałe, spawane laserowo sprzęgło mieszkowe z funkcją rozpierania
• Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje wydłużenie liniowe wału silnika
• Wał silnika odsprzęgnięty od sił osiowych
• Wyważony dla płynnej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
• Duży wybór średnic i długości wałów silnika
Adapter serwosilnika z hamulcem ServoSTOP (MB)
- Elektrycznie uruchamiany hamulec sprężynowy do pracy na sucho
- Z bezluzowym sprzęgłem wtykowym (sprzęgło kłowe) do łatwego demontażu silnika podczas hamowania Oś w dowolnej pozycji
- Monitorowanie wyzwalania elektrycznego w skrzynce zaciskowej adaptera silnika
- Ręczna kontrola zużycia poprzez sprawdzanie szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
- Jako pojedynczy hamulec lub razem z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy
- Ręczne zwalnianie – opcjonalnie ręczny luzownik hamulca
- Uszczelnienia promieniowe wału FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
- Cztery otwory spustowe oleju chroniące hamulec przed zanieczyszczeniem olejem w przypadku wycieku
- Prosty i szybki montaż silnika
Katalogi
443137_en_05_KAT_Zahnstangentriebe.pdf – Katalog liniowych napędów zębatkowych firmy Stober&Antlanta w j.angielskim
442568_01_mh_einstellplatte_en.pdf – Instrukcja montażu przekładni Stober z kołem zębatym Atlanta poprzez płytę regulacyjną do zębatki
442762_en_02_mh_perma.pdf – Instrukcja montażu automatycznego systemu smarowania zębnika i zębatki
442455_de_en_01_BAL_Zahnstangentriebe_Atlanta.pdf – Instrukcja montażu listew zębatych ATLANTA