Planetarne napędy zębatkowe ZTR-PH-ME

Koła zębate ZTR i przekładnie planetarne PH z adapterem ME i sprzęgłem dopasowanym do serwosilnika. Moduły koła zębatego 2 – 8. Liczby zębów 12 -32. Zakres przełożeń przekładni 4:1 – 100:1. Max. siły przyspieszeniowe 5,8 – 67 kN. Max. prędkości liniowe 0,09 – 4,7 m/s. Luz liniowy 4 – 44 µm. 5 klasa jakości.

PLANETARNE NAPĘDY ZĘBATKOWE ZTR-PH-ME FIRMY STOBER

Wysokowydajne, precyzyjne przekładnie planetarne z przykręcanym kołem zębatym

Modułowe koła zębate ZTR firmy ATLANTA:

  • Bardzo precyzyjna i jednocześnie bardzo wydajna seria ZTR charakteryzuje się małymi średnicami zębników, dużą sztywnością liniową i niższymi momentami obrotowymi.
  • Śrubowe koła zębate z przyspawanym kołnierzem można łatwo montować i demontować. Seria ZTR nadaje się zatem idealnie do stosowania w osiach posuwu obrabiarek, w których dzwon łożyska nośnego reprezentuje kontur kolizyjny: oznacza to maszyny bramowe, tokarki pionowe i poziome lub centra frezarskie i wiertarskie.
  • 5 klasa jakości uzębienia według DIN3962
  • Uzębienie śrubowe, utwardzone powierzchniowo i szlifowane (lewe 19° 31′ 42″).
  • Odpowiednia zębatka musi mieć konstrukcję prawostronną (19° 31′ 42″), minimalna jakość 5/6, materiał C45, 16MnCr5 hartowane indukcyjnie
  • Opcjonalnie bicie promieniowe zredukowane – 10 µm
  • Zębnik i zębatka: za smarowanie odpowiada klient; polecamy wysokiej jakości smary na bazie oleju syntetycznego, klasa NLGI 0

Przekładnie planetarne PH/PHV firmy STOBER:

  • Wysoko wydajne precyzyjne przekładnie planetarne z przykręcanym kołem zębatym ATLANTA
  • Precyzyjne – standardowy i zredukowany luz obrotowy
  • Precyzyjne – przełożenie w postaci ułamka
  • Cichobieżne – skośne uzębienie
  • Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju
  • Nasmarowane na cały okres eksploatacji
  • Dowolna pozycja pracy
  • Opcjonalnie wzmocnione łożyskowanie osiowe
  • Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie)
  • Przekładnie standardowo wypełnione smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150
  • Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) ≤ 90 °C
  • Klasa ochrony IP65, opcjonalnie IP66
  • Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR, opcjonalnie FKM.
  • W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
  • Obudowa przekładni z żeliwa.
  • Opcjonalnie olej mineralny do użytku w przemyśle spożywczym, napojów i farmaceutycznym
  • Opcjonalnie bezpośredni montaż serwosilnika firmy STOBER serii EZ/LM bez adaptera i sprzęgła
  • Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory na zapytanie)
  • Opcjonalnie wykonania kątowe napędów zębatkowych: PH-KX-ME, PH-K-ME

Adapter serwosilnika ze złączem EasyAdapt (ME/MEL)

  • Szybkie i łatwe mocowanie silnika
  • Jednoczęściowe, wytrzymałe złącze zaciskowe z funkcją rozszerzania
  • Najniższe masowe momenty bezwładności dla najwyższej dynamiki
  • Wyważony dla płynnej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
  • Duży wybór średnic i długości wałów silnika
  • Bezbłędne dzięki dokładnemu wyśrodkowaniu silnika
  • W celu zmniejszenia luzu łożysko wału silnika musi mieć konstrukcję bezluzową osiowo

Adapter serwosilnika ze złączem FlexiAdapt (MF)

• Szybkie i łatwe mocowanie silnika
• Wytrzymałe, spawane laserowo sprzęgło mieszkowe z funkcją rozpierania
• Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje wydłużenie liniowe wału silnika
• Wał silnika odsprzęgnięty od sił osiowych
• Wyważony dla płynnej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
• Duży wybór średnic i długości wałów silnika

Adapter serwosilnika z hamulcem ServoSTOP (MB)

  • Elektrycznie uruchamiany hamulec sprężynowy do pracy na sucho
  • Z bezluzowym sprzęgłem wtykowym (sprzęgło kłowe) do łatwego demontażu silnika podczas hamowania Oś w dowolnej pozycji
  • Monitorowanie wyzwalania elektrycznego w skrzynce zaciskowej adaptera silnika
  • Ręczna kontrola zużycia poprzez sprawdzanie szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
  • Jako pojedynczy hamulec lub razem z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy
  • Ręczne zwalnianie – opcjonalnie ręczny luzownik hamulca
  • Uszczelnienia promieniowe wału FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
  • Cztery otwory spustowe oleju chroniące hamulec przed zanieczyszczeniem olejem w przypadku wycieku
  • Prosty i szybki montaż silnika

Katalogi

443137_en_05_KAT_Zahnstangentriebe.pdf – Katalog liniowych napędów zębatkowych firmy Stober&Antlanta w j.angielskim

442568_01_mh_einstellplatte_en.pdf – Instrukcja montażu przekładni Stober z kołem zębatym Atlanta poprzez płytę regulacyjną do zębatki

442762_en_02_mh_perma.pdf – Instrukcja montażu automatycznego systemu smarowania zębnika i zębatki

442455_de_en_01_BAL_Zahnstangentriebe_Atlanta.pdf – Instrukcja montażu listew zębatych ATLANTA