Planetarne napędy zębatkowe ZTR-PH-ME

napędy zębatkowe, planetarne napędy zębatkowe, stober ztr-ph-me

Listwy i koła zębate ZTR z przekładniami planetarnymi PH/PHV i adapterem ME dopasowanym do każdego serwosilnika. Moduły koła zębatego 2 – 6. Liczby zębów 12 – 32. Zakres przełożeń 4:1 – 100:1. Max. siły dynamiczne 5,8 – 67 kN. Max. prędkości liniowe 0,09 – 4,7 m/s. Luz liniowy 4 – 44 µm. 5 klasa jakości uzębienia. Opcjonalnie z hamulcem, z serwosilnikiem.

PLANETARNE NAPĘDY ZĘBATKOWE ZTR-PH-ME FIRMY STOBER

Modułowe koła zębate ZTR firmy ATLANTA:

  • Bardzo precyzyjna i jednocześnie bardzo wydajna seria ZTR charakteryzuje się małymi średnicami zębników, dużą sztywnością liniową i niższymi momentami obrotowymi.
  • Śrubowe koła zębate z przyspawanym kołnierzem można łatwo montować i demontować. Seria ZTR nadaje się zatem idealnie do stosowania w osiach posuwu obrabiarek, w których dzwon łożyska nośnego reprezentuje kontur kolizyjny: oznacza to maszyny bramowe, tokarki pionowe i poziome lub centra frezarskie i wiertarskie.
  • 5 klasa jakości uzębienia według DIN3962
  • Uzębienie śrubowe, utwardzone powierzchniowo i szlifowane (lewe 19° 31′ 42″).
  • Odpowiednia zębatka musi mieć konstrukcję prawostronną (19° 31′ 42″), minimalna jakość 5/6, materiał C45, 16MnCr5 hartowane indukcyjnie
  • Opcjonalnie bicie promieniowe zredukowane – 10 µm
  • Zębnik i zębatka: za smarowanie odpowiada klient; polecamy wysokiej jakości smary na bazie oleju syntetycznego, klasa NLGI 0

Przekładnie planetarne PH firmy STOBER:

  • Wysoko wydajne precyzyjne przekładnie planetarne z przykręcanym kołem zębatym ATLANTA
  • Precyzyjne – standardowy i zredukowany luz obrotowy
  • Precyzyjne – przełożenie w postaci ułamka
  • Cichobieżne – skośne uzębienie
  • Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju
  • Nasmarowane na cały okres eksploatacji
  • Dowolna pozycja pracy
  • Opcjonalnie wzmocnione łożyskowanie osiowe
  • Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie)
  • Przekładnie standardowo wypełnione smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150
  • Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) ≤ 90 °C
  • Klasa ochrony IP65, opcjonalnie IP66
  • Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR, opcjonalnie FKM.
  • W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
  • Obudowa przekładni z żeliwa.
  • Opcjonalnie olej mineralny do użytku w przemyśle spożywczym, napojów i farmaceutycznym
  • Opcjonalnie bezpośredni montaż serwosilnika firmy STOBER serii EZ/LM bez adaptera i sprzęgła
  • Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory na zapytanie)
  • Opcjonalnie wykonania kątowe napędów zębatkowych: PH-KX-ME, PH-K-ME

Adapter ME/MEL przekładni planetarnej ze złączem EasyAdapt (ME/MEL)

  • Szybkie i łatwe mocowanie silnika
  • Jednoczęściowe, wytrzymałe złącze zaciskowe z funkcją rozszerzania
  • Najniższe masowe momenty bezwładności dla najwyższej dynamiki
  • Wyważony dla płynnej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
  • Duży wybór średnic i długości wałów silnika
  • Bezbłędne dzięki dokładnemu wyśrodkowaniu silnika
  • W celu zmniejszenia luzu łożysko wału silnika musi mieć konstrukcję bezluzową osiowo

Adapter MF przekładni planetarnej PH ze złączem FlexiAdapt

  • Szybkie i łatwe mocowanie silnika
  • Wytrzymałe, spawane laserowo sprzęgło mieszkowe z funkcją rozpierania
  • Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje wydłużenie liniowe wału silnika
  • Wał silnika odsprzęgnięty od sił osiowych
  • Wyważony dla płynnej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
  • Duży wybór średnic i długości wałów silnika

Adapter MB przekładni planetarnej PH z hamulcem ServoSTOP

  • Elektrycznie uruchamiany hamulec sprężynowy do pracy na sucho
  • Z bezluzowym sprzęgłem wtykowym (sprzęgło kłowe) do łatwego demontażu silnika podczas hamowania Oś w dowolnej pozycji
  • Monitorowanie wyzwalania elektrycznego w skrzynce zaciskowej adaptera silnika
  • Ręczna kontrola zużycia poprzez sprawdzanie szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
  • Jako pojedynczy hamulec lub razem z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy
  • Ręczne zwalnianie – opcjonalnie ręczny luzownik hamulca
  • Uszczelnienia promieniowe wału FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
  • Cztery otwory spustowe oleju chroniące hamulec przed zanieczyszczeniem olejem w przypadku wycieku
  • Prosty i szybki montaż silnika

Modułowe listwy zębate ZS:

  • precyzyjne o skośnym uzębieniu 6 klasy jakości,
  • zęby spiralne, hartowane i szlifowane
  • moduły w zakresie wielkości 2 – 6
  • podwójna liczba otworów montażowych co 62,5mm
  • max. siła posuwu 12,6 do 83,1 kN
  • dwie grupy długości 500 i 1000 mm

Katalogi

443137_en_06_KAT_Zahnstangentriebe.pdf – Katalog liniowych napędów zębatkowych firmy Stober w j.angielskim

443392_en_00_BAL_Zahnstangen.pdf – Instrukcja obsługi listew zębatych Stober w j.angielskim