Napęd zębatkowy ZTR-PH-ME planetarny

napędy zębatkowe, planetarne napędy zębatkowe, stober ztr-ph-me

Modułowa listwa i koło zębate ZTR z przekładnią planetarną precyzyjną PH/PHV i adapterem ME. Moduły koła zębatego 2 – 6. Liczby zębów 12 – 32. Zakres przełożeń 4:1 – 100:1. Siły posuwu max. 5,8 – 67 kN. Prędkości liniowe max. 0,09 – 4,7 m/s. Luz liniowy 4 – 44 µm. 5 klasa jakości uzębienia. Napęd zębatkowy opcjonalnie ze zredukowanym luzem liniowym, hamulcem bezpieczeństwa, serwosilnikiem EZ / LM w bezpośredniej zabudowie bez adaptera i sprzęgła.

Napęd zębatkowy ZTR-PH-ME planetarny

Modułowe koła zębate ZTR

  • Bardzo precyzyjna i jednocześnie bardzo wydajna seria ZTR charakteryzuje się małymi średnicami zębników, dużą sztywnością liniową i niższymi momentami obrotowymi.
  • Śrubowe koła zębate z przyspawanym kołnierzem można łatwo montować i demontować. Seria ZTR nadaje się zatem idealnie do stosowania w osiach posuwu obrabiarek, w których dzwon łożyska nośnego reprezentuje kontur kolizyjny: oznacza to maszyny bramowe, tokarki pionowe i poziome lub centra frezarskie i wiertarskie.
  • 5 klasa jakości uzębienia według DIN3962
  • Uzębienie śrubowe, utwardzone powierzchniowo i szlifowane (lewe 19° 31′ 42″).
  • Odpowiednia zębatka musi mieć konstrukcję prawostronną (19° 31′ 42″), minimalna jakość 5/6, materiał C45, 16MnCr5 hartowane indukcyjnie
  • Opcjonalnie bicie promieniowe zredukowane – 10 µm
  • Zębnik i zębatka: za smarowanie odpowiada klient; polecamy wysokiej jakości smary na bazie oleju syntetycznego, klasa NLGI 0

Modułowe listwy zębate ZS

  • precyzyjne o skośnym uzębieniu
  • 6 klasy jakości uzębienia zgodna z DIN 3962-1,
  • zęby spiralne, hartowane i szlifowane
  • moduły w zakresie wielkości 2 – 6
  • podwójna liczba otworów montażowych co 62,5mm
  • max. siła posuwu 12,6 do 83,1 kN
  • dwie grupy długości 500 i 1000 mm

    Właściwości przekładni planetarnych PH

    • Wysokowydajne przekładnie serwo o zwiększonej sztywności skrętnej i promieniowej (radialnej)
    • Precyzyjne – luz obrotowy standardowy lub zredukowany.
    • Brak błędów pozycjonowania – przełożenie przekładni w postaci ułamka.
    • Bezobsługowe – nie wymaganą wymiany oleju, ani konserwacji.
    • Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu, max 59 – 64 dB.
    • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wejściowy FKM / wyjściowy NBR.
    • Niskie momenty bezwładności.
    • Sztywne łożysko wyjściowe z powodu napięcia wstępnego.
    • Praca ciągła bez dodatkowego chłodzenia.
    • Temperatura otoczenia od 0° C do 40° C (inny zakres temperatur na zapytanie).
    • Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 90 °C.
    • Klasa ochrony IP65.
    • Dowolna pozycja pracy.
    • Syntetyczny olej przekładniowy typu CLP HC ISO VG 150.
    • Jedna warstwa lakieru podkładowego w kolorze RAL7001 lub RA9005.

    Wykonania opcjonalne przekładni planetarnych PH

    • Wzmocnione łożyskowanie osiowe i radialne wału wyjściowego dla wielkości PH3-PH5.
    • Podwójne uszczelnienie adaptera serwosilnika
    • Uszczelnienie FKM VITON dla wysokich temperatur.
    • Z modułowym kołem zębatym o skośnym uzębieniu.
    • Konstrukcja przeciwwybuchowa zgodnie z dyrektywą ATEX 2014/34/UE.
    • Specjalne oleje dla przemysłu spożywczego na życzenie klienta.
    • Dwie lub więcej lakierów i w dowolnym kolorze RAL.
    • Wykonanie antykorozyjne Washdown.
    • Klasa ochrony IP66.
    • Zmiana ilości oleju przy pracy dwu-kierunkowej w zakresie ruchu od ±20° do ±90°.
    • Cykliczna praca rewersyjna ≤ ± 20° na zamówienie.
    • Bez adaptera – bezpośrednio z serwosilnikami EZ/LM
    • Z hamulcem bezpieczeństwa w adapterze przekładni

    Właściwości adapterów napędów zębatkowych ZTR-PH-ME

    • Szybkie i łatwe mocowanie każdego serwosilnika
    • Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania
    • Najniższe momenty bezwładności masy dla najwyższej dynamiki pracy
    • Wyważone dla cichej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
    • Szeroki zakres wyboru średnic i długości wałów silników
    • Bezbłędne dopasowane dzięki dokładnemu centrowaniu silnika
    • Silnik można zdemontować w dowolnej pozycji
    • Podwójne uszczelnienie adaptera dla dużych modeli przekładni
    • Opcjonalnie bez adaptera i sprzęgła – bezpośrednia zabudowa serwosilnika EZ lub LM
    • Aby zmniejszyć luz, łożysko wału silnika musi mieć konstrukcję osiowo pozbawioną luzów

    EasyAdapt (ME/MEL)

    • Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania

    FlexiAdapt (MF):

    • Wytrzymałe, spawane laserowo sprzęgło mieszkowe z funkcją rozprężania
    • Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje rozszerzalność liniową wału silnika
    • Wał silnika oddzielony od sił osiowych

    Adapter silnika ServoStop z hamulcem bezpieczeństwa (MB)

    Katalogi

    443137_en_07_KAT_Zahnstangentriebe.pdf – Katalog napędów zębatkowych Stober w j.angielskim

    Formularz_przekladnie_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwo przekładnie Stober w j.polskim/niemieckim/angielskim