Serwonapędy kątowe K-MB-EZ z 2-hamulcami
Przekładnia kątowa, stożkowa K z adapterem MB, serwosilnikiem EZ i dwoma hamulcami bezpieczeństwa ServoSTOP STOBER. Zakres przełożeń 4:1 – 97:1. Momenty znamionowe hamulca 8 – 100 Nm. Max. momenty dynamiczne 62 – 7 700 Nm. Luz obrotowy 1,5 – 12 arcmin. Sprawność 96 – 97 %. Opcjonalnie z wentylatorem, jednokablowym serwosilnikiem, ręcznym luzownikiem hamulca, ze zredukowanym luzem obrotowym, serwonapędem SDS5000/SD6.
Przekładnie kątowe stożkowe K:
- Precyzyjne – do wyboru standardowy lub zredukowany luz obrotowy.
- Przełożenie w postaci ułamka – brak błędów pozycjonowania.
- Cichobieżne – skośne uzębienie.
- Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju.
- Nasmarowane na cały okres eksploatacji.
- Pozycja pracy do określenia przy zamówieniu.
- Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie).
- Wypełnione smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150.
- Opcjonalnie olej mineralny do użytku w przemyśle spożywczym, napojów i farmaceutycznym.
- Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) ≤ 80 °C.
- Klasa ochrony IP65, opcjonalnie IP66.
- Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR, opcjonalnie FKM.
- W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
- Wzmocnione łożysko wyjściowe dla przekładnie K5 – K8.
- Obudowa przekładni z żeliwa.
- Możliwy bezpośredni montaż serwosilnika firmy STOBER serii EZ/LM bez adaptera, sprzęgła i podwójnego hamulca.
- Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory na zapytanie.
Formy wałów wyjściowych przekładni kątowych stożkowych K:
- A – wał drążony z wpustem (opcjonalnie z osłoną),
- V – pełny wał z klinem,
- V2 – pełny wał z klinem z dwóch stron
- S – wał drążony gładki z pierścieniem zaciskowym (opcjonalnie z osłoną).
Różne mocowania przekładni kątowych stożkowych K:
G: otwory gwintowane, N: łapy; F: kołnierz okrągły; D: ramię reakcyjne.
Adapter serwosilnika (MB) z hamulcem ServoSTOP
- Hamulec prądu spoczynkowego jest zintegrowany z adapterem silnika.
- Posiada funkcję hamulca trzymającego.
- Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
- Może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
- Uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
- Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
- Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
- Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza.
- Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi.
- Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku.
- System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1.
- Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia).
- W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
- Zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
- Złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
- Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.
Serwosilniki EZ
- Elektryczne silniki synchroniczne z magnesami trwałymi.
- Obrotowe złącza wtykowe z szybką blokadą.
- Praca w zakresie temperatur otoczenia od -15° C do +40° C.
- Standardowo w klasie ochrony IP56, opcjonalnie IP66.
- Klasa temperaturowa F (155°C).
- Elektroniczna tabliczka znamionowa dla szybkiego rozpoznania parametrów serwosilnika.
- Łożysko toczne z dożywotnim smarowaniem i uszczelnieniem bezdotykowym.
- Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM VITON.
- Bicie promieniowe i osiowe standardowo w klasie tolerancji zgodnie z IEC 60072-1.
- Wartości dopuszczalne poziomu hałasu zgodnie z normą EN 60034-9.
- Nie nadają się do stosowania w strefach zagrożonych wybuchem.
- Certyfikaty CE, UKCA, opcjonalnie cURus.
- Zintegrowany termistor PTC, opcjonalnie czujnik temperatury PT1000.
- W kolorze czarnym RAL9005, opcjonalnie każdy kolor RAL.
- Opcjonalnie eliminacja refowania w przypadku wieloobrotowych enkoderów absolutnych Multiturn.
- Z wentylatorem zewnętrznym dla wyższej temperatury otoczenia, zwiększenia mocy ciągłej lub o 30% większego momentu obrotowego.
- Z elektromagnetycznym hamulcem bezpieczeństwa 24VDC.
Enkodery w serwosilnikch EZ:
- resolwer
- enkoder absolutny EnDAT 2.1/2.2, indukcyjne / optyczne, Multiturn / Singleturn
- opcjonalnie jednokablowe rozwiązanie OCS z enkoderem absolutnym EnDat 3.0 – EQI 1131- dla max. długości kabla 100mb
Współpraca serwosilników EZ z serwonapędami:
Katalogi
443311_en_02_KAT_Synchron-Servogetriebemotoren_MBEZ.pdf – Katalog serwomotoreduktorów z podwójnym hamulcem bezpieczeństwa firmy STOBER w j.angielskim
serwomotoreduktory_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwomotoreduktory firmy Stober w j.polskim/angielskim/niemieckim