Serwonapędy kątowe PHK-MB-EZ z 2-hamulcami

Przekładnia planetarna kątowa PHK z adapterem MB, serwosilnikiem EZ i 2-hamulcami bapieczeństwa ServoSTOP STOBER. Zakres przełożeń 16:1 – 457:1. Momenty statyczne hamulca 8 – 72 Nm. Max. momenty przyspieszeniowe 238 – 7 500 Nm. Luz  obrotowy 1,5 – 4,5 arcmin. Sprawność 94 %. Opcjonalnie wentylator, jednokablowy serwosilnik, ręczny luzownik hamulca, zredukowany luz obrotowy, serwonapęd SDS5000/SD6.

SERWONAPĘDY KĄTOWE PHK-MB-EZ Z 2-HAMULCAMI

    Kątowe przekładnie planetarne PHK:

    • Precyzyjne – do wyboru standardowy lub zredukowany luz obrotowy.
    • Przełożenie w postaci ułamka – brak błędów pozycjonowania.
    • Cichobieżne – skośne uzębienie.
    • Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju.
    • Nasmarowane na cały okres eksploatacji.
    • Pozycja pracy do określenia przy zamówieniu.
    • Forma wały wyjściowego: wał kołnierzowy, obrotowy.
    • Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie).
    • Wypełnione smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150.
    • Olej mineralny do użytku w przemyśle spożywczym, napojów i farmaceutycznym na życzenie.
    • Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) 80 °C.
    • Klasa ochrony IP65, opcjonalnie IP66.
    • Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR, opcjonalnie FKM.
    • W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
    • Opcjonalnie wzmocnione łożyskowanie wyjściowe
    • Obudowa przekładni z żeliwa.
    • Na życzenie bezpośredni montaż serwosilnika firmy STOBER serii EZ/LM bez adaptera, sprzęgła i hamulca.
    • Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory na zapytanie).

    Adapter serwosilnika (MB) z hamulcem ServoSTOP

    • Hamulec prądu spoczynkowego jest zintegrowany z adapterem silnika.
    • Posiada funkcję hamulca trzymającego.
    • Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
    • Może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
    • Uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
    • Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
    • Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
    • Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza.
    • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi.
    • Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku.
    • System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1.
    • Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia).
    • W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
    • Zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
    • Złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
    • Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.

    Serwosilniki EZ

    • Elektryczne silniki synchroniczne z magnesami trwałymi.
    • Obrotowe złącza wtykowe z szybką blokadą.
    • Praca w zakresie temperatur otoczenia od -15° C do +40° C.
    • Standardowo w klasie ochrony IP56, opcjonalnie IP66.
    • Klasa temperaturowa F (155°C).
    • Elektroniczna tabliczka znamionowa dla szybkiego rozpoznania parametrów serwosilnika.
    • Łożysko toczne z dożywotnim smarowaniem i uszczelnieniem bezdotykowym.
    • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM VITON.
    • Bicie promieniowe i osiowe standardowo w klasie tolerancji zgodnie z IEC 60072-1.
    • Wartości dopuszczalne poziomu hałasu zgodnie z normą EN 60034-9.
    • Nie nadają się do stosowania w strefach zagrożonych wybuchem.
    • Certyfikaty CE, UKCA, opcjonalnie cURus.
    • Zintegrowany termistor PTC, opcjonalnie czujnik temperatury PT1000.
    • W kolorze czarnym RAL9005, opcjonalnie każdy kolor RAL.
    • Opcjonalnie eliminacja refowania w przypadku wieloobrotowych enkoderów absolutnych Multiturn.
    • Z wentylatorem zewnętrznym dla wyższej temperatury otoczenia, zwiększenia mocy ciągłej lub o 30% większego momentu obrotowego.
    • Z elektromagnetycznym hamulcem bezpieczeństwa 24VDC.

    Enkodery w serwosilnikch EZ:

    • resolwer
    • enkoder absolutny EnDAT 2.1/2.2, indukcyjne / optyczne, Multiturn / Singleturn
    • opcjonalnie jednokablowe rozwiązanie OCS z enkoderem absolutnym EnDat 3.0 – EQI 1131- dla max. długości kabla 100mb

    Współpraca serwosilników EZ z serwonapędami:

    • SDS5000, MDS5000, SI6 / SC6, SD6 firmy STOBER
    • Acopos firmy B&R
    • AX5000 firmy Beckhoff
    • AKD, S300, S400, S600 firmy KOLLMORGEN
    • Sinamics S120 firmy SIEMENS
    • Bosh Rexroth
    • Allen-Bradley

    Katalogi

    443311_en_02_KAT_Synchron-Servogetriebemotoren_MBEZ.pdf – Katalog serwomotoreduktorów z podwójnym hamulcem bezpieczeństwa firmy STOBER w j.angielskim

    serwomotoreduktory_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwomotoreduktory firmy Stober w j.polskim/angielskim/niemieckim