Przekładnia planetarna kątowa PK-MB z hamulcem

Przekładnia planetarna kątowa PK z hamulcem bezpieczeństwa w adapterze MB. Szeroki zakres przełożeń: 12:1 – 390:1. Momenty obrotowe 200 – 3 105 Nm. Momenty znamionowe hamulca 8 – 100 Nm. Luz obrotowy 1,5 – 5,0 arcmin. Sprawność 94 %. Bezpieczne hamowanie w przypadku braku zasilania. Opcjonalnie ręczny luzownik hamulca, zredukowany luz obrotowy, listwa i koło zębate, serwosilnik.

Przekładnia planetarna kątowa PK-MB z hamulcem

Właściwości przekładni planetarnych kątowych PK-MB z hamulcem

  • Precyzyjna, kątowa przekładnia planetarna z przekładnią zębatą walcową i zintegrowanym hamulcem
  • Wał wyjściowy: pełny gładki wał lub pełny wał z klinem
  • Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu
  • Precyzyjne – przełożenia w postaci ułamka, brak błędów pozycjonowania
  • Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju ani konserwacji
  • Standardowy lub opcjonalnie zredukowany luz obrotowy przekładni
  • Opcjonalnie wzmocnione łożyskowanie wyjściowe: osiowe i radialne przekładni planetarnej
  • Praca ciągła bez dodatkowego chłodzenia
  • Standardowa temperatura otoczenia w zakresie 0 °C to 40 °C (inny zakres na zapytanie)
  • Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 90 °C
  • Pierścienie uszczelnienia wału promieniowego na wyjściu wykonanym z NBR lub FKM
  • Podczas zapytania i zamówienia należy ustalić pozycje pracy
  • Sztywne łożyska wyjściowe z powodu naprężenia wstępnego
  • Wypełnione są odpowiednią ilością oleju zależną od pozycji pracy
  • Lakierowane 1 warstwą lakieru podkładowego RAL9005, 
  • Obudowa żeliwna

Opcjonalne wykonania przekładni planetarnych kątowych PK-MB z hamulcami

  • Ręczny luzownik hamulca
  • Zredukowany luz obrotowy
  • Klasa ochrony IP66
  • Uszczelnienie FKM Viton
  • Wiele warstw lakieru i kolory RAL na zapytanie
  • Listwa i koło zębate czyli napęd zębatkowy
  • Serwosilnik EZ / LM firmy Stober
  • Serwomotoreduktor planetarny PK-MB-EZ z dwoma hamulcami bezpieczeństwa

Właściwości adapterów MB przekładni planetarnych kątowych PK

  • Hamulec prądu spoczynkowego jest zintegrowany z adapterem silnika.
  • Posiada funkcję hamulca trzymającego.
  • Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
  • Hamulec może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
  • Hamulec sprężynowy uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
  • Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
  • Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
  • Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
  • Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku
  • System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1
  • Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia)
  • W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
  • Hamulec jest zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
  • Standardowo złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
  • Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.

Katalogi

443234_en_02_KAT_ServoStop.pdf – Katalog ServoSTOP przekładni firmy Stober z hamulcami w adapterze MB serwosilnika w j.angielskim

Formularz_przekladnie_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwo przekładnie Stober w j.polskim/niemieckim/angielskim