Elektryczne silniki asynchroniczne HEW

silniki elektryczne, silniki 3-fazowe

Elektryczne silniki asynchroniczne firmy HEW, 3-fazowe, 1-fazowe, reluktancyjne, z wirującym polem magnetycznym, zanurzeniowe, hamulcowe. W zakresie mocy 0,12 – 30,0 kW. W obudowie aluminioweJ lub żeliwnej. W standardzie IEC. Szeroki zakres rozmiarów od 63 do 180. Do wyboru mocowanie kołnierzowe lub na łapach. Opcjonalnie z enkoderem, hamulcem, wentylatorem, grzałkami, czujnikami temperatury, falownikiem itp.

Elektryczne silniki asynchroniczne HEW

  • Standardowe silniki trójfazowe
  • Standardowe silniki trójfazowe z przełączaniem biegunów
  • Standardowe silniki trójfazowe z przełączaniem biegunów do napędów wentylatorów
  • Silniki reluktancyjne
  • Silniki jednofazowe
  • Silniki hamulcowe
  • Silniki z wirującym polem magnetycznym
  • Silniki zanurzeniowe
  • Silniki higieniczne
  • Silniki trójfazowe zabezpieczone przed wybuchem do stosowania w strefie 2
  • Silniki trójfazowe zabezpieczone przed wybuchem (hamulcowe) do stosowania w strefie 22
  • Silniki trójfazowe zabezpieczone przed wybuchem (patrz katalog, sekcja Silniki serii DEx zabezpieczone przed wybuchem)
  • Silniki trójfazowe zabezpieczone przed wybuchem (patrz katalog, sekcja Silniki serii DEx zabezpieczone przed wybuchem)
  • Silniki zmiennobiegunowe, o zmiennej prędkości, z systemami sprzężenia zwrotnego do pracy z przetwornicą częstoliwości

Właściwości silników asynchronicznych HEW

  • Szeroki zakres regulacji od 0 do 100Hz
  • Możliwa praca stało-momentowa od 0 do 87Hz
  • Wysoka jakość izolacji pozwala na pracę z przetwornicami częstotliwości
  • Mocowanie na łapach lub kołnierzowe
  • Dwa standardy kołnierzy B5 oraz B14
  • Zakres mocy: 0,12 – 30,0 kW
  • Zasilanie 3×230, lub 3x400V,
  • Uzwojenia dla 230/400 V lub 400/690 V
  • Częstotliwość zasilania 50/60Hz
  • Zakres grup wielkosci: 63 – 180
  • Klasa ciepła B (120° C ), F (145° C )
  • Klas ochrony IP54
  • 2/4/6/8/12 polowe
  • Wał wyjściowy z klinem
  • Wytrzymały i odporny na temperaturę wentylator wewnętrzyny (IC411) z tworzywa sztucznego.
  • Obudowy wykonywane są z aluminium odlewanego ciśnieniowo, aluminium wytłaczanego lub żeliwa szarego.
  • Standardowe malowanie jest oparte na kategorii korozyjności C1.
  • Standardowe kolory HEW: – RAL 5010 (niebieski gencjanowy) – RAL 7031 (niebiesko-szary) – RAL 6011 (zielony rezeda)

Opcjonalne wykonania silników asynchronicznych HEW

  • Mocowanie na łapach
  • Klasa ciepła H (165° C )
  • Klasa ochrony IP55, IP56, IP66
  • Elementy sprzężenia zwrotnego: enkoder inkrementalny, absolutny
  • Hamulec bezpieczeństwa
  • Wentylator – obce chłodzenie
  • Otwory kondensacyjny
  • Orzewanie postojowe – w wilgotnym środowisku lub silniki narażone na duże wahania temperatury.
  • Wzmocniona ochrona tropikalna
  • Zabezpieczenie przed wilgocią
  • Łożysko czujnikowe
  • Tachometr
  • Resolwer
  • Falownik wektorowy – Inveor Kostal montowanym bezpośrednio na silniku
  • Przeciwwybuchowe Ex, Exd
  • Wentylator wewntrzny (IC411) z tworzywa sztucznego wzmocniony włóknami szklanymi lub z metalowymi skrzydełkami.
  • Wentylator zewnętrzny (IC416) 
  • Bez wentylacji (IC410) 
  • Zgodne z normami lub dyrektywami (np. UL/CSA, VIK lub DNV-GL)
  • Silniki mogą być dostarczane z podkładem lub bez niego lub z systemem powłok opartym na kategoriach korozyjności DIN EN ISO 12944.
  • Wyższe standardy antykorozyjności na życzenie
  • Preferowane kolory RAL mogą być dostarczone w krótkim terminie: – RAL 2003 (pomarańczowy pastelowy) – RAL 2004 (czysty pomarańczowy) – RAL 3020 (czerwony drogowy) – RAL 5003 (niebieski szafirowy) – RAL 5009 (niebieski lazurowy) – RAL 6018 (żółto-zielony) – RAL 7035 (jasnoszary) – RAL 9005 (głęboka czerń)
  • Specjalne kolory zgodne z różnymi schematami kolorów są również dostępne po wcześniejszym sprawdzeniu.

Termiczna ochrona silników asynchronicznych HEW

  • Termistor PTC,
  • Wyłącznik temperaturowy jako NC (PTO)
  • Czujniki temperatury PT100 lub PT1000

Chłodzenie silnika asynchronicznego HEW::

Wentylator zewnętrzny (IC416)

  • używane do zwiększenia mocy znamionowej, w przypadku wysokich częstotliwości przełączania i, w razie potrzeby,
  • do pracy falownika
  • dostępne w wersji jednofazowej lub trójfazowej.

Bez wentylacji (IC 410)

  • Stosowane w silnikach specjalnych o dostosowanej mocy lub ograniczonym cyklu pracy (na życzenie).

Chłodzenie cieczą (IC 3S7):

  • Stosowane w silnikach higienicznych (patrz rozdział Silniki higieniczne).

Przykłady zastosowania silników asynchronicznych HEW

  • technika mieszania,
  • przepompownie,
  • wentylatorownie,
  • mieszadła.

Przykłady zastosowań silników asynchronicznych HEW

  • przemysł spożywczy,
  • technika medyczna,
  • przemysł chemiczny
  • mieszadła przemysłowe
  • wentylatory przemysłowe,
  • systemy pakowania i napełniania.

Łożyska silników asynchronicznych HEW

Silniki HEW o rozmiarach od 63 do 180 są wyposażone w łożyska kulkowe rowkowe zgodnie z DIN 625 po stronie napędowej (DS) i po stronie nienapędzającej (NS). Łożyska NS silników o rozmiarach od 132 do 180 są łożyskami stałymi. W przypadku stopnia ochrony IP 54 stosuje się łożyska 2Z z luzem łożyskowym C3. W przypadku stopnia ochrony IP 55 i wyższych stosuje się łożyska 2RS z luzem łożyskowym C3. Łożysko DS jest łożyskiem pływającym utrzymywanym na miejscu za pomocą podkładek łożyskowych.

Smarowanie łożysk silników asynchronicznych HEW

Silniki są wyposażone w łożyska smarowane na stałe. Przy maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu nominalna żywotność łożyska wynosi co najmniej 20 000 h.

Łożyska walcowe silników asynchronicznych HEW

Łożyska walcowe mogą być montowane na życzenie, jeśli przekroczone zostaną dopuszczalne siły promieniowe (patrz rozdział Siły promieniowe i osiowe).

 

Katalogi

220609-gesamtkatalog-HEW-2021-V-2-3_EN.pdf – Katalog silników elektrycznych firmy HEW