Przekładnie planetarne PH-MB z hamulcami
Przekładnia planetarna PH z wałem kołnierzowym, obrotowym z hamulcem bezpieczeństwa w adapterze MB serwosilnika. Zakres przełożeń: 4:1 – 100:1. Max. momenty dynamiczne 144 – 7 500 Nm. Momenty znamionowe hamulca 8 – 160 Nm. Luz obrotowy 1 – 3 arcmin. Sprawność 93 – 96 %. Bezpieczne hamowanie w przypadku braku zasilania.
Właściwości przekładni planetarnych PH/PHV:
- Wysokowydajne przekładnie serwo o zwiększonej sztywności skrętnej i promieniowej (radialnej)
- Wał wyjściowy: wał kołnierzowy obrotowy.
- Precyzyjne – luz obrotowy standardowy lub zredukowany.
- Brak błędów pozycjonowania – przełożenie przekładni w postaci ułamka.
- Bezobsługowe – nie wymaganą wymiany oleju, ani konserwacji.
- Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu, max 59 – 64 dB.
- Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wejściowy FKM / wyjściowy NBR.
- Niskie momenty bezwładności.
- Sztywne łożysko wyjściowe z powodu napięcia wstępnego.
- Praca ciągła bez dodatkowego chłodzenia.
- Temperatura otoczenia od 0° C do 40° C (inny zakres temperatur na zapytanie).
- Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 90 °C.
- Klasa ochrony IP65.
- Dowolna pozycja pracy.
- Syntetyczny olej przekładniowy typu CLP HC ISO VG 150.
- Jedna warstwa lakieru podkładowego w kolorze RAL7001 lub RA9005.
Opcjonalne wykonania przekładni planetarnych PH/PHV:
- Wzmocnione łożyskowanie osiowe i radialne wału wyjściowego dla wielkości PH3-PH5.
- Podwójne uszczelnienie adaptera serwosilnika
- Uszczelnienie FKM VITON dla wysokich temperatur.
- Z modułowym kołem zębatym o skośnym uzębieniu.
- Konstrukcja przeciwwybuchowa zgodnie z dyrektywą ATEX 2014/34/UE.
- Specjalne oleje dla przemysłu spożywczego na życzenie klienta.
- Dwie lub więcej lakierów i w dowolnym kolorze RAL.
- Wykonanie antykorozyjne Washdown.
- Klasa ochrony IP66.
- Zmiana ilości oleju przy pracy dwu-kierunkowej w zakresie ruchu od ±20° do ±90°.
- Cykliczna praca rewersyjna ≤ ± 20° na zamówienie.
- Bez adaptera – bezpośrednio z serwosilnikami EZ/LM
- Z hamulcem bezpieczeństwa w adapterze przekładni
Właściwości adapterów serwosilników (MB):
- Hamulec prądu spoczynkowego jest zintegrowany z adapterem silnika.
- Posiada funkcję hamulca trzymającego.
- Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
- Hamulec może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
- Hamulec sprężynowy uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
- Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
- Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
- Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
- Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
- Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku
- System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1
- Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia)
- W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
- Hamulec jest zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
- Standardowo złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
- Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.
Katalogi
443234_en_02_KAT_ServoStop.pdf – Katalog ServoSTOP przekładni firmy Stober z hamulcami w adapterze MB serwosilnika w j.angielskim
Formularz_przekladnie_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwo przekładnie Stober w j.polskim/niemieckim/angielskim