Przeciążeniowe sprzęgła kłowe EKA

Sprzęgła przeciążeniowe, sprzęgła kłowe, kbk eka

Bezluzowe sprzęgło bezpieczeństwa / Sprzęgło przeciążeniowe. Zakres momentu obrotowego: 3-500Nm, średnica zewn. 49-129mm, średnica otworu: 4-55mm, z piastą zaciskową i samocentrującym pierścieniem zaciskowym dla szybkiej i łatwej instalacji, charakteryzuje się dobrym tłumieniem drgań, kompensacją niewspółosiowości wału.

PRZECIĄŻENIOWE SPRZĘGŁA KŁOWE EKA FIRMY KBK

  • Sprzęgła bezpieczeństwa z wkładkami elastomerowymi
  • Przeciążeniowe sprzęgła bezpieczeństwa z piastą zaciskową i samocentrującą zewnętrzną piastą stożkową
  • Bezluzowy ogranicznik momentu obrotowego / sprzęgło bezpieczeństwa
  • Zakres momentu obrotowego: 3 – 500 Nm
  • Średnica zewnętrzna: 49 – 129 mm
  • Średnice otworów: 4 – 55 mm
  • Tłumienie drgań, kompensacja niewspółosiowości wałów, wtykowe!
  • Dostępne różne łączniki do modyfikowania charakterystyki sprzęgła.
  • Materiał stożka zewnętrznego: stal
  • Materiał piasty zaciskowej: aluminium
  • Materiał zębatki: Poliuretan 98 Sh A czerwony
  • Geometria piasty rozmiar 14 i 19: pojedyncza szczelina**
  • Rozmiar 24, 28, 38, 42: podwójne rozcięcie
    ** krótsze długości zawsze po prostu rozcięte
  • Rowek wpustowy opcjonalnie wg DIN 6885
  • Największy otwór oznaczony #
  • Zakres temperatur -30 ℃ ~ 90 ℃

Funkcjonalność przeciążeniowych sprzęgieł kłowych:

  • Moment obrotowy przenoszony jest bezluzowo przez utwardzone kulki (1) rozmieszczone na obwodzie, które znajdują się w stożkowych wgłębieniach (2).
  • Kulki (1) są wciskane w wybrania przez sprężyny talerzowe (4) poprzez pierścień przełączający.
  • Moment rozłączający można płynnie regulować nakrętką regulacyjną (6) w zakresie przeciążenia podanym w katalogu.
  • W przypadku przeciążenia kulki są wysuwane ze stożkowych otworów, a pierścień przełączający (3) jest przesuwany do tyłu przez sprężyny talerzowe (4).
  • Strona wejściowa i wyjściowa są rozdzielane bez momentu obrotowego.
  • Pozostały moment obrotowy wynosi < 2 – 5% momentu przeciążenia.
  • Przesuwając pierścień przełączający (3) osiowo, można uruchomić mechaniczny wyłącznik krańcowy lub wyłącznik zbliżeniowy (5), który wyłącza napęd.
  • Siła sprężyny spada do bardzo niskiej wartości po odłączeniu. Pozostała siła sprężyny talerzowej (4) jest wystarczająca do ponownego załączenia sprzęgła.
  • Można to zrobić tylko przy niskiej prędkości po usunięciu usterki!
  • Czas odpowiedzi wynosi 2-5 ms.

Katalogi

KBK-Safetycouplingskatalog2018_en.pdf – Katalog mieszkowych sprzęgieł przeciążeniowych firmy KBK w j.angielskim

kbk-e-ka_englisch.pdf – Strona katalogowa EKA w j. angielskim

assembly_instruction_kbk-e.pdf – Instrukcja montażu EKA w j. angielskim