Przeciążeniowe sprzęgła kłowe EKA
Bezluzowe sprzęgło bezpieczeństwa / Sprzęgło przeciążeniowe. Zakres momentu obrotowego: 3-500Nm, średnica zewn. 49-129mm, średnica otworu: 4-55mm, z piastą zaciskową i samocentrującym pierścieniem zaciskowym dla szybkiej i łatwej instalacji, charakteryzuje się dobrym tłumieniem drgań, kompensacją niewspółosiowości wału.
PRZECIĄŻENIOWE SPRZĘGŁA KŁOWE EKA FIRMY KBK
- Sprzęgła bezpieczeństwa z wkładkami elastomerowymi
- Przeciążeniowe sprzęgła bezpieczeństwa z piastą zaciskową i samocentrującą zewnętrzną piastą stożkową
- Bezluzowy ogranicznik momentu obrotowego / sprzęgło bezpieczeństwa
- Zakres momentu obrotowego: 3 – 500 Nm
- Średnica zewnętrzna: 49 – 129 mm
- Średnice otworów: 4 – 55 mm
- Tłumienie drgań, kompensacja niewspółosiowości wałów, wtykowe!
- Dostępne różne łączniki do modyfikowania charakterystyki sprzęgła.
- Materiał stożka zewnętrznego: stal
- Materiał piasty zaciskowej: aluminium
- Materiał zębatki: Poliuretan 98 Sh A czerwony
- Geometria piasty rozmiar 14 i 19: pojedyncza szczelina**
- Rozmiar 24, 28, 38, 42: podwójne rozcięcie
** krótsze długości zawsze po prostu rozcięte - Rowek wpustowy opcjonalnie wg DIN 6885
- Największy otwór oznaczony #
- Zakres temperatur -30 ℃ ~ 90 ℃
Funkcjonalność przeciążeniowych sprzęgieł kłowych:
- Moment obrotowy przenoszony jest bezluzowo przez utwardzone kulki (1) rozmieszczone na obwodzie, które znajdują się w stożkowych wgłębieniach (2).
- Kulki (1) są wciskane w wybrania przez sprężyny talerzowe (4) poprzez pierścień przełączający.
- Moment rozłączający można płynnie regulować nakrętką regulacyjną (6) w zakresie przeciążenia podanym w katalogu.
- W przypadku przeciążenia kulki są wysuwane ze stożkowych otworów, a pierścień przełączający (3) jest przesuwany do tyłu przez sprężyny talerzowe (4).
- Strona wejściowa i wyjściowa są rozdzielane bez momentu obrotowego.
- Pozostały moment obrotowy wynosi < 2 – 5% momentu przeciążenia.
- Przesuwając pierścień przełączający (3) osiowo, można uruchomić mechaniczny wyłącznik krańcowy lub wyłącznik zbliżeniowy (5), który wyłącza napęd.
- Siła sprężyny spada do bardzo niskiej wartości po odłączeniu. Pozostała siła sprężyny talerzowej (4) jest wystarczająca do ponownego załączenia sprzęgła.
- Można to zrobić tylko przy niskiej prędkości po usunięciu usterki!
- Czas odpowiedzi wynosi 2-5 ms.
Katalogi
KBK-Safetycouplingskatalog2018_en.pdf – Katalog mieszkowych sprzęgieł przeciążeniowych firmy KBK w j.angielskim
kbk-e-ka_englisch.pdf – Strona katalogowa EKA w j. angielskim
assembly_instruction_kbk-e.pdf – Instrukcja montażu EKA w j. angielskim