Napędy zębatkowe planetarne ZTRS-PHQ-ME

napędy zębatkowe, planetarne napędy zębatkowe, stober ZTRS-PH-ME

Łożyskowane i podparte koła zębate ZTRS, przekładnie planetarne QUATRO PHQ-ME z adapterem serwosilnika firmy STOBER. Moduły koła zębatego 8 – 10. Liczba zębów 15 – 19. Zakres przełożeń przekładni 24:1 – 600:1. Siły dynamiczne 124 – 126 kN. Prędkości liniowe 0,06 – 1,1 m/s. Luz liniowy 69 – 70 µm. Średnica podziałowa 161,3mm. 5 klasa jakości. Opcjonalnie z serwosilnikiem, hamulcem, zredukowany luz obrotowy.

NAPĘDY ZĘBATKOWE PLANETARNE QUATTRO ZTRS-PHQ-ME

Precyzyjne przekładnie planetarne Quattro-Power ze wspornik łożyskowanym koła zebatego

Modułowe koła zębate ZTRS napędów zębatkowych:

  • Opracowany przez firmę STOBER mocno przykręcony kielich łożyska nośnego z żebrami usztywniającymi na konturze wewnętrznym umożliwia po raz pierwszy pełne wykorzystanie momentu obrotowego przekładni w napędzie zębatkowym – a tym samym również optymalizację gęstości mocy i sztywności.
  • Przy określaniu napędu moment przebicia nie jest już odpowiednią zmienną, ale faktycznie wymaganym momentem obrotowym.
  • ZTRS idealnie nadaje się do stosowania w osiach posuwu obrabiarek, maszyn laserowych oraz wysoce dynamicznych i precyzyjnych systemów manipulacyjnych.
  • 5 klasa jakości uzębienia według DIN3962
  • Uzębienie śrubowe, utwardzone powierzchniowo i szlifowane (lewe 19° 31′ 42″).
  • Odpowiednia zębatka musi mieć konstrukcję prawostronną (19° 31′ 42″), minimalna jakość 5/6, materiał C45, 16MnCr5 hartowane indukcyjnie
  • Opcjonalnie bicie promieniowe zredukowane – 10 µm.
  • Zębnik i zębatka: za smarowanie odpowiada klient; polecamy wysokiej jakości smary na bazie oleju syntetycznego, klasa NLGI 0
  • Opcjonalnie z filcowym kołem zębatym do smarowania zębatki

Modułowe listwy zębate ZS napędów zębatkowych:

  • precyzyjne o skośnym uzębieniu 6 klasy jakości,
  • zęby spiralne, hartowane i szlifowane
  • moduły w zakresie wielkości 2 – 6
  • podwójna liczba otworów montażowych co 62,5mm
  • max. siła posuwu 12,6 do 83,1 kN
  • dwie grupy długości 500 i 1000 mm

Przekładnie planetarne PHQ-ME napędów zębatkowych:

  • Wyższe momenty obrotowe od standardowych przekładni planetarnych
  • Większe przełożenia max. do 600:1
  • Wysokowydajne przekładnie serwo o zwiększonej sztywności skrętnej i promieniowej (radialnej)
  • Wał wyjściowy: wał kołnierzowy obrotowy.
  • Precyzyjne – luz obrotowy standardowy lub zredukowany.
  • Brak błędów pozycjonowania – przełożenie przekładni w postaci ułamka.
  • Bezobsługowe – nie wymaganą wymiany oleju, ani konserwacji.
  • Cichobieżne – koła zębate o skośnym uzębieniu, max 59 – 64 dB.
  • Niskie momenty bezwładności.
  • Sztywne łożysko wyjściowe z powodu napięcia wstępnego.
  • Praca ciągła bez dodatkowego chłodzenia.
  • Temperatura otoczenia od 0° C do 40° C (inny zakres temperatur na zapytanie).
  • Max. temperatura obudowy przekładni ≤ 90 °C.
  • Klasa ochrony IP65.
  • Dowolna pozycja pracy.
  • Syntetyczny olej przekładniowy typu CLP HC ISO VG 150.
  • Jedna warstwa lakieru podkładowego w kolorze RAL7001 lub RA9005.
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wejściowy FKM / wyjściowy NBR.
  • W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy na wyjściu promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM.

    Wykonania opcjonalne przekładni planetarnych PHQ:

    • Wzmocnione łożyskowanie osiowe i radialne wału wyjściowego dla wielkości PHQ4-PHQ5.
    • Podwójne uszczelnienie adaptera serwosilnika
    • Uszczelnienie FKM VITON dla wysokich temperatur.
    • Z modułowym kołem zębatym o skośnym uzębieniu.
    • Konstrukcja przeciwwybuchowa zgodnie z dyrektywą ATEX 2014/34/UE.
    • Specjalne oleje dla przemysłu spożywczego na życzenie klienta.
    • Dwie lub więcej lakierów i w dowolnym kolorze RAL.
    • Wykonanie antykorozyjne Washdown.
    • Klasa ochrony IP66.
    • Bez adaptera – bezpośrednio z serwosilnikami EZ/LM
    • Z hamulcem bezpieczeństwa w adapterze przekładni
    • Zmiana ilości oleju przy pracy dwu-kierunkowej w zakresie ruchu od ±20° do ±90°.
    • Cykliczna praca rewersyjna ≤ ± 20° na ZAPYTANIE.

    Właściwości motoadapterów przekładni Stober

    • Szybkie i łatwe mocowanie każdego serwosilnika
    • Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania
    • Najniższe momenty bezwładności masy dla najwyższej dynamiki pracy
    • Wyważone dla cichej pracy bez wibracji, nawet przy dużych prędkościach
    • Szeroki zakres wyboru średnic i długości wałów silników
    • Bezbłędne dopasowane dzięki dokładnemu centrowaniu silnika
    • Silnik można zdemontować w dowolnej pozycji
    • Podwójne uszczelnienie adaptera dla dużych modeli przekładni
    • Opcjonalnie bez adaptera i sprzęgła – bezpośrednia zabudowa serwosilnika EZ lub LM
    • Aby zmniejszyć luz, łożysko wału silnika musi mieć konstrukcję osiowo pozbawioną luzów

    EasyAdapt (ME/MEL)

    • Jednoczęściowe, wytrzymałe sprzęgło zaciskowe z funkcją rozprężania

    FlexiAdapt (MF):

    • Wytrzymałe, spawane laserowo sprzęgło mieszkowe z funkcją rozprężania
    • Ze zintegrowaną termiczną kompensacją długości, kompensuje rozszerzalność liniową wału silnika
    • Wał silnika oddzielony od sił osiowych

    Adapter silnika ServoStop z hamulcem bezpieczeństwa (MB)

    Katalogi

    443137_en_06_KAT_Zahnstangentriebe.pdf – Katalog przekłądni Stober z napędami zębatkowymi w j.angielskim

    Formularz_przekladnie_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwo przekładnie Stober w j.polskim/niemieckim/angielskim