Przekładnia kątowa wielowałowa V
Kątowa przekładnia stożkowa V w żeliwnej obudowie. Małe przełoże i = 1:1, 1,5:1, 2:1, 3:1, 4:1, 5:1, 6:1. Momenty obrotowe max. na wyj. 5400 Nm. Prędkość obrotowa max. na wej. 3000 [1/min]. Standardowy luz obrotowy < 30 arcmin, zredukowany < 6 arcmin. 9 grup wielkości przekładni od 65 do 350 mm. Opcjonalnie obudowa i wałki ze stali nierdzewnej 1,4305.
Właściwości przekładni kątowych wielowałowych V:
- Precyzyjne i wydajne przemienniki momentu obrotowego.
- Wysokowydajne przekładnie pod każdym względem spełniają wysokie wymagania naszych czasów.
- Kompaktowe i niewrażliwe na uderzenia.
- Stosowane na całym świecie we wszystkich gałęziach przemysłu budowy maszyn i urządzeń.
- Reduktory nazywane również przekładniami stożkowymi, przekładniami kątowymi, przekładniami wielowałowymi, kołami zębatymi lub przekładniami obniżającymi i podwyższającymi.
- Zestawy kołowe z wysokiej jakości zębami spiralnymi wykonanymi z hartowanej stali nawęglanej.
- Zestaw kół składa się z zębnika stożkowego (mała liczba zębów / mała średnica) oraz koła zębatego stożkowego (duża liczba zębów / duża średnica).
- Zaletą przekładni z zębami spiralnymi są bardzo korzystne warunki zazębienia (wysoki stopień zazębienia).
- Cichobieżne, niewrażliwe na wstrząsy i wibracje, wysoce sprężyste przy maksymalnej gęstości mocy.
- Solidne, mocne, kompaktowe
- Obudowa z żeliwa szarego lub stali
- Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju w standardowych warunkach pracy
- 9 rozmiarów kół zębatych od 065 do 350 mm długości krawędzi
- Standardowy luz obrotowy < 30 minut kątowych
- Zredukowany luz obrotowy S2 < 10 minut kątowych
- Zredukowany luz obrotowy S1 < 6 minut kątowych
- Zredukowany luz obrotowy S0 < 4 minut kątowych
- Wysoka sprawność 94 – 97%
- Klasa ochrony IP54
- Standardowo uszczelnienie NBR
- Temperatura otoczenia od -10 do +90 stopniC
- Różne rodzaje smarowania w zależności od aplikacji
- Maksymalna prędkość obrotowa na wejściu 3000 obr/min
- Różne formy wałów wyjściowych: pełny wał z klinem, wał drążony z wpustem, wał drążony gładki z pierścieniem zaciskowym, wieloklin
- Dostępne z adapterem VL – kołnierzem przyłączeniowym dopasowanym do różnych typów silników.
Opcjonalne wykonania przekładni kątowych wielowałowych ATEK:
- specjalne lakierowanie i oleje dla przemysłu spożywczego
- wersja VS zwiększająca prędkość obrotową z przełożeniami 1:1,5 i 1:2
- w obudowie nierdzewnej – wykonanie HDV
- z adapterem serwosilnika VC: kwadratowym kołnierzem adaptacyjnym i sprzęgłem zaciskowym do montażu serwomotorów w standardzie IEC.
- z adapterem silnika synchronicznego VL z kołnierzem okrągłym
- wykonanie bryzgoszczelne i kurzoszczelne
- klasa ochrony IP56
- uszczelnienie FKM VITON
- wykonanie przeciwwybuchowe ATEX
Tabela kątowych przekładni wielowałowych V:
Typ: | Przełożenia | Max.moment | Moc | Waga | Średn. wału | Rozm.obudowy |
i | T2max [Nm] | P1Nt [kW] | [kg] | [mm] | [mm] | |
V065 | 1:1 – 3:1 | 25 | 1,60 | 2,1-2,7kg | 12 | 65 x 65 |
V090 | 1:1 – 6:1 | 50-105 | 3,80 | 5,0-6,7 | 18 | 90 x 90 |
V120 | 1:1 – 6:1 | 120-220 | 6,20 | 12-15 | 25 | 120×120 |
V140 | 1:1 – 6:1 | 200-430 | 10,0 | 18-23,2 | 32 | 140×140 |
V160 | 1:1 – 6:1 | 350-660 | 15,0 | 27-35 | 35 | 160×160 |
V200 | 1:1 – 6:1 | 625-1090 | 26,0 | 48-60 | 42 | 200×200 |
V230 | 1:1 – 6:1 | 1000-1500 | 34,0 | 71-102 | 55 | 230×230 |
V260 | 1:1 – 6:1 | 1730-2310 | 42,0 | 82-109 | 60 | 260×260 |
V350 | 1:1 – 6:1 | 2300-5400 | 90,0 | 264-372 | 80 | 350×350 |
Katalogi
20240717_Atek_Produktkatalog_Komplett.pdf – Katalog przekładni Atek i hamulców Rietschoten
Montageanleitung_PL.pdf – Instrukcja montażu wielowałowych przekładni kątowych firmy ATEK w j.polskim
Formularz zapytania ATEK 01082024.pdf – Formularz zapytania o przekładnie/motoreduktory firmy Atek