Przekładnia stożkowa V wielowałowa

przekładnie wielowałowe, przekładnie stożkowe, przekładnie atek, przekładnie kątowe

Przekładnia stożkowa V, wielowałowa w żeliwnej obudowie. Małe przełożenia 1:1, 1,5:1, 2:1, 3:1, 4:1, 5:1, 6:1. Momenty obrotowe max. na wyj. 5400 Nm. Prędkości obrotowe na wej. max. 3000 [1/min]. Standardowy luz obrotowy 30 arcmin, zredukowany 6 arcmin. 9 grup wielkości przekładni od 65 do 350 mm. Klasa ochrony IP31 / opcjonalnie IP54. Przekładnia kątowa opcjonalnie z adapterem, wykonanie bryzgoszczelne, kurzoszczelne, przeciwwybuchowe Atex.

Przekładnia stożkowa V wielowałowa

logo konfigurator

Właściwości przekładni stożkowych V wielowałowych

  • Precyzyjne i wydajne przemienniki momentu obrotowego.
  • Wysokowydajne przekładnie pod każdym względem spełniają wysokie wymagania naszych czasów.
  • Kompaktowe i niewrażliwe na uderzenia.
  • Stosowane na całym świecie we wszystkich gałęziach przemysłu budowy maszyn i urządzeń.
  • Reduktory nazywane również przekładniami stożkowymi, przekładniami kątowymi, przekładniami wielowałowymi, kołami zębatymi lub przekładniami obniżającymi i podwyższającymi.
  • Zestawy kołowe z wysokiej jakości zębami spiralnymi wykonanymi z hartowanej stali nawęglanej.
  • Zestaw kół składa się z zębnika stożkowego (mała liczba zębów / mała średnica) oraz koła zębatego stożkowego (duża liczba zębów / duża średnica).
  • Zaletą przekładni z zębami spiralnymi są bardzo korzystne warunki zazębienia (wysoki stopień zazębienia).
  • Cichobieżne, niewrażliwe na wstrząsy i wibracje, wysoce sprężyste przy maksymalnej gęstości mocy.
  • Solidne, mocne, kompaktowe
  • Obudowa z żeliwa szarego lub stali
  • Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju w standardowych warunkach pracy
  • 9 rozmiarów kół zębatych od 065 do 350 mm długości krawędzi
  • Standardowy luz obrotowy < 30 minut kątowych
  • Wysoka sprawność 94 – 97%
  • Klasa ochrony IP31
  • Standardowo uszczelnienie NBR
  • Temperatura otoczenia od -10 do +90 stopniC
  • Maksymalna prędkość obrotowa na wejściu 3000 obr/min
  • Różne formy wałów wyjściowych: pełny wał z klinem, wał drążony z wpustem, wał drążony gładki z pierścieniem zaciskowym, wieloklin

Tabela przekładni stożkowych wielowałowych V

Typ:

Przełożenia Max.moment Moc Waga Średn. wału Rozm.obudowy
i T2max [Nm] P1Nt [kW] [kg] [mm] [mm]
V065 1:1 – 3:1 25 1,60 2,1-2,7kg 12 65 x 65
V090 1:1 – 6:1 50-105 3,80 5,0-6,7 18 90 x 90
V120 1:1 – 6:1 120-220 6,20 12-15 25 120×120
V140 1:1 – 6:1 200-430 10,0 18-23,2 32 140×140
V160 1:1 – 6:1 350-660 15,0 27-35 35 160×160
V200 1:1 – 6:1 625-1090 26,0 48-60 42 200×200
V230 1:1 – 6:1 1000-1500 34,0 71-102 55 230×230
V260 1:1 – 6:1 1730-2310 42,0 82-109 60 260×260
V350 1:1 – 6:1 2300-5400 90,0 264-372 80 350×350

Opcjonalne wykonania przekładni stożkowych V wielowałowych

  • Zredukowany luz obrotowy S2 < 10 minut kątowych
  • Zredukowany luz obrotowy S1 < 6 minut kątowych
  • Zredukowany luz obrotowy S0 < 4 minut kątowych
  • Klasa ochrony IP54
  • Specjalne lakierowanie i oleje dla przemysłu spożywczego
  • Wersja VS zwiększająca prędkość obrotową z przełożeniami 1:1,5 i 1:2
  • W obudowie nierdzewnej – wykonanie HDV
  • VC – z adapterem serwosilnika kwadratowym kołnierzem adaptacyjnym i sprzęgłem zaciskowym do montażu serwomotorów w standardzie IEC.
  • VL – z adapterem silnika synchronicznego i kołnierzem okrągłym
  • wykonanie bryzgoszczelne i kurzoszczelne
  • uszczelnienie FKM VITON
  • wykonanie przeciwwybuchowe ATEX
  • Różne rodzaje smarowania w zależności od aplikacji
wykonania przekładni stożkowych V

Katalogi

ATEK_catalog_gearbox technology_2025.pdf – Katalog przekładni Atek 

Formularz zapytania ATEK przekładnie 11062025.pdf – Formularz zapytania o przekładnie/motoreduktory firmy Atek