Przeciążeniowe sprzęgła mieszkowe BIK

Sprzęgła przeciążeniowe, sprzęgła mieszkowe, kbk bik

Do bezluzowego połączenia 2 gładkich wałów obrotowych za pomocą piasty zaciskowej i pierścienia zaciskowego z wewnętrznym stożkiem zapewniający wysokie siły mocowania. Zakres momentów obrotowych: 4 – 500 Nm. Średnica zewnętrzna: 49 – 129 mm. Średnica otworu: 6 – 62 mm. Sprzęgło z metalowym mieszkiem.

PRZECIĄŻENIOWE SPRZĘGŁA MIESZKOWE BIK FIRMY KBK

  • Sprzęgła bezpieczeństwa z mieszkiem metalowym
  • Sprzęgła przeciążeniowe ze stożkiem wewnętrznym i piastą zaciskową do połączenia dwóch gładkich wałów
  • Bezluzowy ogranicznik momentu obrotowego / sprzęgło bezpieczeństwa
  • Z kompaktową wewnętrzną piastą stożkową do dużych sił mocowania i piastą zaciskową
  • Zakres momentu obrotowego: 3 – 500 Nm
  • Średnica zewnętrzna: 49 – 129 mm
  • Średnice otworów: 6 – 62 mm
  • Otwory > Ř D2 i ≤ D2* tylko na LD
  • Materiał mieszka – stal nierdzewna
  • Materiał stożka wewnętrznego – stal
  • Materiał tulei zaciskowej – aluminium, od rozmiaru 80 – stal
  • największy otwór oznaczony #
  • Zakres temperatur -30 ℃ ~ 120 ℃
  • Opcjonalnie rowek wpustowy wg. DIN 6885
  • Opcjonalnie niklowany chemicznie lub cały ze stali nierdzewnej
  • Opcjonalnie mieszek spawany laserowo

Funkcjonalność sprzęgieł przeciążeniowych BIK:

  • Bezluzowe przenoszenie momentu obrotowego odbywa się za pomocą hartowanych kulek (1), umieszczonych w stożkowych zagłębieniach (2).
  • Kulki (1) są wciskane w zagłębienia przez sprężynę talerzową (4) i przez pierścień przesuwny.
  • Moment rozłączenia można regulować bezstopniowo za pomocą nakrętki regulacyjnej (6) zgodnie z zakresem przeciążenia podanym w katalogu.
  • W przypadku przeciążenia kulki wysuwają się ze stożkowych otworów, a pierścień przesuwny (3) jest odpychany przez sprężyny talerzowe (4). W ten sposób strona napędzająca i napędzana są oddzielone bez momentu obrotowego. Pozostały moment obrotowy wynosi < 2-5% momentu przeciążenia.
  • Osiowy ruch pierścienia przesuwającego (3) może aktywować mechaniczny wyłącznik krańcowy lub wyłącznik zbliżeniowy (5) w celu wyłączenia napędu.
  • Podczas rozłączania siła sprężyny zostaje zredukowana do bardzo małej wartości. Pozostała siła sprężyny talerzowej (4) jest wystarczająca do ponownego załączenia sprzęgła.
  • Można to zrobić tylko przy niskich obrotach po usunięciu usterki.
  • Czas odpowiedzi wynosi 2-5 ms.

Katalogi

KBK-Safetycouplingskatalog2018_en.pdf – Katalog przeciążeniowych sprzęgieł bezpieczeństwa w j.angielskim

kbk-b-ik_englisch.pdf – Strona katalogowa BIK w j. angielskim

assembly_instruction_kbk-b.pdf – Instrukcja montażu BAI w j. angielskim