Serwomotoreduktory płaskie F-MB-EZ z 2-hamulcami

Płaskie przekładnie walcowe F z serwosilnikami EZ i 2-hamulcami. Zakres przełożeń 4,3:1 – 56:1, momenty statyczne hamulca 8 – 100 Nm, max.momenty przyspieszeniowe 67 – 1 100 Nm, luz  obrotowy 5,0 – 11 arcmin, sprawność 97%. Opcjonalnie wentylator, jednokablowy serwosilnik, ręczny luzownik hamulca, serwonapęd SD6/SDS5000.

SERWOMOTOREDUKTORY PŁASKIE F-MB-EZ STOBER Z 2-HAMULCAMI

  • Hamulec bezpieczeństwa jest zintegrowany z adapterem silnika.
  • Posiada funkcję hamulca postojowego.
  • Hamowanie z pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub awaryjnego wyłączenia w sytuacjach niebezpiecznych, jest nadal możliwe.
  • Hamulec może być używany jako pojedynczy hamulec lub razem z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
  • Bezpieczne hamowanie zapewnia w przypadku awarii zasilania.
  • Bezpieczne utrzymywanie ładunku na osiach obciążonych grawitacyjnie za pomocą dwóch hamulców
  • Hamulce zainstalowane w adapterze silnika to uruchamiane elektrycznie hamulce sprężynowe do pracy na sucho.
  • W stanie bez napięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
  • Hamulec jest zwalniany przez elektromagnetyczną cewkę prądu stałego przed włączeniem silnika.

Właściwości płaskich przekładni walcowych F:

  • Do wyboru standardowy lub zredukowany luz obrotowy
  • Przełożenie w postaci ułamka – brak błędów pozycjonowania
  • Cichobieżne – skośne uzębienie
  • Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju
  • Nasmarowane na cały okres eksploatacji
  • Pozycja pracy do określenia przy zamówieniu
  • Formy wałów wyjściowych: A – wał drążony z wpustem, V – pełny wał z klinem, S – wał drążony gładki z pierścieniem zaciskowym
  • Formy mocowania przekładni: G: otwory gwintowane, N: łapy; F: kołnierz okrągły; Q: kołnierz kwadratowy
  • Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie)
  • Wypełnione smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150,
  • Opcjonalnie olej mineralny do użytku w przemyśle spożywczym, napojów i farmaceutycznym
  • Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) 80 °C
  • Klasa ochrony IP65 opcjonalnie IP66
  • Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR, opcjonalnie FKM.
  • W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
  • Obudowa przekładni z żeliwa.
  • Opcjonalnie bezpośredni montaż serwosilnika firmy STOBER serii EZ/LM bez adaptera, sprzęgła i podwójnego hamulca
  • Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory na zapytanie

Właściwości adapterów silnika (MB) z hamulcem ServoSTOP

  • Hamulec prądu spoczynkowego jest zintegrowany z adapterem silnika.
  • Posiada funkcję hamulca trzymającego.
  • Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
  • Hamulec może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
  • Hamulec sprężynowy uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
  • Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
  • Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
  • Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
  • Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
  • Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku
  • System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1
  • Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia)
  • W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
  • Hamulec jest zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
  • Standardowo złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
  • Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.

Właściwości serwosilników EZ Stober:

  • elektryczne silniki synchroniczne z magnesami trwałymi
  • obrotowe złącza wtykowe z szybką blokadą
  • praca w zakresie temperatur otoczenia od -15° C do +40° C
  • standardowo w klasie ochrony IP56, opcjonalnie IP66
  • klasa temperaturowa F (155°C)
  • elektroniczna tabliczka znamionowa dla szybkiego rozpoznania parametrów serwosilnika
  • łożysko toczne z dożywotnim smarowaniem i uszczelnieniem bezdotykowym
  • promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM VITON
  • bicie promieniowe standardowo w klasie tolerancji zgodnie z IEC 60072-1
  • bicie osiowe standardowo w klasie tolerancji zgodnie z IEC 60072-1
  • wartości dopuszczalne poziomu hałasu zgodnie z normą EN 60034-9
  • nie nadają się do stosowania w strefach zagrożonych wybuchem.
  • certyfikaty CE, UKCA, opcjonalnie cURus
  • zintegrowany termistor PTC, opcjonalnie czujnik temperatury PT1000
  • w kolorze czarnym RAL9005, opcjonalnie każdy kolor RAL
  • opcjonalnie eliminacja refowania w przypadku wieloobrotowych enkoderów absolutnych Multiturn
  • opcjonalnie z wentylatorem zewnętrznym dla wyższej temperatury otoczenia, zwiększenia mocy ciągłej lub o 30% większego momentu obrotowego
  • opcjonalnie z elektromagnetycznym hamulcem bezpieczeństwa 24VDC

Interfejs enkoderowy w serwosilnikch EZ:

  • resolwer
  • enkoder absolutny EnDAT 2.1/2.2, indukcyjne / optyczne, Multiturn / Singleturn
  • opcjonalnie jednokablowe rozwiązanie OCS z enkoderem absolutnym EnDat 3.0 – EQI 1131- dla max. długości kabla 100mb

Współpraca serwosilników EZ z serwonapędami:

  • standardowo SDS5000, MDS5000, SI6 / SC6, SD6 firmy STOBER
  • opcjonalnie Acopos firmy B&R
  • opcjonalnie AX5000 firmy Beckhoff
  • opcjonalnie AKD, S300, S400, S600 firmy KOLLMORGEN
  • opcjonalnie Sinamics S120 firmy SIEMENS
  • opcjonalnie Bosh Rexroth
  • opcjonalnie Allen-Bradley

Katalogi

443311_en_01_KAT_Synchron-Servogetriebemotoren_MBEZ.pdf – Katalog serwomotoreduktorów z podwójnym hamulcem bezpieczeństwa firmy STOBER w j.angielskim

serwomotoreduktory_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwomotoreduktory firmy Stober w j.polskim/angielskim/niemieckim