Serwomotoreduktory płaskie F-MB-EZ z 2-hamulcami
Płaskie przekładnie walcowe F z serwosilnikami EZ i 2-hamulcami. Zakres przełożeń 4,3:1 – 56:1, momenty statyczne hamulca 8 – 100 Nm, max.momenty przyspieszeniowe 67 – 1 100 Nm, luz obrotowy 5,0 – 11 arcmin, sprawność 97%. Opcjonalnie wentylator, jednokablowy serwosilnik, ręczny luzownik hamulca, serwonapęd SD6/SDS5000.
SERWOMOTOREDUKTORY PŁASKIE F-MB-EZ STOBER Z 2-HAMULCAMI
- Hamulec bezpieczeństwa jest zintegrowany z adapterem silnika.
- Posiada funkcję hamulca postojowego.
- Hamowanie z pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub awaryjnego wyłączenia w sytuacjach niebezpiecznych, jest nadal możliwe.
- Hamulec może być używany jako pojedynczy hamulec lub razem z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
- Bezpieczne hamowanie zapewnia w przypadku awarii zasilania.
- Bezpieczne utrzymywanie ładunku na osiach obciążonych grawitacyjnie za pomocą dwóch hamulców
- Hamulce zainstalowane w adapterze silnika to uruchamiane elektrycznie hamulce sprężynowe do pracy na sucho.
- W stanie bez napięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
- Hamulec jest zwalniany przez elektromagnetyczną cewkę prądu stałego przed włączeniem silnika.
Właściwości płaskich przekładni walcowych F:
- Do wyboru standardowy lub zredukowany luz obrotowy
- Przełożenie w postaci ułamka – brak błędów pozycjonowania
- Cichobieżne – skośne uzębienie
- Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju
- Nasmarowane na cały okres eksploatacji
- Pozycja pracy do określenia przy zamówieniu
- Formy wałów wyjściowych: A – wał drążony z wpustem, V – pełny wał z klinem, S – wał drążony gładki z pierścieniem zaciskowym
- Formy mocowania przekładni: G: otwory gwintowane, N: łapy; F: kołnierz okrągły; Q: kołnierz kwadratowy
- Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie)
- Wypełnione smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150,
- Opcjonalnie olej mineralny do użytku w przemyśle spożywczym, napojów i farmaceutycznym
- Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) ≤ 80 °C
- Klasa ochrony IP65 opcjonalnie IP66
- Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR, opcjonalnie FKM.
- W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
- Obudowa przekładni z żeliwa.
- Opcjonalnie bezpośredni montaż serwosilnika firmy STOBER serii EZ/LM bez adaptera, sprzęgła i podwójnego hamulca
- Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory na zapytanie
Właściwości adapterów silnika (MB) z hamulcem ServoSTOP
- Hamulec prądu spoczynkowego jest zintegrowany z adapterem silnika.
- Posiada funkcję hamulca trzymającego.
- Hamowanie od pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub wyłączenia awaryjnego w sytuacjach zagrożenia.
- Hamulec może pracować jako hamulec pojedynczy lub w połączeniu z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
- Hamulec sprężynowy uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho.
- Posiada bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) umożliwiające łatwy demontaż silnika przy hamowanej osi w dowolnym położeniu.
- Kontrola zwolnienia elektrycznego w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i odpornego na zużycie wyłącznika zbliżeniowego.
- Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
- Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
- Cztery otwory spustowe oleju zabezpieczające hamulce przed zaolejeniem w przypadku wycieku
- System różnicowo-redundantny zgodny z EN ISO 13849-1
- Podłączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe (niemożliwe w połączeniu z kontrolą zwolnienia)
- W stanie beznapięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
- Hamulec jest zwalniany przez cewkę elektromagnetyczną prądu stałego przed włączeniem silnika.
- Standardowo złącza wtykowe silnika lub skrzynka zaciskowa/złącze wtykowe adaptera silnika są zamontowane w pozycji 270°
- Razem z hamulcem silnika daje to rozwiązanie z dwoma hamulcami i wyjątkowo kompaktowymi wymiarami.
Właściwości serwosilników EZ Stober:
- elektryczne silniki synchroniczne z magnesami trwałymi
- obrotowe złącza wtykowe z szybką blokadą
- praca w zakresie temperatur otoczenia od -15° C do +40° C
- standardowo w klasie ochrony IP56, opcjonalnie IP66
- klasa temperaturowa F (155°C)
- elektroniczna tabliczka znamionowa dla szybkiego rozpoznania parametrów serwosilnika
- łożysko toczne z dożywotnim smarowaniem i uszczelnieniem bezdotykowym
- promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM VITON
- bicie promieniowe standardowo w klasie tolerancji zgodnie z IEC 60072-1
- bicie osiowe standardowo w klasie tolerancji zgodnie z IEC 60072-1
- wartości dopuszczalne poziomu hałasu zgodnie z normą EN 60034-9
- nie nadają się do stosowania w strefach zagrożonych wybuchem.
- certyfikaty CE, UKCA, opcjonalnie cURus
- zintegrowany termistor PTC, opcjonalnie czujnik temperatury PT1000
- w kolorze czarnym RAL9005, opcjonalnie każdy kolor RAL
- opcjonalnie eliminacja refowania w przypadku wieloobrotowych enkoderów absolutnych Multiturn
- opcjonalnie z wentylatorem zewnętrznym dla wyższej temperatury otoczenia, zwiększenia mocy ciągłej lub o 30% większego momentu obrotowego
- opcjonalnie z elektromagnetycznym hamulcem bezpieczeństwa 24VDC
Interfejs enkoderowy w serwosilnikch EZ:
- resolwer
- enkoder absolutny EnDAT 2.1/2.2, indukcyjne / optyczne, Multiturn / Singleturn
- opcjonalnie jednokablowe rozwiązanie OCS z enkoderem absolutnym EnDat 3.0 – EQI 1131- dla max. długości kabla 100mb
Współpraca serwosilników EZ z serwonapędami:
Katalogi
443311_en_01_KAT_Synchron-Servogetriebemotoren_MBEZ.pdf – Katalog serwomotoreduktorów z podwójnym hamulcem bezpieczeństwa firmy STOBER w j.angielskim
serwomotoreduktory_STOBER_26082024.pdf – Formularz zapytania o serwomotoreduktory firmy Stober w j.polskim/angielskim/niemieckim